Jump to content

Kouří dýmí


Emperor
 Share

Recommended Posts

Přátelé, rád se s vámi podělím o zkušenosti s motorem 2.0HDI. Před třemi týdny jsem natankoval \"velmi kvalitní naftu\". A dopadlo to pro muj motorek katastroficky. Zadřený ventil regulace taku na čerpadle a přidřené tři vstřiky. Autí začalo škytat, kouřit jak darebné kamna a velmi špatně startovalo. Inu co se dá dělat. Jal jsem se řešit problém rázně. Sehnal jsem straší vstřiky s krásnými 6000km - z havárky. K tomu jsem koupil servoventilek na regulaci tlaku. A 12000 korunek bylo v pr.... Vše proběhlo dobře a protože jsem byl v dobrém rozmaru koupil jsem také vzduchový filtr, olejový filtr, naftový filtr a olejíček Castrol 5W40 - ostatně jako každých 20.000km. Po veškeré opravě jsem vše zkontroloval a vyrazil na zkušební jízdu. Motor chytil na převalení. vše se tvářilo na A1+. Ale ouha. Po prvnich 100m za mnou nebylo vidět!!! Jeziši co je??? Pomyslel jsem si. Třeba si to sedne, ale ne. po 2km bylo na teploměru 120°C a za mnou stále černo. Moje diagnostika mi neukázala nic. Vše na 100%. Co se tedy děje? Vyrazil jsem ke známému na diag. Kontrola tlaku - OK, Kontrola vstřiků - OK(odchylka 0,02mg). To je divné. Váha vzduchu dle diag - OK, Tlak paliva - 300bar hned po startu - OK, Čidla teploty - OK, Rozvody - OK- \"konstatuji že je motor na 100% v pořádku po elektrické stránce i po mechanické stránce.\" Prohlásil. Ale motor stále kouřil a vařil. Byl čtvrtek večer a chystal jsem se propadat panice, protože jsem měl za několik málo hodin vyrazit na dovolenou tímto vozem :/. Nu co. Kontrola všeho ještě jednou neuškodí. Ale stále nic. šel jsem tedy na pivo. No a jak to je v pohádkách? Objevil se kouzelný dědeček. Chvíli se vyptával co se děje. Když jsem mu sarkasticky odpověděl že muj problem určitě vyřeší, škodolibě se usmál a pravil. Dělám pane v Peugeotu technika. A vim co s tim je :D. Trochu jsem se zastyděl ale proč ne. Jeho otázka - Sportovní vzduchový filtr říkáte?? A nechal jste ho vyvětrat když jste ho vybalil z igelitu?? Samozřejmě že ne! Tak si vyperte váhu vzduchu v Pentachloru a budete mít klid. Bude zasratá jako jetel, ale diagnostika to nepozná, protože funguje, ale kecá. Zaplatil jsem a šel jsem na to. A hle? Ani kouřík ani dýmík. Vše bylo hned OK.

Link to comment
Share on other sites

On ten filtr byl napuštěný nejakým konzervantem, který se má nechat na vzduchu vyvětrat, a ten se po startu nachytal na ty bimetalové sondy. Jelikož jsem dal filtr až na konec a pak hned vyjel tak to odnesla váha. Jinak motor byl po opravě OK. Jen ta neštastná shoda okolností :(

[upravil dne 13/8/09 Emperor]

Link to comment
Share on other sites

za to,že jsi to sem napsal, pro poučení jiných :myslim,kolikrát se tu řeší podobné případy,že je vyměněno skoro vše a auto ,,nejede\'\'

za mě můžu říct,že se mi to ještě nestalo,a to už jsem pár filtrů vyměnil,a dělám to jak jsi psal--vybalím a vložím do krabice (filtrbox),zadekluju a fertig.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: pavloucha

to by člověka snad ani ve snu nenapadlo vyvětrat filtr...

no tie filtre su pokial sa nemylim bavlnene, tak ze to aj celkom dava zmysel ze je to napustene nejakym ekrazitom:aut ale akoze tiez by ma to nenapadlo, a hlavne by sa mi nemala zasrat jaka vaha vzduchu:D

Link to comment
Share on other sites

Se mi nějak nezdá, že by zadělaná váha dělala takovýhle věci. Měl jsem na služebním váhu úplně v čudu a jezdilo to téměř normálně. Výkon to mělo, bez kouře, jen při plnym sešlápnutí plynu to jakoby nechtělo zabrat a kecala spotřeba. Jinak nic zvláštního. Tak nevim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...