Jump to content
Sign in to follow this  
georgeee123

cúvacia kamera a parkovacie senzory vs ťažné zariadenie

Recommended Posts

mám na travelleri namontované ťažné zariadenie, montoval mi ho priamo predajca. Vozím na guli nosič na bicykle. Keď zapojím nosič do zásuvky, automaticky sa deaktivujú parkovacie senzory a aj cúvacia kamera.  Senzory sa dajú manuálne aktivovať na obrazovke, zapnú sa samozrejme len predné. Kamera sa ale zapnúť nedá a keďže bicykle nie je vidieť v spätných zrkadlách, treba sa buď spoľahnúť na odhad, čo nie vždy ide alebo poslať von niekoho, aby ma navigoval a to sa tiež nie vždy dá, keď je človek v aute sám alebo tam má iba malé deti. Keď som skúšal nosič zo zásuvky vypnúť, zistil som, že na cúvanie  s nosičom by mi stačila aj len parkovacia kamera, pretože aj cez naložené bicykle je celkom dobre vidieť všetko čo je za autom. vedel by mi niekto povedať, či je možné niekde cez diagnostiku to nastaviť tak, aby sa pri zapnutí nosiča do zásuvky kamera nedeaktivovala? ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

len na doplnenie, u predajcu mi dnes povedali, ze je to tak jednoducho nastavené od výroby a oni s tým nic urobit nevedia, ale nejak sa mi to nezdá, je to predsa len zálezitost nejakého naprogramovania.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, stejné řešil soused u Citroen byť ne u Spacetourera ale u toho menšího. Dostal odpověď, že takový je SW a nic s tím nejde dělat. Bohužel zatím zjevně není vůle udělat upgrade s umístěním volby uživateli. Jelikož stále nevyřešili zprovoznění marketingového trháku (ambientní osvětlení), pochybuju, že se PSV bude ochotně vrhat do změny chování kamery...

Já měl s nosičem na guli další problémy u Travelleru: nejdříve blbě spasovaná koncovka nosiče (Atera Strada EVO 3) tak, že se nepotkávaly vodící prvky zástrčky se zásuvkou na voze (reklamace u prodejce nosiče, prý to vyřešili hrubou silou přeskočením zarážek bajonetu) a poté když jsem konečně mohl zapojit zjistil jsem, že mi to špatně svítí (blinkry vůbec, brzdy tuším také ne...), takže špatně fungující zásuvka na voze a opět jsem kola nevezl. Dle vysvětlení servisu Peugeot elektronika zásuvky opravena upgradem SW, údajně je totiž elektřina jen na konektory, takže po instalaci tažného nejspíš zapomněli upgrade provést a evidentně s proměřením či jinou kontrolou funkčnosti se také neměli čas/chuť zabývat... Škoda mluvit, v poslední době se musím zabývat reklamacemi 3 z 5 zakoupených věcí, snad je to jen pech...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dakujem za odpoved, tiez mi to pripada tak, ze nie je zaujem to nejak riesit a v servise mi priamo povedali, ze mozno na to pride nietko externy, ale oni v peugeote nie....a pritom to podla mna je len softverova yaleyitost, a jej vzriesenie bz pomohlo vo vela veciach, naprikald aj pri cuvani  svozikom.... ja mam atera strada dl3, zatial som ho len skusal a vyzera ze vsetko funguje, predtym som parkrat pouzil pozicany strada evo 3 a tiez bez problemov, takze sa to da namontovat aj spravne :)drzim palce, aby ta ten pech presiel a nemsuel si vsetko reklamovat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano, senzory aj kameru odpaja priamo zapojenie zasuvky, ked sa kabel vytiahne, senzory aj kamera bezia bez problemov, zadne senzory chytaju nosic  a pipaju (daju sa vypnut, ale vtedy sa vypnu aj predne ) a  kamera bezi . Ibaze nie vzdy je prakticke pred cuvanim vybehnut von a vypinat to :), pretoze obcas treba aby svietili na tom nosici aj svetla, a  vtedy by to muselo byt zapnute :)preto som hladal nejake "softverove" riesenie :) nejaky spinac, ktory to vypina  bude zrejme "zabudovany" niekde v elektronike, ci nie? ale ak by to bolo len nejake "tlacitko" niekde v tom telese zasuvky, mozno by sa dalo obist alebo "premiestnit"... vie niekto, ako to funguje? teda kde tam môže byť ten spínač, ktorý tie senzory vypína?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnoo, u těhletěch vozů mikrospínač v zásuvce nehledejte. Není tam, vše běhá po datových sběrnicích. Dva drátky vedou do řídící jednotky přívěsu a v té se potom signál demoduluje a z jednotky jdou potom už proudy k jednotlivým pinům v zásuvce. Jakmile zastrčíte zástrčku, modul pozná že je pripojen přívěs a vyšle signál opět po datové sběrnici do BSI, aby se překlopila do režimu jízdy s přívěsem. 

Není to jen o parkovacích senzorech, pro jízdu s přívěsem se nastaví i podvozek a například se deaktivuje hlídání mrtvého úhlu (vše záleží na výbavě vozu).

Mikrospínače pro odpojení parkovacích senzorů bývají pouze u vozů s analogovým vedením, nebo to jsou mikrospínače na odpojení zadního mlhového světla.

Zrovna dnes jsem dával TZ na funglovku P2008. Po zapojení nic nefungovalo, aní světla. Po nakódování BSI vše začalo šlapat - i odpojování senzorů a odpojení zadní mlhovky.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám Toyotu Proace Verso a je to u ní úplně stejné. Krom kamery a couvacích sensorů se deaktivuje i hlídání slepého úhlu. Dokonce mi auto hlásilo závadu na zásuvce  když jsem připojil vozík na lodě přes kousek prodlužovacího kabelu (u jiných aut běžně využívaného z důvodu různě dlouhých lodí). Jakmile jsem připojil napřímo, bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...