Sign in to follow this  
Followers 0
Strana

Chlazeni

9 posts in this topic

Ahoj vsichni,

vcera jsem zjistil, ze se mi 307 chladi tak,ze i po dlouhy jizde zustava rucicka na teplomeru bez hnuti, pohne se jenom pri jizde do vetsiho kopce, tak na 50. Jakmile zastavim a necham motor bezet na miste, zacne se zvedat az k 90. Na 95 spusti ventilator, to je ok. Mam podezreni, ze mi otvira termostat hned zkraje. Nemate nekdo nejakou zkusenost ci radu?Motor1,6 88KW Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to teda vyzerá fakt na ten termostat, že je stále otvorený.

Ja som si všimol na svojej 406 hdi, že keď nechám auto ráno v zime bežať tak ručička je stále tesne dole a vôbec sa nepriblíži na 80-90C až keď sa nerozbehnem autom po ceste. Pri jazde sa potom ustáli na 80-90. Pripada mi to akokeby sa pri voľ:myslimnobehu ani nezahrial poriadne motor.:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja jsem si taky zpetne uvedomil, ze se vzdycky teplota pohybovala u zahratyho motoru kolem 70 stupnu. Prislo my to celkem malo, ale dneska uz je mozny vsechno.Jestli uz to nebyl prvni priznak problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Strana

no ja jsem si taky zpetne uvedomil, ze se vzdycky teplota pohybovala u zahratyho motoru kolem 70 stupnu. Prislo my to celkem malo, ale dneska uz je mozny vsechno.Jestli uz to nebyl prvni priznak problemu.

Ahoj,

jojo, tak to jsme na tom stejne/podobne...muj P405 1.6i take drzi behem jizdy teplotu kolem 70st. a jen kdyz ho zhavim do kopce, nebo stojim ve fronte tak sotva dosahnu 80~90st. - chystam se na vymenu termostatu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat asi treba vymeniť ,kontrola termostatu: ak sa po naštartovani zacne hned spolu s motorom zohrievať aj chladič vpredu tak je zly termostat,spravna funkcia: teplota motoru cca 80 - 90 potom by sa mal zacať otvarať termostat a otvorit druhy okruh chladenia, ak je nišia prevadzkova teplota motora =zvyšuje sa aj spotreba benzinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.Také jsem měl 70°C,nejdříve jsem se nezávislým měřidlem přesvědčil,že tam je skutečně 70°C a měřák na palubce ukazuje správně.Termostat vyměněn a už jezdím na 80°C!P806

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží na původu vozidla. Existuje více druhů termostatu podle klimatu ve kterém auto jezdí, liší se stupni C. Pokud se jedná o auto dovezené např. z Francie nebo Itálie tak by mělo mít termostat pro mírné klima a bude udržovat nižší provozní teplotu cca 70 st.C. pokud se jedná o auto koupené u nás popř.třeba v SRN tak bude provozní teplota cca 80 st.C. Na termostatu je hodnota otevření uvedena, už si nepamatuji na tu hodnotu, myslím že pro naše klima to bylo u motoru 2,1 TD 86 st.C. Mě osobně termostat pro to mírné klima vyhovoval více v létě, měl jsem pocit že se auto tolik nehřeje, v zimě to hůře topí.

Pepa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No auto je z CR. Chystam se na vymenu termostatu. Nedelal jste to nekdo u 307?:myslimJe to 1,6 benzin 80kw. Uz jsem procet par rad odsud z diskuze, bylo to trochu popsany u 406, ale abych neudelal nejakou botu. Mimochodem, kde nejlip koupit termostat?Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlasim termostat vymenen. Otevira kousek pod 90 stupni. Ten stary opravdu nedovira, je nejakej pridrenej. Ted to topi jako das.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.