Přejít na obsah
cambel

Netáhne za studena

Recommended Posts

Zdravím všechny,

mám takový problém, když za studena nastartuji auto a rozjíždím se (přidávám plyn), tak mi auto chvíli vytáhne do otáček, že se rozjedu, ale ihned na to mi otáčky klesnou a ať šlapu na plyn jak chci, tak mi auto nejde do otáček a nejede. Je to hrozné třeba na křižovatce když se rozjíždím, auto jakoby přidávalo a najednou jako bych zatáhnul za brzdu a nejede to a málem se zastavím. Ostatní řidiči na mě koukají jak na blázna co se chce zastavit uprostřed křižovatky, jenže já dupu na plyn a auto nic. Toto je nejhorší samozřejmě při rozjezdech, ale dělá to při všech rychlostech i po zahřátí motoru. Zbavím se toho jedině tak, že po zahřátí motoru auto někde na chvíli odstavím, vytáhnu klíček ze zapalování a pak zase nastartuji a auto už jede normálně. Jsme z toho neštěstný, protože jsem to měl na diagnostice a nic neukázala. Nechal jsem to v servisu několik dní ať to projedou a vrátili mi to s tím, že na nic nepřišli a auto jede normálně. Zjistil jsem, že to dělá zejména když auto nechám několik dní stát a nejezdím. Neví někdo co by to mohlo být? Nějaké čilo v motoru, váha vzduchu nebo něco jiného?

Jinak k autu bych ještě dodal, že bylo na docela velké opravě, přidřený motor na klice, takže vybroušená klika a spousta součástek v motoru nových. Volal jsem do servisu kde mi to dělali a prý ty moje problémy s touhle opravou nesouvisí a že to mám zajet a když to bude dělat dál, tak se teprve stavit k nim.

Oprava, dělá to zcela náhodně i při zahřátém motoru na provozní teplotu. Menší poznatek je,že když na vyšší otáčky to netáhne, ale podtočím (přeřadím na vyšší stupeň), tak to ještě trochu zabere. Takhle vlastně přidávám, když fakt potřebuju aspoň trochu přidat. Je to bída, běhěm pár měsíců co jsem koupil tohle auto do něj jen vrážím peníze a něco ladím. Měl jsem tedy lepší mínění o Peugeotech.

Další poznatek, když auto začne dělat výše uvedené potíže, tak jde z výfuku černý dým.

Auto má najeto asi 160tis, takže není v háji FAP filtr? Žádná kontrolka nasvědčující chybě ale nesvítí.

Motor 2.2 Hdi FAP 94kw

[upravil dne 18/9/10 od cambel]

[upravil dne 19/9/10 od cambel]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

FAP by se mel ukazat na diagnostice. Nicmene naprosto stejne se chovaji auta (koncern, BMW,atd.) kdyz je pridrene naklapeni lopatek turba. V nizkych otackach tahne a pak zvadne.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem to na diagnostice v neautorizovaném servisu, prý diagnostika originál Peugeot umí vyčíst víc, tam ale tedy moc nespěchám, protože finance nejsou nazbyt. Ale proč neukáže v autě nějaká kontrolka problém je mi tedy záhadou.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

CNA: a nebylo by přidření lopatek turba slyšet nějakým klepání, dřením nebo pod.? Protože turbo normálně naběhne a potom se to společně s otáčkami motoru jakoby dusí a ubírají se jak otáčky motoru, tak turba. Pak to zase trochu přidá na otáčkách a sepne turbo a zase to po chvilce klesá, přitom mám pořád nohu na plynu ve stejné poloze, nijak s tím nehýbu, nepřidávám ani neubírám. A jak jsem už psal, nejhorší je to za studena, pak se to trochu zlepší, dojet se s tím dá, ale nepředjedu nic, nedá se odhadnout, kdy to ubere a kdy přidá.

[upravil dne 19/9/10 od cambel]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se pridira naklapeni lopatek, zvukem to nepoznas. Chova se to tak, ze turbo dava moc vysoky tlak, az se motor prepne do nouzoveho rezimu a auto prestane tahnout. Musi se vypnout a nastartovat motor a pak to zase do prekroceni tlaku jede normalne. Ale zajel bych a orig. diagnostiku, kdovi co v tom tvym servisu meli. Skoda ze nejsi od Prahy, diagnostiku bych ti udelal, ma origo.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Slyset to neni ale chova se to presne takhle. Chce to origo diagnostiku jak pise filas1 nicmene nejsem si jist vysledku protoze diagnostika take neukaze vse. Za pokus to ale stoji. Na tuhnuti regulace naklapeni lopatek je udajne nejhorsi klidna jizda s otackami kolem 2 tisic. Klasicky zpusob jizdy u zen. Je potreba motor obcas protocit, rozhodne mu to neublizi spis naopak.

Martin

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dle toho co píšete to vypadá na to turbo. Dneska jsem to dal do servisu, tak uvidím s čím chlapí přijde. V každém případě dám vědět jak jsem skončil kdyby to někomu dělalo taky.

Malý výpis oprav co jsem už prodělal:

- prasklé táhlo řazení, které poškodilo další části řazení (6000,-Kč)

- přidřený motor na klice (20.000,-Kč)

- výměna vadného vstřiku (12.000,-Kč)

- výměna spojkové sady (7.000,-Kč)

- rozvody a vodní pumpa (5.000,-Kč)

- výměna obou žárovek xenonů (2.000,-Kč)

- prasklé čelní sklo (13.000,-Kč)

- olej, filtry (2.500,-Kč)

Jak tak koukám, pěkně ty servisy živím. :-D

A taky koukám, že už mi zbývá z toho dražšího jen turbo.

Samozřejmě ceny jsou nejnižší na jaké jsem se mohl dostat v neznačkovém servisu. Nedokážu si představit ten ranec v Peugeotu. Vyplatí se to auto vůbec?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takže pro začátek byl zaslepen EGR ventil (ten způsoboval i kouřivost dovnitř auta). Auto táhne jak má, ale raději to pořádně přes víkend projedu. V brzké době hodám nechat odstranit FAP, abych s ním později neměl problémy.

[upravil dne 24/9/10 od cambel]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten EGR ventil to nebyl. Auto po několika desítkách kilometrů zase netáhne. Když jsem volal do servisu, že to zase přivezu, tak mi mechanik poradil ať zkusím odpojit z váhy vzduchu konektor, který je umístěný nahoře a že by to mohlo pomoct. Po odpojení konektoru jede auto zase v pořádku, jen se rozsvítí po nastartování žlutá kontrolka a objeví se na chvilku nápis chyba emisního systému. Předpokládám, že se auto přepne do nouzového režimu na dojetí. Dá se s tím jezdit? Neporadil by někdo na co tohle ukazuje? Špatná váha vzduchu?

Netáhne to zejména v nízkých otáčkách, s turbem to nemá nic společného.

MotoMoto:já potřebuju jezdit a ne řešit ovzduší!!! Až ten krám bude jezdit jak má, tak budu přemýšlet proč víc kouří.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

moje praxe řešil sem 2,2 hdi už několikrál tento problém a vždy to skončilo u turba dej nové a bude pokoj toto turbo má ovládání přímo z boku a podlaková membrána je spojena z táhlem turba jakýmsi plechem který se vyšoupe a obtok turba sporadicky nedovýrá opravdu taky jsem se toho bál ale byla to sázka do loterie tak jsem to risknul a vyšlo to takle jsem to už vyměnil asi 4X a vždy to pomohlo prostě bolístka starejch 2,2 hdi udělaj co uznáš za vhodné ale stejnak to skončí na tom turbu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám ze servisu doma. Nakonec to byl ventil ovládající klapky přívodu vzduchu do motoru. Chyba byla elektroinstalaci toho ventilu. Jsou tam prý dva okruhy a u jednoho z nich špatně fungovaly díky tomu ventilu klapky. Blíže mi to nebylo popsáno, hlavně že to už jede. Ventil 1.400+600 práce, takže spokojenost. Ještě premýšlím, že by šel ven ten FAP.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
moje praxe řešil sem 2,2 hdi už několikrál tento problém a vždy to skončilo u turba dej nové a bude pokoj toto turbo má ovládání přímo z boku a podlaková membrána je spojena z táhlem turba jakýmsi plechem který se vyšoupe a obtok turba sporadicky nedovýrá opravdu taky jsem se toho bál ale byla to sázka do loterie tak jsem to risknul a vyšlo to takle jsem to už vyměnil asi 4X a vždy to pomohlo prostě bolístka starejch 2,2 hdi udělaj co uznáš za vhodné ale stejnak to skončí na tom turbu

No heeeeeezky.

Ty urcite delas v peugeotu.....:aut

Tebe chce za mechanika asi hodne lidi...:super

[upravil dne 7.10.2010 od straki007]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

v peugeotu nedělám a lidi jsou spokojené když to ke mě přijede ze třech servisů a já ti neřikal at ho vyměníš jen svůj názor dělal jsem 4 2,2 hdi a na všech to bylo turbo chovalo se to stejně tak jsem chtěl dát tu možnost vyzkoušení každej ti řekne že ty turba odcházejí volal jsem i do turbotechu a tam mi to potvrdily když se demontuje tak to jde poznat na ovládací tyčce jsou vyšoupané ztopy po tom volném plechu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No ja rekl \"napsal\"taky svuj nazor:D

EDIT: Udelal jsem asi 400 HDI 2,2 a cca 1000,- 2,0 HDI

kdyz jsme u toho

Samozrejme odhadem.

EDIT 2: Turbinu jsem vymenil kvuli membrane cca 5x(at nezeru)

[upravil dne 7.10.2010 od straki007]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

a todle ještě byla malá závadička ono když ti pak přijede japonská kára která má měření tlaku ve spalovacím prostoru za chodu motoru a začně ti to psát porovná tlaků nepřiměřená plasibilita a zkončí to po měsíčním bádáí u řídicí jednotky tak to neni moc srandy takže já se drobnostma moc nezabejvam

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×