Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Odlehceni setrvaku


bodmrazu

Recommended Posts

Delalo se to nejen na strarych Skodovkach.

Jde o to, ze se snizi mnoztvi rotujicich hmot, takze auto jde rychleji za plynem, na druhou stranu vice ztraci do kopcu. V setrvacniku neni tolik naakumolovane energie.

Vzhledem ke snizeni hmotnosti tech rotujich hmot (fujtafl) se musi zvednout volnobezne otacky, aby to nechcipalo.

Vyssi spotreba (volnobeh), problemy na emisich, rozdeleni prevodovky a motoru, nevratny proces (pri vraceni do puvodniho stavu se musi sehnat jiny setrvacnik)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji odlehčovat velice s citem. Na 205ce sem odlehčil setrvak moc a vubec to neudrželo volnoběh. Musel sem nastavit tak 1500ot/min. Možna i víc. A stejně to nebylo nic moc. Ale do otaček to letělo jak nějaký Ferrari :) Nakonec sem musel sehnat jinej setrvak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odlehčovat se dá a to někdy docela radikálně.

Efekt je hnedka vidět. Rapidně rychlejší nárůst do otáček a zvíšení výkonu. problém je s volnoběhem. A ten závisí na přístupu řídící jednotky. Buď to bude zdechat, nebo se to bude projevovat sinusovým chodem motoru. Jako bys ho prošlapával.

Dá se to seřídit tak, aby to chodilo na původní hodnoty volnoběhu.

To je postup při odebírání materiálu, ale daleko účinnější, je setrvačním z duralu. Mněrná hmotnost je víc než poloviční, takže výsledek je podstatně markantnější. Jde taky o konstrukci startovacího věnce a jeho uchycení. Je třeba myslet na jeho zajistění a pak taky teplotní gradace při používání spojky a rozdílné teplotní roztažnosti sertvačníku a startovacího věnce.

Zrovna kamoš bude setrvák dělat z duralu, takže pak budou praktické zkušenosti. Odlechčovací kůra úspěšně proběhla, jede to jako vírt a točí to strašně rychle. Je to ale na japonci, není to lev....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim setrvakem z duralu mam pochybnosti, prece jen po nem klouze spojka a nevim jestli prave dural je ten spravny material.

Pri odlehcovani setrvaku bez nejakych homologacnich listu nebo odskousenych navodu doporucuju rovnez vyrobu ocelovych bot, roztrhnuty setrvacnik totiz umi prorazit prevodovku a vyletet pres kapotu hodne daleko. Tak se potom podivejte kde mate v aute nohy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dinamické vyvážení je samozřejmně potřeba.

Dural se používá, teda ti co tuní vykon motoru a ne auto polepama nasávacích otvorů MADE IN HYPERNOVA :)

Je to klasická rotační hmota přímo spřežená s motorem. Jestli vyletí kapotou, tak je rozhodně lepší chytat setrvák z duralu kolem 4 kg, než odlehčovanej 8 kg :) Myslím že dle kinetického zákona je to jasné. Jako třecí plocha se samozžejmně uplatňuje proces, kterému se říká zušlech?ování. Bez toho to snad ani nejde. Ladičské firmy co se nebojí, todle mají standartně v nabídce.

Je jasný, že na diesela si dodle nikdo nedá, ale na motor, kterej má omezovač na 8 000 už jo :) Někteří lidi se s tím moc nemažou a pak to taky hrabe ještě na trojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, mimochodem, nemohl by někdo sehnat kovanej dural? Výkresy za chvilku budou, ale kovanej dural se těžko shání.

Mám na mysli desku ze které se to vykrouhá na soustruhu. Tak kdyby někdo věděl, nebo poskytnul kontakt, bylo by to jistě fajn.

Věda to není, pouze lehce neseriová věc. Proto to taky stojí více peněz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...