Jump to content
niemand

1.4 hdi zamrzlá nafta

Recommended Posts

Zdravím vás,

udeřily mrazy a ani Verva+aditivem VIF mě neuchránili od separovaného parafinu.

Pomůžete mi prosím najít vypouštěcí ventil na odpuštění té zkondenzované sračky? Z černobílého obrázku to nejsem schopný pochopit. 

___

ne, vyhřátou garáž nemám a řešení koupí benzínového vozu zatím taky neplánuji.

díky,

n

P206.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

můžu ti leda z praxe napsat, že bez toho teplého prostoru to nevyřešíš, protože v tomto počasí ztuhlý parafin z filtrboxu neodstraníš, navíc tam bude částěčně i zmrzlá voda, která se měla odkalit před zimou, nee ve 20 stupních pod nulou :myslim, dělat to v těchto mrazech venku je zbytečná práce

ani žádný servis to nebude dělat před dílnou :bojim

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbytečné hledat vypouštěcí ventil, stejně musíš vyměnit filtr tak odpoj hadičky sundej víko a vytáhni zas... filtr a co zbyde ve filtrboxu odsaj nebo vytři hadrem. Ale jak píše ozzy56 je třeba to dělat někde kde aspoň nemrzne. Nebo aspoň mít přístup k elektrice a ohřát motorový prostor aspoň horkovzduškou nebo něčím podobným.  Osobně jsem takhle kdysi resuscitoval Berlingo a byla to hnusná práce ve sněhu před barákem. Kolega podobnou lapálii řešil tím že odtáhnul auto do podzemních garáží obchoďáku sice tam není extra teplo ale nemrzne tam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chápu to teda správně, že když rozeberu filtrbox, vyleju a vytřu, co je vevnitř, tak to vyjde nastejno, jako kdybych to jenom vypouštěl? (+ teda bonus nového filtru)

No a k mé původní otázce: kde ten ventil najdu? 

Ha a teď mě napadlo.. Když koupím celý pal. filtr (cca 600,-) mám vyřešeno?

Edited by niemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, takže jseš technikou nepolíben. V kostce  " zamrzlá" nafta neexistuje ale je to proces při kterém v určité teplotě začne houstnout a srážet parafin a ten parafin jak se sráží tím ucpe palivový filtr a pak nejde palivo do čerpadla a dále do vstřikování a pak neběží motor.  Takže v okamžiku kdy k tomuto " zamrznutí" dojde se musí vyčistit filtrbox a musí se vyměnit palivový filtr který je zanesený tím sraženým parafinem což nejde vyčistit.  Takže pokud nafta zatuhla jen ve filtru a jeho nejbližším okolí tak by mohlo stačit jen vyčistit filtrbox a vyměnit filtr. Ale většinou je nafta zatuhlá ještě v chladiči nafty na zpátečním potrubí do nádrže. Alespoň na to takhle trpělo Berlingo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...