Jump to content

Problém - cukání, kouřivost - 508 2.0 HDI


Recommended Posts

Zdravím, v červnu jsem kupovala v Peugeotu ojetou 508 2.0 hdi 103 kw (rok 2011). Při akceleraci (většinou kolem 2000 otáček) mi auto cukne a přijde mi, jakoby i vynechal motor cca na 1 sekundu. Pak jakoby zabere turbo a auto zrychlí úplně normálně. Nevím, jak jinak to popsat. Děje se to během jízdy třeba 5x. A ještě si přítel všiml, že auto chvílema nepatrně kouří (černě). Vzhledem k tomu, že tam je filtr pevných částic, tak je koncovka až moc podezřele, s prominutím, "zasraná". Párkrát jsem i cítila smrad takové spáleniny, někde ze zadní části auta zespodu, asi přímo z výfuku. Chtěla bych vás poprosit o vaše názory, pokud s tím má třeba někdo zkušenost nebo aspoň o co by se mohlo jednat. V servisu mi říkali, že to chce nechat projevit víc, že to může mít mnoho příčin, tak já nevím... Docela mě to trápí. Předem děkuji za odpovědi

Edited by Helena M.
Link to post
Share on other sites

když to vezmu odzadu tak to že jsi cítila spáleninu by za A) mohl být bufík nejsem si jist teda jestli se na 5008 montoval ale pokud jo tak teď už bylo párkrát počasí kdy se zapínal a pokud auto nastartuješ a po chvilce 2-5 min zase vypneš typicky uklizení auta z ulice na dvůr nebo do garáže tak se bufík může rozeběhnout a pak se zas vypne a jak se odvětrává tak je občas cítit spálenou naftu. B) píšeš že tam je FAP(filtr pevných částic) tudíž mohla probíhat regenerace a ty jsi to během té regenerace vypnula a jelikož regenerace je v podstatě vypálení těch pevných částic které ten hrnec nachytá tak tam může být také cítit spálenina.  Každopádně si myslím že když dáš auto do pořádného servisu kde mají dobrého diagnostika tak musí přijít na všechny neduhy tj. cuknutí a vynechání motoru jakožto i to jak funguje FAP protože ten může být před smrtí a proto auto občas foukne tmavej kouř. Ale jak píšu tohle všechno musí umět dobrý diagnostik se správnou diagnostikou odhalit. 

Link to post
Share on other sites

Snažím se s tím autem nejezdit pocuky. A když už potřebuju narychlo např. na poštu, tak to auto projedu někam dál, dokud se řádně nezahřeje. A třeba 2x za měsíc to protáhnu pořádně po dálnici. Tankuju jen vervu a k tomu dávám aditivum VIF. Jenže to ten motor asi nespasí, pokud se k tomu předešlý majitel choval jako "prase". To auto bylo pravidelně servisované v autorizáku, ale zda se něco dělalo s tím filtrem (výměna, čištění), tak to nevím. Jinak mohl by třeba ten zanesený filtr způsobovat to cukání? Ještě mě napadlo, že by mohly být načaté vstřiky, ale to auto dobře táhne a jinak kromě toho cukání a toho kouře se ten motor nechová nijak divně.... 

Link to post
Share on other sites

Když to smrdí spálenínou - po gumě?, tak jde i horko z pod auta? Pak je to regenerace FAPu a je to normální.

Jak vypadá koncovka výfuku, je černá?, nebo "čistá". Zkusil bych "kapesníkový" test a vytřel bych koncovku ubrouskem, jestli bude černý, je něco špatně.

Zkusil bych ještě nějaký čistič - já dávám od BG, jaký typ, je to tu k nalezení, ať to nevypadá jako propagace. Mi pomohl rozchodit EGRy, kdy už jsem byl rozhodnutý výměnu. Za těch pár stovek to stálo.

Jakým stylem jezdíš? a kolik to má najeto.

Toto jsou jen laické rady, které můžeš udělat sama a je to jen další vodítko pro někoho, co to bude diagnostikovat, jak psal @Vena garážmistr .

 

Link to post
Share on other sites

Spíš bych ten smrad přirovnala jako když spalíš brzdy, respektive ohulíš kotouče.... Jo, když jsem otevřela dveře, tak na mě vychrlilo teplo zespodu od podvozku. Koncovka je úplně černá ano. Zkusím to vytřít tím ubrouskem... Pokud to bude opět černy, asi bude v háji FAP? Má najeto 230 xxx, což se asi není čemu divit, že nějaké problémy nastanou... Jinak nejezdím žádny lážo plážo, docela to proháním a řadím cca ve 3000.... Taky to cca jednou týdně podržím třeba i na těch 4000 nějakou chvíli.... Klidně se smířím s tím, že budu třeba měnit FAP, ale zaráží mě to cukání, pokud to s tím nijak nesouvisí... Dám příklad. Třeba řadím z 2 na 3, pochopitelně pak šlapu na plyn a najednou to auto nepříjemně cukne... Prostě při tom cuknutí tak vydechne, jako by zkrátka vynechal motor a pak mě to rarazí do sedačky a je to v pohodě.... Trvá to cca sekundu dvě ... 

Edited by Helena M.
Link to post
Share on other sites

Ve 230 má FAP nárok na to jít do kopru nebo začít zlobit tím spíš pokud to auto chodilo převážně ve městě nebo krátký cuky. Jak jsem psal v prvním příspěvku nelaboruj a najdi servis kde umí s peugeoťáckou diagnostikou a nech to pořádně prohnat přes diagnostiku LIVE data atd. a pokud s tím ten diagnostik bude umět tak dokáže vysvětlit všechny věci na které se ptáš. A to cuknutí vynechání klidně může s tím FAPem souviset. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...