m4rt4s Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 Ahoj, potřebuju poradit měnil jsem motor za motor a nenapadlo mě, že peugeot nemá blbovzdorný konektory jako ostatní auta. Mám tam tři konektory (dvoupinový černý) který jsou stejný a nevim, kterej kam dát abych něco neodpálil. Jestli mi někdo nekouknete na barvy kablíků který kam vedou každej konektor má jinou barvu kabliků a nebo jestli nemáte schéma zapojení aby bylo vidět na kterej pin ŘJ jdou. Jde mi o konektory na snímač zdvihu jehly, el.mag. ventil co je chycenej ke krytu baterky - na podtlaky a ventil na sání - asi ovládá chcípací klapku, všechny maj 2 piny a jsou černý, auto je rozebraný přes 14 dní a nevim kterej kam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 O jaký typ auta + motoru+ rok výroby jde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 6, 2016 Author Share Posted August 6, 2016 V nadpisu jsem psal motor WJY což je 1.9D 51kW dává se to do peugeotu 306 rok 2001 a do citroenů :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Tak co, nikdo nevíte ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladosr Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 malo info , by som musel dlho tapat.... odpis cisla s kablou...farby su na nic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chip Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Hmm a nebo vyfot. Nekolikrat jsem dělal hlavu na těchto motorech a jediny co jsem řešil s konektorama jsou ten u sani a zpatecka, ale ve vysledku to bylo blbuvzdorny. Jelikoz zpátečku poznas celkem jednoduše.:-) Jakej zdvih jehly myslis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 Konektory už jsem vymyslel :-) Zdvih jehly vstřikovače . . . . Ale mám problém jinej, motor točí točí a nechytne, odpojil jsem trubky od vstřikovačů a nejde tam nafta . . . Tak sem ještě s odporem přendal čerpadlo, kupodivu to šlo celkem dobře a u původního čerpadla se už nafta objevila, ale auto nechytlo, už jsem neměl čas, takže budu pokračovat zejtra. Horší je, že se mi auta na dílně hromadí a já nestíhám :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 (edited) Tak dneska sem motor oživil chtělo to dvě baterky a startovací sprej Ale zvuk to má jak traktor (tvrdej chod), klika je v horní úvati, čerpadlo a vačka na kolíku a šroubu. Jak se u tehle motorů nastavuje předvstřik ? Dá se to udělat nějak od oka ? Na dílně na francouze nemám žádný přípravky, leda bych to moch napíchnout na diagnostiku a zkusit live data jestli to bude psát předvstřik. Jaká je hodnota předvstřiku ? Edited August 9, 2016 by m4rt4s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Co s čím jsi prohazoval? Co přesně tam bylo za čerpadla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Takže měnil jsem celej motor, kterej jsem koupil i s čerpadlem a vstřikama. Motory byly stejný, původní měl čerpadlo delphi (nikde sem nenašel že by se do 306 montovaly) a ten co jsem koupil měl lucas. Z lucase mi po výměně nešla nafta, nevim jestli imo otvíral "odpojovač" nafty na čerpadle ani jak dlouho koupenej motor někde ležel. Takže sem na kopenej motor přendal moje čerpadlo delphi, který vim že makalo. Nafta začla jít do vstřiků. Čerpadlo sem měnil tak, že sem našel horní úvrať podle vačky tu sem zaaretoval šroubem M8 a čerpaldo sem zaaretoval vrtákem tušim že to byla 7. na klice sem si udělal značku a povolil sem napínák. Sundal sem řemen jen z čerpadla a na vačce sem ho chytil kleštěma na sváření, aby neutek a druhej konec šprajcnul. Značky sme si udělal i na řemenu a kolech, abych věděl jejich polohy. Čerpadlo delphi sem taky zaaretoval vrtákem a čerpadla sem přehodil celý i s držámek, takže sem šrouby na řemenicích nepovoloval. Značku z Lucase sem si překreslil na delphi abych věděl kam nasadit značku an řemenu a nacpal to tam všechno zpátky. 4krát zatočil dokola a značky seděly a šroub i vrták šel zase v pohodě zasunout. Mám diagnostiku autocom a ta by mohla umět zjistit předvstřik, ale to nebude asi nic přesnýho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Jo. Čerpadla i s držákem, to je dobře, tam může být odlišnost, Bosch a Lucas mívaly na starších motorech jinak díry. Tak to můžem vyloučit. Zaaretovat ve správné poloze se dá všechno, čerpadlo má v držáku díru M8 na aretační šroub, v hlavě je taky M8 na vačku a klika se aretuje za startérem, je tam díra v nálitku bloku a odpovídající v setrváku. Jinak některá čerpadla měla předvstřik elektronický, takže může být zakopaný pes v tom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Co jsem koukal tak tady je jen kabel ke snímaču tušim regulačního šoupátka (ukončení dodávky na písku) pak je tam kabel ke krytu odpojovače paliva a kabel ke snímači předvstřiu ten to bude asi jen sníma a né měnit. Každopádně jsem se dočet v nějakým programu na data co mám, že by se čerpadlo mlo nastavit číselníkovým úchylkoměrem kterej nemám. Ale u VW TDI rotaček se to taky nastaví na rysky (aretace), šrouby kola čerpadla se daj na střed, motor se natočí zařeje a pak přes diagnostiku TDI graf ukáže jestli je předvstřik v toleranci, když né povolí se šrouby někam se cukne hřídelí čerpalda a poprdeli jeli :-) Správně se to má před diagnostiku ještě nastavit číselníkovým uchylkoměrem staticky abych to chytlo, ale když se třeba dělaj rozvody, tak to chytne a jen se před diag doladí. Ale francouze až tak neznám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Tahle potvora už je bohužel taky mimo můj záběr a paměť... Pamatuju si to nastavení rozvodů, aretaci, rozdíly držáků, pak že čerpadlo je tu v jedné poloze na rozdíl od starších, kde se s ním k nastavení předvstřiku pootáčelo, pak některé verze se snímačem na vstřiku, a tím končím tvá Máňa. Zkusil bych ale překontrolovat to nastavení rozvodů podle aretačních děr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 10, 2016 Author Share Posted August 10, 2016 JJ na kontrolu se chytám protože horní úvrať sme našli podle předchozího nastavení a pak sme jí zkoušeli hadičkou místo žhavičky a když přestala foukat komprese (horní úvrať) tak sme byli na naší značce. Ale to že sedá aretovat klina na sertváku sem věděl ane nevěděl jsem přesně kde - v progtamu byly obrzáky rozmazaný, myslel sem si že je třeba vyndat starter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Stačí si na to naohýbat tyčku do tvaru Z, pak se tam dá strčit i bez vyndání startéru. I když i ten není problém vyndat, jsou to jen 3 šrouby, ale jde to v pohodě i bez toho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 10, 2016 Author Share Posted August 10, 2016 JJ dneska sem na to koukal na starým motoru :-) a neměl by to bejt problém uvidim jestli na to zejtra budu mít čas, dneska sem musel řešit jiný auta abych měl na dílně trochu místo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4rt4s Posted August 12, 2016 Author Share Posted August 12, 2016 Tak ani vyndání starteru a seřízení "na aretaci" nepomohlo, po dotažení řemen sem protočil motor a pak zkusil vložit přípravky a připravky jdou dát volně zpátky. Tak sem to zkusil prostě povolit na řemenici čerpadla 3 šrouby a pootočit hřídelí (měnit počátek vstřiku) a rozdíl je znatelnej. Otázka je jak to nastavit, aby to bylo dobře. V manuálu co jsem našel bylo nastavení přes "hodinky" ale ani jedno čerpadlo co mám nemá šroub proti pístku, takže hodinkama to nepujde. Ať točim hřídel sem tam tak to stejně kouří z vejfuku bíle co s tim zkusit přehodit na rozvodech o zub ? a kterým směrem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.