ondris

rada od elekrikara, zas to zapinanie klimy

14 posts in this topic

PRECITAJTE TO!! PROSIM

ätakze problem je v zapinani kompresoru pri nastartovanom afte.

popisem situaciu, ked niekomu nieco nebude jasne tak sa pytajte!!

takze klima je naplnena, klucik v zhaviacej polohe, zapnem tlacitko AC, kompresor cvakne, cize zopne. akonahle nastartujem, kompresor sa nekruti, cize sa nejakym zahadny sposobom vypne.

je nastartovane a skusam stlacat tlacitko AC a kompresor je hluchy, nic necvaka. cize zopina ho iba ked je zapnuty klucik a vypnuty motor.

dalsia vec ktora stym podla mna suvisi je ze ked nastartujem s vypnuto abo zapnutou klimou, ventilatory chladica sa tocia stale, to je jedno ci to je zapnute abo nie!!!:grra

dokonca aj vtedy ked je motor uplne studeny,!!

a dalsia vec s ventilatormi je to ze ked vypnem studeny motor tak dlhsie zostava tlak oleja, cize po vypnuti klucika a znovu zapnuti do zhaviacej polohy kontrolka mazania este nesvieti lebo je tam tlak olej, to je jasnea co robia ventilatory?? no samozrejme idu a kym sa nezasvieti kontrolka mazania...

cize prosim od VAS njake rady kde je ten problem....

dufam ze som to zrozumitelne napisal

[upravil dne 28.8.07 ondris]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ondris

haalooo, potrebujem aspon nejake rady, prosiiiim

Ondris,

neblbne ti nejake riadenie vsetkych tych veci???

co tak rididaca jednotka??:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ondris

no myslim ze ja nemam asi rj, to je 405 iba... ja som zufaly,

potom niekde nieco preraza cez kostru. Ta sa pouziva ako spinaci obvod. Takze niekde nejake kable sa dotykaju. Bolo niekde nieco prevarane na tom aute CO2 alebo zvarackou??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilátor ochlazuje chladič klimy takže běžet musí pouze pokud zapneš tlačítko klimy jinak za studena při vyplé klimě běžet nemá mám dvě možnosti proudové relé spínání klimy nebo jetam čidlo tlaku v soustavě pokud není tlak nebo nepracuje správně nepustí kompresor aby nedošlo k poškození je to taková ochrana víc tam není co by mohlo tvořit závadu aspoň mě nic nenapadá

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak píše Hany, vytáhni konektor tlaku v okruhu a proklemuj ho drátem (tlakové čidlo, když je tlak, sepne kontakty), zapni ventylátory a měla by se kompresor rozběhnout. Když ne, chybka bude v relé, nebo někde v ovládací krabici.....

Proměřit přívod, spojku kompresoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže podle mého za to může ošklivá černá krabička přezdívaná BITRON. Je to vpodstatě řízení sahar a bohužel i klimatizace. Nalezneš jí pod předním světlem na straně řidiče. Zkus ji odpojit a nastartuj. Uvidíš, že se nemudou sahary točit (ale bacha, nesepnou nikdy). Když už to budeš mít odpojený důkladně vyčisti konektory a zkus to zapojit zpět. Pokud bude problém přetrvávat, je ta krabička asi K.O. Mám ten samej problém a zatim jsem ho ještě nevyřešil, protože můj bitron je K.O. (totál zoxidovanej) a momentálně se ho pokoušim opravit. Pakliže bude bitron v háji, můžeš ho zkusit rozebrat a propájet "studené spoje" to by mohlo pomoct, ale ne vždy. Každopádně pokud bude nefunkční, pokusil bych se ho za každou cenu opravit, protože tahle sranda stojí tušim něco okolo 5 - 6 tisíc Kč a to je fakt darda:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, presne tak. ja bych za tema prolemam taky videl tu cernou krabicku. mne se auto chovalo podobne, po vymene te krabicky vsechno ok, ale jen na rok, pak se zase postupne zacaly problemy vracet. daval jsem tam ale tu krabicku z vrakace

Share this post


Link to post
Share on other sites

no takze krabickou to asi neni, lebo co mam toho citroena tak tam je tiez bitron, tak som ho supol tam a stale tie ventilatory iduuu:((((((((((

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ked je bitron odpojeny klima sa pusti cvakne spojka, ale nieje naplnena.... takze uz som s toho faaakt jelen...:myslim:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co když jsou spečený kontakty na rele? Mě to dělalo taky bordel ale jelikož sem elektrikář tak sem si to zapojil podle sebe a v poho:super

A když není tlak v klima tak čidlo nesepne kompresor. Při klima jinak běží větraky stále.Otazkou je zda to někdo nepředělal a pak se v tom člověk nevyzná.Já to měl tak zapojený.

A ještě, mě se zapnou větraky tak na 1s vždy jak zapnu klíček.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.