Jump to content
  • Aktuální cíle darů

406- olej ve vodě!!!


Louda

Recommended Posts

Tak po delší době bezporuchového ježdění se mi objevila závada. Na mojí 406 HDI mi vytekl olej z motoru do nádržky s vodou!! Setkal jste se s tím už někdo? Co by to mohlo být? Už teď mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě, kolik bude stát oprava. Do servisu to zatáhnu zítra. Díky moc za radu.:cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Totéž se mi stalo u VW Transporter, dokonce několikrát. Stalo se to tak, že mechanik při výměně OIL filtru tento moc útáhl a následně prasklo tělo filtru, kde prochází i jakási trubka s vodou (když se mi to stalo poprvé a z expanzky na motor tekla hustá olejovitá tekutina proudem - taky jsem na to čuměl jako blázen). Že by ale něco podobného měla i 406ka, to jsem netušil

Link to comment
Share on other sites

Tydle výměníky jsou super výmyslem. O tom, jestli jsou bezprostředně potřeba trochu pochybuju (přijde mi že nemají moc velikou účinnost), ale od výměníku oleje vede vrtání do bloku kudyma stíká olej. Když se zacpe (což se stává, je dobré kontrolovat), je to smrt motoru docela zaručeně.

Link to comment
Share on other sites

Kontrola je prozaická, což se musí odmontovat vlastní výměník a mechanicky pročistit. Liší se to přístupem a výrobcem (provedení se může drobně lišit). Japonci jsou na to machři, přístupný jedině když se sundává hlava, nebo se musí vyhodit motor.

Pro letmou kontrolu stačí rozpojit hadice, profouknout a pokud není známka odporu tak to neřešit.

Link to comment
Share on other sites

Podle mně by to mělo chladit olej (respektive udržovat teplotu blízkou provozní teploy oleje), taková lite verze chladiče oleje - chlazení vodním okruhem.

Jenom moje dedukce. Na klasických motorech to není, výkonější mají vlastní chladič oleje náporovým vzduchem.

Někdo znalejší jistě doplní.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Ladis

Podle mně by to mělo chladit olej (respektive udržovat teplotu blízkou provozní teploy oleje), taková lite verze chladiče oleje - chlazení vodním okruhem.

Jenom moje dedukce. Na klasických motorech to není, výkonější mají vlastní chladič oleje náporovým vzduchem.

Někdo znalejší jistě doplní.

aha dik uz rozumiem...a neviete niekto kde sa to vobec nachadza na 406-kach HDi???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...