Sign in to follow this  
Followers 0
Dušan

repase turba

17 posts in this topic

máte někdo zkušenosti s firmama na repase,nevim jestli je na malou generálku nebo velkou.Ještě nekouří ale tlačí volej až do air boxu a moc netáhne.Pora?e,já sehnal kontakt jen do St.Boleslavy fa.Berounský...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dušane ty máš T16 nebo máš ropáka? Jsem línej se podívat. Co jsi vyváděl, že Peugeotka takhle pochroumal???:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 405tkach odchazi turbo tak po 200 tisicich. Urcite existuji i vyjimky ale s timhle ma zkusenost uz nekolik mojich znamejch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud není poškozen rotor turbíny, tak se mění jen ložiska, tesnící vycpávky a rotor se dinamicky dovažuje. Tím se rozumí \"malá generálka\". Pokaď si měl smůlu a máš na?aflý lopatky sekundární tubíny (stačí nějakej větší předmět - matička atd), tak je to průser. Asi by si to poznal, páč je pak tubína slyšet a jde do háje velmi rychle. Pak se mění i celej rotor a někdy i skříň, což je velká generálka, ale vzhledem k tomu, že se mění prakticky celé turbo, tak slovo generálka není úplně přesné. Trochu oleje je v přetlakovém potrubí za turbínou vždycky, ale neměl by i při netěsnících ložiskách znát znatelný úbytek výkonu. Spíš je nebezpečí, že se olej začne spalovat a motor se přetočí. Pokud ti výrazně klesl výkon, tak asi někde nebude těsnit přetlakové potrubí, nebo se nedovírá přetlakový ventil na turbu. Eště k tý opravě. Malá generálka příjde na nějakých 8-10 papírů. Je to ničemná cena, ale holt to chce spešl vybavení a to se musí zaplatit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krysta> Takze kdyz mam najeto 19000 a najednou mi to kouri jak blazen (a jen ve vysich otackach kdy by melo de facto zabirat turbo), tak to muze byt prave turbem? Ma v tuhle chvili smysl delat nejakou komplexni prohlidku turba?

Nicmene vykon se zda byt stale celkem dobry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ruza: Turbem jako takovým to nebude. Nechat seřídit čerpadlo. U turbodiselů je na čerpadle přetlakový přesuvník, který podle tlaku umožňuje čerpadlu dávat více nafty. Tedy - pokud na turbu není dostatečný tlak (cca do 1900rpm.) - čerpadlo se chová stejně jako u atmosferického motoru. Po dosažení plnícího tlaku a razantním přidání plynu čerpadlo umožní vstříknutí většího množství nafty. Zde záleží na přesném nastavení právě tohoto množství a správné funkci přetlakového regulátoru. Čili seřídit. Pokud by to kouřilo díky průsakům oleje, tak už bude turbína total troska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Hics: A na kolik asi takova sranda prijde... Už mi to \"seřizovali\" nezávisle dva \"supermechanici\" a je to spíš čim dal horší...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prvé bych zjistil jestli je v cajku čerpadlo. Tzn. ložiska, těsnení, vysokotlaká část atd. Měl sem na to supermachra - starej dědek, ale fakt fachmam. Bohužel už nefunguje. Pokud je čerpadlo O.K. , tak seřízení se musí NUTNĚ dělat na stolici a stojí to tak kolem 1500,- max. K tomu cena za montáž a demontáž.

Share this post


Link to post
Share on other sites

čau,dík za kontakt na specialturbo,já ropáka nemam,je bráchy,já mam mentálně nepojízdnou Mi16.Byl sem mimo a nemoch sem na chat drív....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakej máte názor na kupování starších turb třeba z annonce kolem 5t? je to velká sázka do loterie???? nejlepší by ho asi bylo vyndat z pojízdnýho auta (né čornout :op)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Názor? No... já teď třeba jedno starší turbo mám. Je z 1,9TD r.v.95, u kterého prdla hlava (zřejmě, prostě tlakuje vodní okruh, to je na 90% hlava...), opravovat to nebudu, je to na díly...

Turbo je ovšem věc, kterou nelze předvést v chodu - takže je to prostě dost sázka. Jeden můj kamarád/kolega, co dělal bawory 524TD, dával jedině starší turba, a nikdy neměl problém. Jiní zas dávají zásadně repasovat - tak si vyber.

Každopádně, je to o penězích - repase prostě bude stát víc jak dvojnásobek staršího turba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s Oddiem. Moje filozofie je taková, že repase se vyplatí u nového motoru. Pokud už má něco nalítáno, tak raději výměna. Pokud se totiž posere turbo, tak to nemívá destruktivní účinky na motor a jestli trochu propouští olej, tak se holt doleje. Nemělo by to dělak víc jak dva litry mezi výměnama. Zjisti si třeba, kolik spotřebuje oleje taková diselová/turbodiselová sierra a přestaneš to řešit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2:oddie: nevim ale turbo z 1,9 asi nepude na 1,8 myslim že jedno je KKK a druhý GARET.Jestly je v cajku a jde to zaměnit můžeme se domluvit :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Dušan: Turbína je na 100% stejná. Nerozhoduje zda je od Garettu, nebo KKK. Montážní úchyty a všechno potrubí je stejný. A to platí i mezi motorama 1,8 / 1,9. Žádnej rozdíl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.