Mišak Odesláno 26. červenec 2007 Sdílet Odesláno 26. červenec 2007 Mam otazku zvladnu doma vyměnit těsnění pod hlavou na P405 1.9D? Zhodil sem plastový nastavec saní čímž se my motor odhalil, když zaaretuju čerpadlo, kolo od ventilu a setrvak mužu zhodit rozvoďak.Povolím hlavu vyměním těsnění.Zpatky nasadím dotahnu hlavu momentovým klíčemvratím zpatky nový rozvoďak a je to? 1.Je to všechno co se ma zajišťovat nebo se toho zajištuje víc a né jenom(čerpadlo, setrvak, kolo) 2.Jak se zpatky napne kladka je to těžké?(Nikdy sem to nedělal tak se ptám) 3.Jakým momentem se dotahuje hlava?(60 kylo?) 4.Kolik kylo se se po 500Km přidá?Když se hlava bude dotahovat? 5.Mohl by my někdo když tak napsat spravný postup jestli ten můj spravný není Děkuji moc za všechny rady:) Omlouvám se za pravopis z češtiny sem měl 4 a psal sem to ráno než sem šel do prace:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 26. červenec 2007 Sdílet Odesláno 26. červenec 2007 jako vymenit tesneni a motor smontovat asi zvladnes, ale pravdepodobne pri tom preskocis procedury jako kontrola a srovnani hlavy, vymena sroubu apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
starter Odesláno 26. červenec 2007 Sdílet Odesláno 26. červenec 2007 z jakýho důvodu měníš těsnění? pokud máš hlavu dole tak ji opravdu nech srovnat, nebudeš litovat 300 kč jinak utahovací momenty jsou na každym obalu od těsnění, dokonce i postup Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest PŘEMA Odesláno 26. červenec 2007 Sdílet Odesláno 26. červenec 2007 Ale ale...copak se nám stalo?????Zlobí zlobí našemu krnovákovi autíčko.....:mrk:o:nevim:nevim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radio Odesláno 26. červenec 2007 Sdílet Odesláno 26. červenec 2007 Ahojky, tak se podívej na kolik se dotahuje hlava válců : 1 20 NM 2 60 NM 3 + 180stuňů [upravil dne 26/7/07 Radio] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 26. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 26. červenec 2007 Těsnění měním protože je asi fouklé, Hlavu zřejmně nechame srovnat, šrouby opravdu měnit nebudem:mad:, Pučil jsem si momenový klíč ale jsou tam jen Kila to znamená že mam dotahnout poprvé na 2 kila a podruhé na 6 a po třetí otočit o 180stupňů???Není to nějak malo nebo sem to špatně pochopil? Pořad nějak nevím jak stou kladkou?Jak jí nejpre uvolnit aby šel vyndat rozvoďak a později napnout? 2přema:Ale né jen sem si dotahl druhé na dily a chci ho dat do prace schopneho stavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Takovýhle klíče miluju. Těžko soudit, jak to výrobce s těmi kily myslel, ale z fyzikálního hlediska: Utahovací moment je v Nm (newtonmetr). Vypočte se tedy jako síla F krát rameno r na němž síla působí. Rameno je vzdálenost od středu otáčení (od ořechu, dosazeno v metrech) doprostřed rukojeti klíče. (No a síla je hmotnost m (to jsou ty kila na klíči) krát gravitační zrychlení g (cca 10m.s-2). Rekapitulace: M[Nm] = F[N] . r[m] = m[kg].g[m.s-2].r[m] M=m.g.r m=M/(g.r) Příklad: klíč (rameno působící síly bude r=30cm) 1) Urči jaký bude utahovací moment, pokud budu působit 9 kg? 2) Urči kolika kilogramy bude třeba působit, pokud bude utahovací moment 20Nm? Řešení: 1) M=m.g.r=9 x 10 x 0,3=27Nm 2) m=M/(g.r)=20/(10 x 0,3)=6,7kg Takhle to vysvětlí fyzik. Jen doufám, že to tak myslel i výrobce klíče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Já bych to dal slušnému(!) servisu. Budeš mít záruku. ... u benzínu neřeknu (ten si patlej klidně sám), ale diesel je o dóst háklivější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Hlavu vůbec není špatné nechat otlakovat, před tím srovnáním, protože když bude prasklá, děláš to úplně zbytečně. Dále, pokud neměníš šrouby, tak jí nebudeš mít dotaženou správně - ty šrouby se dotahují na mez pružnosti. Nicméně to takhle patlá dost lidí... Co se týče druhého dotažení po x kilometrech, existují dva druhy šroubů - u těch mnohem častěji používaných se toto druhé dotažení neprovádí. Jak se od sebe ty šrouby liší je vyfoceno např. v nějaké "Jak na to", jestli dobře pamatuju, nebo možná i manuálech tady na klubu. Povolení a napnutí kladky u dieselu už tu bylo popsáno nejmíň 100x - napínací kladka má aut. napínání pružinou, tzn. povolit oba šrouby M8 na kladce, strčit do jejího čtyřhranu příslušnou tyč nebo ráčnu 3/8" s krátkým nástavcem (přesně pasuje), odtlačit, a v odtlačené poloze zajistit utažením toho šroubu. Pak lze řemen sundat. Opačně při montáži - nasadit řemen, povolit ten šroub, kladka si to sama napne, protočit jednou motorem za klikovku, aby se to usadilo, dotáhnout oba šrouby na kladce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondris Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 ty nemas nahodou turbo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Původně zaslal: ondris ty nemas nahodou turbo? Podle mě řeší tu 405 1,9D, co tu někdo nabízel v bazaru s touhle vadou, za nějakou symbolickou částku, psal že má o ní zájem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondris Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 :mad: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 28. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Jo je to přesně ono...Včera šla hlava dolů, byla to zajimavá zkušenost.Ale mam problem na starém těsnění mam jen jednu díru(Typuju že je to olejový kanal) a na tom novém je dirka dvojitá a ještě obtažena gumou:( Večer dám fotky. Byl sem dnes v kelly ať my ho vymění ale bohužel ho neměli na skladě tak je objednano na pondělí ale nevím.Spíš tam bude rozdíl jen v těch bočních zubkach na starem těsnění je jich pět a v obchodě měli jen se 3 a 2 zuby na co tam ty zuby sou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radio Odesláno 28. červenec 2007 Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Ahoj, ty zářezy onačují tloušťku těsnění. Ono by asi chtělo proměřit blok a o kolik vyčnívá píst v horní úvrati a podle toho je třeba stanovit tloušťku těsnění. U dízlu podstatná věc. Zdenek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 28. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Zde je staré těsnění: [upravil dne 28/7/07 Mišak] [upravil dne 28/7/07 Mišak] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 28. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Detail fouklého místa: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 28. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Jen jedna dírka na starém těsnění: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 28. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Nové těsnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radio Odesláno 28. červenec 2007 Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Ahojky, ještě jednou jsem tu, je to třeba proměřit a obědnat potom těsnění. Zdenek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 28. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. červenec 2007 Dobře a vadí že tam je jinak ta díra?Bo jinak rozměrama sedí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.