Jump to content
Pata

1,4i TU3M skrtici klapka z FAVA - doplneny obrazky a popis upravy

Recommended Posts

Auto normalne jezdilo, jen se semtam rozsvitila kontrolka \"K\" a vyfukove plyny byly trochu citit benzinem... Udelal jsem si diagnostiku klickem a ta mi vyhodila 51 - lambdu. Nijak vyznamne jsem to neresil, do vcerejska... Zniceho nic mi klesly otacky na volnobeh tak, ze auto skoro nedobijelo (jako u jawy na volnobeh, kdyz jsou pustene svetla :D) , takze jsem jel za znamym s tim, ze lambda je KO. Mel doma starsi lambdu z Favorita (ze ktereho uz mam taky potenciometr skrtici klapky + jezdec :D). Cislo na lambde, kterou jsme vytahli z moji 309tky neodpovidalo katalogu, ktery jsem stahnul od Boshe... :myslim Stricili jsme tam tedy lambdu z Facka s tim, ze jsme museli lehce upravit konektor :D Co je vsak zarazejici... Auto chytlo (s vice plynem, bylo uchlastane) a jel jsem to hned projet... Vsecko bylo OK, ale po cca 5km to zacalo znova zlobit a hned jsem vyblikal RJ, ale ted 52ku ... tzn michani smesi :myslim

Dalsim studiem P-C fora jsem jeste zjistil, ze nekomu 51ka delal jenom uklepany VN kabel? :myslim

Diky vsem, co poradi :papa

Hmm tak nakonec to byl rozdelovac :D

[upravil dne 23/9/06 Pata]

[upravil dne 6/10/06 Pata]

[upravil dne 6/10/06 Pata]

[upravil dne 14/3/2007 Pata]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten potenciometr škrtící klapky z favorita opravdu pasuje? Jak jsto vykouzlil? To by mě taky zajímalo, nemáš nějaký foto?

[upravil dne 25.9.06 Vojta309]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vojta309

Ten potenciometr škrtící klapky z favorita opravdu pasuje? Jak jsto vykouzlil? To by mě taky zajímalo, nemáš nějaký foto?

[upravil dne 25.9.06 Vojta309]

Foto nemam, ale az budu mit trochu cas, tak to muzu kuchnout a vyyfotit :D Musel jsem nalisovat i ten favoritacky palec, ale funguje na 100% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda, že nebydlíš trochu blíž, tak jestli se ti bude chtít, blikni to - určitě nebudu jedinej, komu by to mohlo vyřešit problém - zlatý český ručičky. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vojta309

Škoda, že nebydlíš trochu blíž, tak jestli se ti bude chtít, blikni to - určitě nebudu jedinej, komu by to mohlo vyřešit problém - zlatý český ručičky. Díky

Zrovna mam cas, ale pred chvili jsem musel odevzdat digitak :grr:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

...takze konecne nafoceno, sice drobne marod, ale uz jsem dneska poskakoval v garazi :D

vydreny potenciometr z me 309tky + poniceny palec

PA060004_resize.JPG

Takto vypada vstrikovani z FAVA, chtel jsem ho zkusit vymenit komplet, ale nesedi par drobnosti a ma i odlisnou velikost skrtici klapky (309ka ma vetsi).

PA060005_resize.JPG

PA060006_resize.JPG

funkcni potenciometr a palec z fava na moji 309tce... na prvni pohled k nerozeznani, ale byly nutne drobne upravy...

PA060008_resize.JPG

porovnani obou potenciometru... blize P309, dale favo... favo je vyssi a je tedy nutne nalisovat palec trochu dal (blize ke skrtici klapce)

PA060009_resize.JPG

no a taky ubrousit ten maly kousek plastu... protoze pri dotazeni zablokoval palec celou osu klapky... neslo slapnout na plyn...

PA060010_resize.JPG

porovnani obou potenciometru... vlevo upraveny z fava, vpravo 309

PA060011_resize.JPG

palec z fava nalisovany na hrideli skrtici klapky moji 309tky. velice dulezite: je ho nutno nalisovat tak, aby pri zavrene klapce byl uhel mezi vodorovnou osou a osou, ktera spojuje kartacky 45° (tohle byl asi nejvetsi orisek, cca 10x montaz/demontaz palce a pak jsem to zkusil podle pravitka :D )

PA060013_resize.JPG

Snad Vam to pomuze, sice jsem nad tim zabil cely den, ale usetril celkem dost penez... Toz at se dari :super

[upravil dne 6/10/06 Pata]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vojta309

Tož Páťo dík, je vidět že zlatý český ručičky ještě mezi lidma pracujou! Díky za foto, jdu shánět poťák z favorita!!

Nemas zac, pracujou a nadale budou :D:papa:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ... jen dodam, ze auto s potenciometrem z favorita jezdi porad dale, dneska jsem prosel emisema bez problemu... :super

Pokud se "odlenivim", promerim odpory obou drah potenciometru pri zavrene skrtici klapce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×