Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Studený start a jízda- vyřešeno...


Dundee

Recommended Posts

Lidičky, zase mě trápí motor a nevim, co s tim.

Po výměně tělesa pal. filtru jsem měl chvíli od problémů pokoj, ale nedávno jsem začal pozorovat, že motor dlouho točí, než naskočí a při studenym motoru jsem musel i několikrát prošlápnout plyn.

Později (s poklesem teplot pod 8°C) se zhořilo startování jako takový. Studenej i teplej motor točí hodně dlouho, noha na podlaze a nakonec se i spouští sahary:( Někdy se ale stane, že motor chytne skoro na brnk. Za jízdy (jen ráno cestou do práce) mi po vyšlápnutí spojky motor chcípne (1 až 10x, podle nálady).

Ve čtvrtek jsem vyměnil žhaviče a pal. filtr, jenže změna k lepšímu trvala asi půl dne, pak všechno při starym:grr

Dneska jsme vyrazlil na nákup po víkendovym stání. Skoro jsem se začal bát, že vybiju baterku, protože než motor naskočil, trvalo to aspoň půl minuty, ne-li dýl (zase plyn na podlaze, sahary spuštěný). Když konečně naskočil (s oblakem dýmu za autem), tak měl hrozně hrubej chod a zdálo se mi, že jede na tři válce, po chvíli se zklidnil. Za jízdy pod plynem při stejných otáčkách motor škubal (docela znatelně), bylo i cítit, že při ustálené rychlosti začíná ztrácet tah (jako když pustim plyn), po přidání zase dobrý a několikrát po vyšlápnutí spojky chcípl. Znova ho natočit byl taky docela výkon.

Cestou zpátky už to neudělal ani jednou:roll

Otázka zní: V čem může bejt problém tentokrát?

EDIT: Ta čtvrteční výměna žhavičů byla skoro zbytečná, všechny vyndaný se rozžhaví do ruda během pěti vteřin, dva mají žlutobílou špičku po osmi vteřinách...

[upravil dne 30/11/2008 Dundee]

Link to comment
Share on other sites

Pe.Tr: Ten motor vydrží ještě minimálně jednou tolik;)

ozzy: Těleso filtru jsem měnil za jiný, teď už je to v pohodě, nafta neteče...

Napadlo mě, jestli by to mohlo být palivem (dostal jsem naftu, která byla trochu cítit po rostlinnym oleji), ale od tý doby jsem tam měl už cca 70 litrů klasický nafty, dneska jsem tam nalil nějakej injector cleaner a dalších 35 litrů...

Nevíte někdo, jestli má 405 TD v nádrži nějaký sítko když si naftu saje z nádrže čerpadlo na motoru?

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, nechci strašit, ale kamarád má eskorta v naftě podobně najeto bez turba a také dlouho točil, po nastartování zvuk traktoru a dým z výfuku a byly to světe div se tlaky v háji (hlavně takhle když je auto promrzlé a ráno po noční se má probudit k životu)

Když je auto zahřáté, jsou menší vůle v motoru a chytne hned

Jo udělal na tom ventily a kroužky na pístech a teď má pokoj

:papa:super

Link to comment
Share on other sites

ozzy: Díky, jak na to bude trocha času, tak se na něj mrknu;)

punkac: Na seřízení vůlí se chystám s rozvodama a spojkou (doufám, že tak příští týden).

EDIT: Ale špatný vůle by měly vliv jen na ten start a ne na cukání a chcípání za jízdy, ne?:myslim

[upravil dne 23/11/2008 Dundee]

Link to comment
Share on other sites

Tak zkusím ještě přidat zkušenost s mým dieslem ;) Auto při jízdě cukalo a místy jelo na tři válce, po radách jako čerpadlo a vstřiky v háji to nakonec dělala vypečená a prasklá malá podložtička pod vstřikem velikosti desetníku, má takovej malej bombierung:super a cena za jednu je u Bosche asi 25 Kč, takže jsem za kilko vyměnil všecky čtyři a super! Ta podložka se za léta vyhřála a trošku překryla dírku v hlavě a následně se špatně rožstřikovala nafta ze vstřiku

Zkus se mrknout pod vstřiky až budeš dělat rozvody a ostatní :papa

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem z toho celej tumpachovej:nevim Asi mi začala padat nafta nebo co:myslim

Ráno (-2°C) jsem zkusmo trochu napumpoval balónkem (asi 4-5x, než ztvrdnul), počkal, než cvakne relé žhavení a pak začal startovat. Několikrát jsem přitom prošlápl plyn, motor chytil po cca 10 vteřinách bez škubání, hezky na všechny 4 válce. Celou cestu do práce bez jedinýho škubnutí a bez chcípání po vyšlápnutí spojky...

punkac: A když jsi měl prasklou tu podložku, měls kolem některýho vstřiku naftu? Já mám dva vstřiky od nafty a na netěsný přepadový hadičky to nevypadá:myslim

[upravil dne 24/11/2008 Dundee]

Link to comment
Share on other sites

Ahoj dundee..Nem\"že ti padať nafta po tom ako si menil teleso palivoveho filtru?? je tam membrána čo by mala držať naftu možno že niekde je chiba tam preto toľko dlho točí.

Mne chitá na prvý brnk dokonca aj keď je -5.Ale pred tím mi padala tak som tam dal pred čerpadlo jednosmerný ventil:D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Tosko

Ahoj dundee..Nem\"že ti padať nafta po tom ako si menil teleso palivoveho filtru?? je tam membrána čo by mala držať naftu možno že niekde je chiba tam preto toľko dlho točí.

Mne chitá na prvý brnk dokonca aj keď je -5.Ale pred tím mi padala tak som tam dal pred čerpadlo jednosmerný ventil:D

Doma bych měl mít starej balónek, tak z něj jeden ventil vypreparuju a strčim ho do vedení od paliváku do čerpadla a uvidíme;)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Dundee

Tak jsem z toho celej tumpachovej:nevim Asi mi začala padat nafta nebo co:myslim

Ráno (-2°C) jsem zkusmo trochu napumpoval balónkem (asi 4-5x, než ztvrdnul), počkal, než cvakne relé žhavení a pak začal startovat. Několikrát jsem přitom prošlápl plyn, motor chytil po cca 10 vteřinách bez škubání, hezky na všechny 4 válce. Celou cestu do práce bez jedinýho škubnutí a bez chcípání po vyšlápnutí spojky...

punkac: A když jsi měl prasklou tu podložku, měls kolem některýho vstřiku naftu? Já mám dva vstřiky od nafty a na netěsný přepadový hadičky to nevypadá:myslim

[upravil dne 24/11/2008 Dundee]

Bohužel tohoto jsem si nevšimnul, pamatuju si jen, že jsem je po vyndání nechal očistit a vyčistit ultrazvukem :(

Link to comment
Share on other sites

Pokud měl prasklý tepelný štít, nafta kolem toho netekla. Jediné, co mohl dělat je, že úlomek zasahoval do díry, kudy se vstřikuje nafta, a narušoval tak paprsek.

Jinak Dundee, co bych ti radil je, dát tam na zkoušku sólo těleso fitru z nějaké staré 205 apod, prostě úplně mimo ten kyblík na termostatu. Pak uvidíš, jestli je to v tom, nebo třeba v čerpadle apod. A je to jednoduché, přepojíš dvě hadice...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

Jinak Dundee, co bych ti radil je, dát tam na zkoušku sólo těleso fitru z nějaké staré 205 apod, prostě úplně mimo ten kyblík na termostatu. Pak uvidíš, jestli je to v tom, nebo třeba v čerpadle apod. A je to jednoduché, přepojíš dvě hadice...

Dočasně to zkusím obejít tím malým filtříkem a když to pomůže, tak si asi seženu (zřejmě od tebe) to těleso, co je zvlášť...

Jinak vstřiky nekapou, dva otevírají při 165 kPa, dva při 170 kPa;) Ty \"silnější\" dám na válce 1 a 4, aby byly o jedno od sebe při zapalování;) Jen doufám, že se zítra dostanu k tomu, abych motor zkompletoval, dneska mi to nevyšlo:grr

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem dneska motor po další peripetii poskládal:D

Ráno jsem k tomu přišel s tim, že vyměnim jenom hadici odvětrání víka ventilů, která při demontáži vstřiků rozpadla, všechno smontuju a hurá pryč, ale...

Při pokusu již zmíněnou odvětrávačku sundat z nálevky se mi povedlo si urvat i ten nátrubek, takže všechno špatně:grr Nakonec se mi podařilo získat nálevku z TD motoru z 306ky (díky, Venco:super), po jejím namontování už šlo všechno skoro hladce, jen jsem občas trochu zápasil s nedostatkem místa (hlavně na uchycení nálevky, páč jsem měl jinak všechno namontovaný). Naštěstí už je zbytek věcí (palivový trubky ke vstřikům apod.) dobře přístupný, tak jsem měl v půl třetí hotovo a konalo se první nastartování (povedený):D

Zatim jsem najel cca 35- 40 kiláků a každej start byl bez plynu a skoro na brnk:super:super Když jsem přijel domů, tak jsem ještě jednou zkontroloval prostor pod kapotou, jestli nikde neteče nafta nebo olej a všude bylo sucho:D

Ještě uvidim ráno, jak to bude startovat a pokud to nebude úplně ono, tak zkusim pro začátek vyměnit O kroužek na víku palivovýho filtru (spodek je utaženej dost). Když nepomůže ani tohle, sáhnu po řešení, který mi nabízel oddie- palivový filtr bokem...

Link to comment
Share on other sites

Pěkná práce :potlesk:potlesk:super

držím palce, ať ti to ráno na první škytnutí chytne tak dobře jako třeba mě :D

ps: jak se dělalo v mrazu? Já dnes od 11 do 15 dělal otáčkoměr a povedlo se, bude diodovej... testoval jsem ho na cestě z Plzně do ÚLu a bez nejmenší chybyčky ale to je trošku :xvul

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: punkac

Pěkná práce :potlesk:potlesk:super

držím palce, ať ti to ráno na první škytnutí chytne tak dobře jako třeba mě :D

ps: jak se dělalo v mrazu? Já dnes od 11 do 15 dělal otáčkoměr a povedlo se, bude diodovej... testoval jsem ho na cestě z Plzně do ÚLu a bez nejmenší chybyčky ale to je trošku :xvul

Díky;) Asi to nevydržim a skočim ho navrknout ještě teď večer:D

Já nedělal v mrazu, měl jsem auto pěkně ve vytápěnym hangáru kousek od vrtulníku:D

Tak pak nahoď nějakou fotečku a popis výroby, určitě se najde víc lidí, kteří by uvítali otáčkoměr v útrobách svého vozu;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...