hpp Odesláno 25. únor 2018 Sdílet Odesláno 25. únor 2018 Dobrý den, mám možnost koupit Peuget 5008. Na protokolu z geometrie jsou tyto údaje, které mě znervózňují: - Přesazení kola (zadní osa): -4 mm - Rozdíl rozvorů 4 mm Vůz nebyl bouraný, předpokládám tedy, že je to důsledek nějaké rány na kolo (díra, obrubník ?). Při krátkém zkušební jízdě (rychlost do cca 110 km/h) se neprojevilo žádné táhnutí na stranu ani hluk. K vozu jsou dvě sady kol a ani na jedné sadě není vidět kol není žádné nerovnoměrné opotřebení - ale je pravdou že protokol je starý 10 měsíců, auto jezdilo do konce roku, takže se to ještě nemuselo projevit. Byl bych rád, za radu, jestli to považujete: - za hodnotu v normě nebo mimo normu - lze odhadnout, jaké to může mít dopady - lze to opravit a jaké můžou být náklady Budu vděčný za každou radu. Přikládám celý protokol z geometrie. Děkuju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 25. únor 2018 Sdílet Odesláno 25. únor 2018 (upraveno) Sekundární uhly vubec neres. Spis si nech seridit sbihavost zadnich kol mas tam mirnou rozbihavost. Upraveno 25. únor 2018 uživatelem Pe.Tr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 25. únor 2018 Sdílet Odesláno 25. únor 2018 Navštiv jinou geometrii, nechej změřit. Je to hodně neobvyklé, aby nebourané auto mělo rozdílný rozvor L a P. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 26. únor 2018 Sdílet Odesláno 26. únor 2018 Ale on ma L a R stejné Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hpp Odesláno 26. únor 2018 Autor Sdílet Odesláno 26. únor 2018 Děkuju za odpovědi oběma. Pe.Tr píše Citovat Ale on ma L a R stejné Já si hodnotu "rozdíl rozvorů" 4mm (možná mylně) vykládám tak, že rozvor vlevo je jiný než vpravo. Děkuju za vysvětlení. S autem sám bohužel na geometrii zajet nemůžu - stojí u prodejce. Jejich technik se dušuje, že je to v pořádku. Můj si není jistý a radí k obezřetnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 26. únor 2018 Sdílet Odesláno 26. únor 2018 před 14 hodinami, Pe.Tr napsal: Sekundární uhly vubec neres. Spis si nech seridit sbihavost zadnich kol mas tam mirnou rozbihavost. Dá se seřizovat zadní náprava? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 26. únor 2018 Sdílet Odesláno 26. únor 2018 Člověče, myslím si že když by to nešlo tak by to Pe.Tr nenapsal. brutall ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 26. únor 2018 Sdílet Odesláno 26. únor 2018 (upraveno) Pe.Tr, prosím vysvětli, co znamená tvoje sdělení " Ale on ma L a R stejné "? Rozdíl v rozvorech podle mne znamená, že levá kola mají v podélném směru jinou vzdálenost, než pravá kola. Což by u tohoto auta nemělo být. Možná to může být způsobeno přední nápravou, že kola jsou nestejně - to by byl jednoduchý důvod - silentbloky ramene, tzn. rameno pohnuté. Nevím, co znamená "přesazení kola", kdo víte, prosím o vysvětlení. Jedná se o rozdíl rozvorů? Pe.Tr: jak jsi přišel na to, že má vzadu rozbíhavost? Jsou tam kladná čísla, což znamená, že kola jdou k sobě. Sbíhavost zadní nápravy je mimo předepsanou toleranci, což ovšem není na závadu, viz vlákno zde https://www.peugeot-club.com/topic/108036-zadni-naprava-odskakuje/ Na 5008 i na jiných autech s pevnou zadní nápravou se sbíhavost vzadu nedá/dá nastavovat - pomocí vkládání podložek mezi těhlici a nápravu - výrobce tento způsob neuvádí. Upraveno 26. únor 2018 uživatelem P607Olda brutall ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hpp Odesláno 26. únor 2018 Autor Sdílet Odesláno 26. únor 2018 (upraveno) Článek, jehož odkaz (http://www.autorubik.sk/clanky/geometria-kolies/2/) jsem našel na tomto fóru, vysvětluje přesazení kola viz. obrázek v příloze. Já to chápu tak, že jedno zadní kolo je posunuté proti druhému. Tento posun zároveň odpovídá hodnotě "rozdíl rozvorů". Pokud to tak je, byl bych rád za radu, jestli se jedná o běžnou věc, která nemá žádný vliv na jízdní vlastnosti (vyjádření prodejce) nebo vadu, která může mít vliv na jízdní vlastnosti a bez další diagnostiky nelze určit, zda-li a jak nákladně se dá odstranit. Upraveno 26. únor 2018 uživatelem hpp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 26. únor 2018 Sdílet Odesláno 26. únor 2018 před 52 minutami, Vena garážmistr napsal: Člověče, myslím si že když by to nešlo tak by to Pe.Tr nenapsal. Tato dogmata se mi vůbec nelíbí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 26. únor 2018 Sdílet Odesláno 26. únor 2018 (upraveno) hpp: dokud držíš peníze, tak jsi pánem situace, až je vydáš, tak budeš prosebník. Aut je hodně. Buďto ti prodejce umožní zkontrolovat geometrii, nebo poskytne důvěryhodné vysvětlení a slevu, anebo jdi jinam, počkej. Na druhé straně je fakt, že prodejce mohl tento papír ztopit (zahodit) a problém by neexistoval... Upraveno 26. únor 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 26. únor 2018 Sdílet Odesláno 26. únor 2018 -Oldo ano máš pravdu , jde o sbíhavost, pokud by nebyla naskodu pak by ta tolerance ale byla od výrobce vetsi, coz není. -L + P jako leva a prava strana , viz protokol , kde rozchod i rozvor jsou ok -netuším zdali je zadní náprava štelovací , podle mne ne a oto víc je to zajímave, mozna bych zkontroloval kola jestli se točí rovnomerne (kvuli přetaženi šteftů) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.