Jump to content

Vůle ventilů 1,9D


Fusion
 Share

Recommended Posts

Už to mám, pro záznam:

sací 0,08 - 0,22 (0,15)

výfuk 0,23 - 0,37 (0,30)

Pořadí ventilů zleva motoru:

V4 - S4 - S3 - V3 - V2 - S2 - S1 - V1

neboli

0,30 - 0,15 - 0,15 - 0,30 - 0,30 - 0,15 - 0,15 - 0,30

Seřízení je velmi náročné a kromě podložek potřebujeme také mikrometr. Proto při nedostatku zkušeností doporučujeme obrátit se na autorizovaný servis :)

Link to comment
Share on other sites

Měl někdo to víko dole? O víkendu sem to měl rozdělaný ale víko sem nesundal protože někdo tam dal takový to lepidlový bílý těsnění. Tak sem objednal těsnění podle katalogu, a je takový hodně tenký. Co sem tohle dělal třeba na 605 tak těsnění bylo \"U\" kolem celé hrany víka. Tady se to nějak nasune do držáky?

Vypadá to tak křehce :)

Link to comment
Share on other sites

nevím jak u tvého motoru ale u starých 1.9d bylo jak říkáš do U.jinak na seřízení vůle potrebuješ brusku na plocho nebo mít nové vetší podlošky...je to dost zdlouhavé pokaždé se tam musí přidělat vačka a zmeřit...aspon tak jsem to pochopil....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jojo já bych to chtěl právě zároveň s rozvodama udělat.

Jenom mě není jasný, když tam kdysy na těch ventilech byly správný vůle, jak se stane že vůle zmizí. Když se zvětší tak je jasný že se vycinkají.

A černej váleček Bosch s 2 hadičkama je EGR?

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Marcel505

Co třeba tím, že se ventily a sedla prostě opotřebovávají a pak jsou více zalezlé v hlavě... Tím je nahoře u vačky menší vůle.

Presne tak. Hovorí sa tomu že je ventil \"zaklepaný\". Je vyrobený síce z tvrdého materiálu ale sedlo ventilu je tvrdšie. Na starých motoroch s liatinovou hlavou bolo vidieť opotrebenie že sedlo bolo do oblúčika a tak isto ventil.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Fusion

Aháá. Takže tam je furt vůle mezi ventilem a sedlem teď cca těch 0.3mm takže motor nemůže mít ideální tlaky že?

V podstate áno. Teoreticky je to možné ak by sa hlava pri zohriatí o toľko natiahla do výšky. Inak sa taký stav dosiahnuť nedá lebo od nulovej vôle ventil už nemá kam ísť.

Ale určite to je najspoľahlivejší spôsob na podpálenie ventilov.

[upravil dne 8/9/09 pastorek]

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: ozzy56

ta vůle ventilů se seřizuje proto,aby po zahřátí motoru žádná nebyla...,jestli ventily zůstávají otevřené i velmi mírně,je nebezpečí jejich ,,podpálení\'\' a samozřejmě motor nemá předepsané kompresní tlaky

Pokud vím, tak tohle se tu už řešilo a zjistilo se, že po zahřátí je ta vůle ještě větší a v zimě při studeném motoru žádná.

Původně zaslal: Fusion

A v případě podplení se někde četl že to jede na tři válce a to už je docela problém že?

Poslední snad otázka - ty podložky po změření se dají běžně koupit s různýma výškama? Nebo se to dá nějak zbrousit (nebo to je totáloní blbost)?

Díky všem!

Jo, podložky se daj koupit, ale někdy se stane, že nemají třeba to co potřebuješ. Neměli 2,75 tak jsem váhal mezi 2,70 a 2,80 a vybral jsem už nevím co, asi tu 2,70 aby byla vůle větší a vyšlo to akorát.

Zbrousit jdou, ale lepší je je koupit...

Stejně, až to změříš, tak pak po schození řemene zjistíš kde jaký jsou a zřejmě nějaký jen proházíš a pak koupíš třeba jen čtyři...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...