Jump to content
  • Aktuální cíle darů

1.6 HDI 80kW


Smety

Recommended Posts

Chtěl bych se zeptat majitelů (nebo i jiných lidí, kteří znají 307 s těmito motory), zda je normální, že po jízdě a vypnutí motoru hučí ventilátor a dochlazuje ještě třeba i 7, 8, 9minut?

Dělá to mě i máti u 1.6HDI, ale třeba u firemních kde jsou 2.0HDI nic takového nepozoruji...

Zdá se mi to jako dost dlouhá doba, ale nejsem žádný znalec této problematiky. :myslim

Link to comment
Share on other sites

To je v pohodě.Dělá ti to nepravidelně?Pokud ano tak je to zapříčiněno regenerací FAPu.Při regeneraci se ti fyltr zahřeje na vysokou teplotu a jelikož je umístěnej hned za saharou chladičem,tímto procesem se schlazuje.

A u 2HDi se to neděje protože FAP je umístěnej pod autem.

[upravil dne 20.11.2008 sekaj]

Link to comment
Share on other sites

Zdravím Smety....

no ja mám toto auto asi 2 tyždne a tiež ma to dosť prekvapilo. Ked som vypol motor, začal ventilátor hned chladiť...a stopoval som to trvá mu to približne tých 7 minút. Ale raz sa mi zdalo, že to trvalo aj 10min. Ale nechápem prečo sa to spúšťa až ked sa motor vypne a nie aj za chodu motora. Je pravda, že sa mi to stáva, ked jazdím hlavne po meste...asi sa viac nahreje motor. Lebo ked som išiel dlhšiu trasu a zastavil u Motorestu...tak všetko bolo OK. Tak asi to takto má byť...ale tiež by som rád počul názor odborníka ;)

Link to comment
Share on other sites

Tá pravidelnosť je cca 400km, kedy dochádza ku vypaľovaniu usadených sadzí vo FAPe. Vtedy sa filter zohreje na vysokú teplotu aby mohlo dôjsť ku spaľovaniu. Ak práve počas tohto procesu vypneš motor dochladzovanie sa potom deje ventilátorom a trvá to aj cez 10min.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Sparko27

Zdravím Smety....

no ja mám toto auto asi 2 tyždne a tiež ma to dosť prekvapilo. Ked som vypol motor, začal ventilátor hned chladiť...a stopoval som to trvá mu to približne tých 7 minút. Ale raz sa mi zdalo, že to trvalo aj 10min. Ale nechápem prečo sa to spúšťa až ked sa motor vypne a nie aj za chodu motora. Je pravda, že sa mi to stáva, ked jazdím hlavne po meste...asi sa viac nahreje motor. Lebo ked som išiel dlhšiu trasu a zastavil u Motorestu...tak všetko bolo OK. Tak asi to takto má byť...ale tiež by som rád počul názor odborníka ;)

To je normálka. Při jízdě se ti motor chladí vzduchem, při stání nemá čím. Pokud vím, chladí se tím turbo, pač jinak dostane při náhlým zastavení (po velkým zahřátí motoru) teplotní šok a může se třeba kroutit. Dělá mi to myslím hlavně v létě a po \"náročnější jízdě\" (zácpy apod.). Ale 7 min se mi nezdá. Ale neměřil sem to.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Freeman

Da se nejak za jizdy na aute poznat, ze prave regeneruje FAP? Obcas se mi stava, ze auticko papa vic, nez jsem v podobnych mistech zvykly, a tipuju, ze behem regenerace to asi zere vic ...

To by mělo být v pořádku, pač regenerace probíhá spálením sazí, za kerýmžto účelem se vstřikuje víc nafty.

Jinak to poznají hlavně ti za tebou, keří asi budou nadávat na tvoje střevní problémy. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...