Volfino Odesláno 27. listopad 2008 Odesláno 27. listopad 2008 Zdar ve spolek! Uvěřil jsem a stále věřím že má aditivace oleje smysl. I když ne třeba ekonomicky ale co do prodloužení životnosti a kultivace chodu. Použil jsem a nadále mám v plánu používat Militec, myslim že je vážně dobrej. Pokud jde o motor není v tom žádná záhada. Ale. Protože jsem chtěl po koupi auta zabezpečit jeho bezproblémovou a hladkou službu v mém držení, měnil jsem i převodový olej. Byl celkem dost metalizovaný(nejsem odborník...nebyl nijak černej, byl trochu jako metalický lak) tak jsme po 12 tis při výměně motorového vyměnili ten převodový znova jestli se tam něco nedře a jako výplach... No a šoupli jsme tam Militec, neb je doporučen i do převodového (i hydraulického) oleje. No a ted ten problém...až po nějakým čase v létě jsem pak zaznamenal problém při řazení 3-4st. Jde hladce do cca3tis, když jedu dynamičtěji a např.při předjíždění chci rychle šupnout za 4 kolem 3,5tis a více tak se ozve chroupntí a je to cítit v řadicí páce.(nejsem si zcela jist ale při vyšších teplotách vzduchu je to horší) Čím to může být? Jedna varianta a asi nejpravděpodobnější že je v prdeli synchron což není pěkné a vůbec netuším kam to dát opravit. Pak mě napadla hypotéza ohledně toho aditiva. Jestli není možné aby ten Militec snížil tření natolik že to synchron nestačí pobrat a při řazení 3-4 je už velká rychlost pohybu auta takže se to celý točí rychlejc a nesynchronizuje to dostatečně. Když řadím opatrně pobere to,ale kdyř člověk předjíždí potřebuje to tam hned.A při řazení 4-5 je delší dráha i doba řazení tak to stihne. Pro odborníky na převodovky je to takhle blbost a je to synchronem nebo je to taky možný? Až to budu řešit zkusim nejdřív dát novou náplň převodovky bez aditiva :-) a uvidím. Jde mi ted o to jestli není možné aby ten problém byl kvůli tomu aditivu a nebo mechanický jinde než na synchronu..např nějaké štelování řazení,lanovod,kulisa atd... Děkuju:papa 406 2,2 HDI FAP 2003 Citovat