Sign in to follow this  
Followers 0
Dundee

Jakou 309?

18 posts in this topic

Ahoj všichni.

Kámoš se rozhodl, že pořídí jinou káru místo fáčka a dost reálně uvažuje o 309 s malým benzínovým motorem, kterou by nám pak nechal pro přítelkyni. Pravděpodobně by to mělo být 5-ti dvířko (kvůli dětské sedačce) a nový model.

Potřebovali bysme nějaký informace, jak jezdí s jakými motory, nejčastější závady, zkušenosti s provozem a další věci. Rozhoduje se mezi motory 1.1 a 1.4, jednak kvůli ručení, druhak kvůli spotřebě. Nepotřebuje závodní káru, jen přibližovadlo do práce a sem tam nějakej malej výlet. Jaké máte kdo zkušenosti s těmito motory v 309kách, spotřeby, jak kterej s autem \"cvičí\", náročnost provozu a další věci kolem.

Pak by se ještě hodily nějaký tipy, na co si dát bacha při koupi, jak se má to auto chovat v zatáčkách, jak má táhnout motor (dynamika). S 309 jsem zatím nejel, tak moc nevim, jak se chová- zkuste ji porovnat se 405kou, kdo má zkušenosti.

Moc díky za tipy a postřehy... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

O 1,1čce bych asi moc neuvažoval, spíš 1,4 nebo 1,6 (s 1,1 to moc nepojede a hlavně jich ani moc nejezdí).

Co se týče věcí, na které si je pořeba dát pozor, pak u takhle starého auta se jedná téměř o veškeré díly - není nic (teda krom zadní nápravy), které by se kazily víc než u jiných aut) no a zadní nápravu kleklou snad ja pežoťák už poznáš.

Jinak já s benzíňákama zkušenosti nemám, ale co vím, tak pokud neodejde řídící jednotka tak by neměl být žádný zásadní problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky Medvěde, taky jsem spíš říkal, že 1.4 bude ideální přibližovadlo...

S těma dílama máš pravdu, jen ještě- má 309 nějaký specifický nemoci (kromě tý zadní nápravy), třeba jako je typický zatejkání do kufru u 405 (hlavně po bouračce)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Díky Medvěde, taky jsem spíš říkal, že 1.4 bude ideální přibližovadlo...

S těma dílama máš pravdu, jen ještě- má 309 nějaký specifický nemoci (kromě tý zadní nápravy), třeba jako je typický zatejkání do kufru u 405 (hlavně po bouračce)?

Pro mě byla 309 1,4 po autoškole učiněné letadlo...

Nemocný jsou ty auta trochu na táhla řazení, takže to pořádně ozkoušet, já třeba dával zpátečku, vypadalo to, že tam byla, jenže nebyla a pak s pěkně hnusným zvukem vypadla, takže pro couvání se musela dostatečně dát dozadu (fakt moc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.1 nesezenes, a kdyz jo, bude za desnou ranu. jestli to chce jako priblizovadlo na kazdodenni jezdeni, tak 1.9D (ne TD!!!!), skoro nic to nezere, na motoru neni zadna elektronika....

1.4 je podle me slaba, spis bych bral 1.6. paradoxne se dostane na stejnou nebo i lepsi spotrebu...

jestli s tim bude jezdit casto do prace, tak bych se nerozhodoval podle ruceni, ale mnohem vic podle spotreby a ceny nahradnich dilu, resp. pravdepodobnosti, ze se neco vys**e.

specificky nemoci? zadni naprava, vybehanej potenciometr skrtici klapky ci jak se ten bazmek jmenuje, koroze vsude mozne diky prasackym opravam (vetsina 309 u nas byla dotazena jako zboreniny a ruzne zflikovana). a pak to, ze je to patnact let stary auto, takze stav bude adekvatni veku

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak jsem koukal do bazaru, tak tam jsou zrovna ted dve 309 Gxx k mani, za par korun....

jo, u benzinu pocitej s tim, ze bude v pytli kat a lambda, takze STK bude neco stat navic....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

a jak jsem koukal do bazaru, tak tam jsou zrovna ted dve 309 Gxx k mani, za par korun....

jo, u benzinu pocitej s tim, ze bude v pytli kat a lambda, takze STK bude neco stat navic....

To je jasný, u takhle starý káry počítám s tim, že nebude úplně O.K., leda by byl novej komplet vejfuk.

K tomu předchozímu příspěvku- možná by šel i do nafty, ale to by chtěl, aby trochu jelo, tudíž by šel asi po TD, jinak říkal, že by mu ta 1.4 stačila na to postrkování.

Nakonec- je to jeho boj, já mu chtěl zjistit nějaký info a podařilo se. Díky moc za tipy chlapi :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

309 v TD bylo v Čechách jen pár kousků (byly to 1,8) - alei když to auto tahá jak blázen, stejně bych ho NEDOPOBRUČOVAL (a to jsem ho sám měl a člověk, který ho ode mě na jaře koupil, je nadmíru spokojenej - bodejť by ne, když jsem se za dva roky provozu do servisu vysypal za cca 70 tKč - Vašendovci mohou dlouho, dlouho vyprávět, co vše, kdy a proč bylo měněno)

Důvody???

Zejména přední náprava, která je shodná s GTI (od klasické přední nápravy tedy podstatně odlišná) a třeba spodní rameno vyjde na \"hezkých\" 4500,- Kč (zatímco u klasické přední nápravy, třeba na 1,9 D, stojí někde kolem 1200,- Kč - no neber to za Ty prachy).

[upravil dne 17/12/2006 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pádný argumenty jsou lepší než rána pálkou do xichtu, díky Medvěde a ostatní taky. :super

Shrnu to asi tak: řeknu mu, co jste mi tu napsali a na něm nechám výběr motorizace, bude s tim jezdit hlavně on. Pokud vybere nějakou blbou verzi, tak to od něj pak prostě nevezmu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jeste by se dalo uvazovat o 205, ale vzhledem k tomu, ze tam chce davat autosedacku a tedy vozit dite, tak bych do ni nesel. ta 309 je aspon o neco lepsi, ale taky nic extra bezpecneho. ale porad lepsi, nez stodvaca...

TD skutecne nebrat, vysype se do toho....

no a pokud to bude kupovat, doporucuji silne tlacit na cenu - jednak se na kazdym aute neco najde, proc se da snizit cena, a jednak jsou tyhle auta uz dneska prakticky neprodejny - ja prodaval pred dvema lety asi tri mesice, a bude to jen horsi. takze at si rovnou do ceny zapocita poplatek na ekologickou likvidaci. i kdyz, dneska uz jsou i firmy, co to delaji zadarmo. a kdyz kupec uciti penize.... :)

repas zadni napravy je desitka, at pocita s moznosti ze budou sjety kotouce, rozvodak v pytli, a celkove zanedbany servis....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj tatka si ji koupil v 96, 4 roky starou a za tech deset let do toho lije jen benzín a mění volej, když nepočítám vejfuk a čepy, který odcházej u všech aut, má 1.4 r.v. 92, a je s ní spokojenej a má nalítáno 165 tisíc, ale když jsem do toho sednul, tak zlatá 406 :roker:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

2Tomm: a ty se divis? je to o generaci dal a o tridu vys... jak prekvapive...

a krome toho liti benzinu a oleje uz tam ma urcite jinej rozvodak, a napravu po repasi nebo po smrti (pripadne tesne pred ni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 1,4 benzín a je to ideal.Sice je fakt,že s obsahem 1360 platíš už větší pojistku,ale zas docela jede.Hlavně si dej majzla na zadní nápravu-pokud bude sedla,tak je v haji.Nepruží a sjiždí ti gumy!Vyměna teda aspon u mě vyšla na 5000Kč i s repasovanou nápravou.Pak bacha na brzdy.jestli ti bude zabirat až u spodu,tak je něco špatně(destičky,kotouče nebo bubny)Jestli budeš brát benzín,tak bacha na expanzní nadobu chladiče-je to s chladičem jeden celek.Tudíž ta plastova nádoba už většinou ma něco za sebou-mě po dvou měsících od koupení 309 začla prosakovat a zhnánět cely chladák je docela težke.Jinak je to spolehlive autko:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 1.8 diesel sice starsi model ale jak do prace tak i na dalky perfektni auto. Uz sem s nim byl nekolikrat v chorvatsku a nebyl problem. takze doporucuju neco takovyho uz kvuli povinymu ruceni. za 1.8 se plati daleko min jak za 1.9 a myslim si ze to jede uplne stejne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 309 1,4i, chci se jí zbavit, ale je to třídveř, kat a lambda v háji, do kufru samozřejmě teče, že ano, vyměněný zadní brzdy komplet, těsnění pod palicou a gufera na ventily, plus dekarbonizace svodů, kanálů v palici, atd. Ale když to srovnám se 405, tak pohodlí neporovnatelný (mám 1,6i) a spotřeba je u 309 obvykle vyšší než u 405, což mě docela překvapilo, torzka na 309 je OK, ale auto má tendenci reznout v zadní části prahů (je to r.v. 92). Další věc je odhlučnění, které je úplně někde jinde než u 405, ve 309 je rachec nehoráznej, co se týče jízdních vlastností, auto je lehký a ta 1,4-ka není špatná, dá se s tím slušně přepravovat, na závodění to není, ale v případě sněhu se to dá poslat velice ochotně a kamkoliv :D Závěrem, se 405 to lze velmi těžko srovnat, neboť to jsou zcela odlišná auta svým dílenským zpracováním a jízdními vlastnostmi....:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.