Sign in to follow this  
Followers 0
rimmer

Teply vzduch ... :(

15 posts in this topic

Zdravim, mam nefunkcni klimu a zazivam peklo...docela me zarazil fakt, ze kdyz mam auto v praci na slunci, tak kdyz jedu domu, trva asi 10 km, nez z vydechu zacne foukat vzduch vlazny...ze zacatku je to uplne horke, coz chapu, ale nejak se mi to nezda...

mam podezreni

1. nedovira klapka regulace teploty vzduchu

2. prisava to teply vzduch od motoru...

3. je to normalni, coz se mi nezda :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moji 607 mam podobny zajimavy jev: kdyz je venku kolem 20 st.C, ale auto je po parkovani rozehrate, taky si rikam - zkusim to a pojedu bez klimy, to me uchladi. Ale take, tak jako tobe, mi strasne dlouho jde rozehraty vzduch a je mi strasne vedro, tak potom zapnu klimu a okamzite je vse v poradku. Takze se divim stejne jako ty. Takze myslim, ze tvoje moznost 3. je spravne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz v tychto horucavach zazivam rovnake pocity. Auto stoji vonku na slnku, nasadnem a aj ked predtym bezala klima, tak ide najskor horuci vzduch, podozrievam tiez francuzsku technologiu nasavania vzduchu.

Prieduchy sa pravdepodobne zohreju od motora, a slnka - rozpalene plasty.

Ked na chvilu zavriem vsetky prieduchy do kabiny, pustim klimu, tak sa vychladia a da sa vozit po svete, ale inak je to peklo.

Nema niekto rozumne riesenie? (to ze mam stat v tieni nepomaha)

Po odstaveni auta a naslednej napr 10-30min prestavke ide zo zaciatku horuci vzduch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste doplnim k memu predchozimu:

kdyz nasednu a hned normalne pustim klimu tak chladi hned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne tak..i kdyz auto zaclo uz foukat jakz takz prijemny vzduch, tak i kdyz ho postavim do stinu, vypnu motor..za 15 minut zapnu, zacne zase horky vzduch a chvili to trva :( opruz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Třětí možnost je správná :o

Dá se říct, že počáteční foukání teplého vzduchu po zapnutí klimy, je vcelku přirozený jev. Konstrukčně je klima zapojená tak, že po jejím zapnutí se automatický otevře i voda do výměníku topení, protože pokud by vzduch procházel jen přes expander (výparník) klimy, jeho teplota na výdechách do kabiny by byla pár stupňů pod nulou a mentálně slabší jedinci, kteří by jí neuměli regulovat by si uhnali omrzliny. takže výsledná teplota vzduchu při zapnuté klimě je součet jeho dvou následných temperací (schlazení - ohřátí). A protože po zapnutí klimy ve vedru trvá expanderu delší dobu, než se nachladí, zatímco výměník topení je teplý už jen okolním vzduchem a vyzářeným teplem od motoru, je tam ta prodleva.

[upravil dne 8.8.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Třětí možnost je správná :o

Dá se říct, že počáteční foukání teplého vzduchu po zapnutí klimy, je vcelku přirozený jev. Konstrukčně je klima zapojená tak, že po jejím zapnutí se automatický otevře i voda do výměníku topení, protože pokud by vzduch procházel jen přes expander (výparník) klimy, jeho teplota na výdechách do kabiny by byla pár stupňů pod nulou a mentálně slabší jedinci, kteří by jí neuměli regulovat by si uhnali omrzliny. takže výsledná teplota vzduchu při zapnuté klimě je součet jeho dvou následných temperací (schlazení - ohřátí). A protože po zapnutí klimy ve vedru trvá expanderu delší dobu, než se nachladí, zatímco výměník topení je teplý už jen okolním vzduchem a vyzářeným teplem od motoru, je tam ta prodleva.

[upravil dne 8.8.06 Kdo]

trochu te vyvedu z omylu...vyparnik klimatizace nechladi nikdy pod bod mrazu...z jednoho prosteho duvodu..vis jak vypada mrazak lednicky kdyz ho par let neodmrazis ? :) voda se tam srazi, ale nesmi tam namrzat...od toho je na vyparniku cidlo po kompresor aby zavcas kompresor vypnul.

Navic my se tu bavime o tom, ze jde prilis horky vzduch z ventilatoru BEZ KLIMATIZACE. S klimou by sme tenhle problem asi neresili :))))) Navic dalsi bluf, co tu rikas je, ze \" že po jejím zapnutí se automatický otevře i voda do výměníku topení\"..to to je nesmysl..regulace ohrivani vzduchu NENI delana pres regulaci privodu teple vody, nybrz soustavou klapek, ktere reguluji tok vzduchu pres radiator topeni a vyparnik klimatizace...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechci rozpoutávat slovní spory, jde nám přeci o to dopátrat se \"jádra pudla\" a důvodů toho, či onoho problému... ale jen pro přesnost:

Původně zaslal: rimmer

trochu te vyvedu z omylu...vyparnik klimatizace nechladi nikdy pod bod mrazu...z jednoho prosteho duvodu..vis jak vypada mrazak lednicky kdyz ho par let neodmrazis ? :) voda se tam srazi, ale nesmi tam namrzat...od toho je na vyparniku cidlo po kompresor aby zavcas kompresor vypnul.

Nemáš pravdu. Výparník chladí VŽDY pod bod mrazu (dokáže -25°C i víc). Přirovnání k pár let neodmrazenému mrazáku je zavádějící a nesmyslné. V autě k takové situaci nemůže dojít. Za chodu klimy se na expanderu sráčí i vesele namrzá vzdušná vlhkost (ne voda :) ), proto je vzduch suchý a hezky odmlžuje okna, ale v okamžiku, kdy kompresor vypne (na impuls onoho čidla, které je nastaveno na pevnou teplotu zapnutí a vypnutí a na rozdíl od mrazáku nemá nic společného s intenzitou chlazení - to je věcí směšovacích klapek a ventilátoru. Jen častěji spíná při vyšším výkonu), ho začne ohřívat přicházející vzduch (klima se dá zapnout jen asi do +5°C, takže vždy teplejší) a ten námrazu uvolní a kondenzát je odváděn drenáží pod vůz (že víš o loužičkách pod autem po zastavení :mrk). Tato situace v mrazáku nenastane a námraza se hromadí.

Původně zaslal: rimmer

Navic my se tu bavime o tom, ze jde prilis horky vzduch z ventilatoru BEZ KLIMATIZACE. S klimou by sme tenhle problem asi neresili :)))))

V příspěvcích je zmínka, že předtím běžela klima, ale budiž.

IMHO pokud byla řeč o krátké přestávce v jízdě, tak platí i moje poslední věta i bez klimy.

Původně zaslal: rimmer

Navic dalsi bluf, co tu rikas je, ze \" že po jejím zapnutí se automatický otevře i voda do výměníku topení\"..to to je nesmysl..regulace ohrivani vzduchu NENI delana pres regulaci privodu teple vody, nybrz soustavou klapek, ktere reguluji tok vzduchu pres radiator topeni a vyparnik klimatizace...

Žádný bluf :roker. Tady ale musím přiznat, že nevím, jak to je přesně u 605-ky :mad:, ale u ostatních aut co znám (Lancia, Pajero, Ford, BMW - tam jsem klimu sám implantoval, včetně elektroniky) je to tak, že (ať mají klimu, či ne) v okamžiku, kdy si navolíš studený vzduch, je na ovladači kontakt, který zavře elektromagnetický (u Lancie podtlakový) ventil (ten umí jen \"O\" - \"Z\") umístěný většinou na přívodu k výměníku (buď u motoru, nebo na těle topení) a zavře přívod vody do výměníku. Směšovací klapky teploty vzduchu jsou nastaveny na tok vzduchu okolo výměníku a ten by se zbytečně přehříval v uzavřeném prostoru bez možnosti chlazení. To by zvyšovalo možnost jeho destrukce a proto ten zavírací ventil. Proč by ho Frantíci nechávali vařit :roll ?? Ale přiznávám - nevím.

Takže po zapnutí klimy platí beze zbytku VŠE, CO JSEM NAPSAL, včetně zapnutí ventilu a otevření výměníku, pokud ho 605-ka nemá, pak jen klapky pustí vzduch i přes výměník

[upravil dne 9.8.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevim o zadnem peugeotu, z bezne znamych, ktery by mel ventil privodu vody do radiatoru... psat tady do prispevku stim, ze tvoje odpoved nakonci je, ze vlastne nevis, mi pripadne ponekud zbytecne, zavadejici a matouci. Take nebudu prispivat prispevky do temat, kdyz nevim, ale budiz...

takovy osobni dotaz: mas ty vubec 605tku (zrejme asi ne, bavime se tu konkretne o 605tce...neb jsem chtel vedet zda maji prodobny problem i ostatni 605tkari, ona 605tka je v nekterych vecech od dostatnich peugeotu specificka, jako kazde auto)?

neber to jako urazku, ale zajima me to, protoze to nemas v podpisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

\"nevim o zadnem peugeotu, z bezne znamych, ktery by mel ventil privodu vody do radiatoru...\"

To máš pravdu.

Sice je to trochu off-topic ale: když sem měl v dubnu radiátor topení fuč, jezdil sem s chladícím okruhem odpojeným od radiátoru. Prostě sem spojil 2 hadice co vedou do radiátoru v motorovým prostoru. Vzduch byl o poznání studenější (hlavně při zahřátým motoru, i když obě zóny byly otočený úplně do modra) tak mě to přivedlo k myšlence udělat tam jakejsi systém s ventilama tak, aby šel pootočením 2 ventilů odpojit radiátor na léto. Ještě o tom popřemýšlím, stačilo by koupit pár takových těch plastových ventilů pro domácí topení a zbastlit to.

Edit: před přívodem chl. kap. do radiátoru v mot. prostoru je ventil, ale ten je k odvzdušnění...

[upravil dne 9/8/2006 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

\"nevim o zadnem peugeotu, z bezne znamych, ktery by mel ventil privodu vody do radiatoru...\"

To máš pravdu.

Sice je to trochu off-topic ale: když sem měl v dubnu radiátor topení fuč, jezdil sem s chladícím okruhem odpojeným od radiátoru. Prostě sem spojil 2 hadice co vedou do radiátoru v motorovým prostoru. Vzduch byl o poznání studenější (hlavně při zahřátým motoru, i když obě zóny byly otočený úplně do modra) tak mě to přivedlo k myšlence udělat tam jakejsi systém s ventilama tak, aby šel pootočením 2 ventilů odpojit radiátor na léto. Ještě o tom popřemýšlím, stačilo by koupit pár takových těch plastových ventilů pro domácí topení a zbastlit to.

Edit: před přívodem chl. kap. do radiátoru v mot. prostoru je ventil, ale ten je k odvzdušnění...

[upravil dne 9/8/2006 Fusion]

Stacil by pouze jeden ventil, tim zamezis uplne cirkulaci vzduchu pres radiator...elektroventily sou docela drahe. Nevic u me je dost problem, protoze diesel, tam nema u tech hadic vubec zadne misto. Mezi motorem a stenou neni misto temer na prostrceni dlane naplocho. Ty s benzinem to mas mnohem prostornejsi :(

[upravil dne 9/8/2006 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

nevim o zadnem peugeotu, z bezne znamych, ktery by mel ventil privodu vody do radiatoru... psat tady do prispevku stim, ze tvoje odpoved nakonci je, ze vlastne nevis, mi pripadne ponekud zbytecne, zavadejici a matouci. Take nebudu prispivat prispevky do temat, kdyz nevim, ale budiz...

takovy osobni dotaz: mas ty vubec 605tku (zrejme asi ne, bavime se tu konkretne o 605tce...neb jsem chtel vedet zda maji prodobny problem i ostatni 605tkari, ona 605tka je v nekterych vecech od dostatnich peugeotu specificka, jako kazde auto)?

neber to jako urazku, ale zajima me to, protoze to nemas v podpisu

S absencí ventilu (podle mě nesmyslnou) máš pravdu, teď to vím taky. Uznávám svůj přešlap.

V mládí bych na tvůj dotaz na mě reagoval jinak, ale kašlu na to. Každý z nás sem přispívá ve snaze pomoci kolegovi s řešením jeho problému. Překvapila mě tvá dedukce, že nemám 605-ku. Buď pozornější čtenář a nemusel by ses ptát (viz naše debata o odvzdušnění čerpadla, nafukovacích tlumičích, nebo řemenici na motoru). Ano, já mám TD a sestra má benzín.

Taky mám na některé tvé příspěvky svůj názor, ale neřeším to. Psals ve snaze osvětlit a pomoci. To já taky. Tahle přestřelka nemá smysl. nabízím ruku ke smíru. :papa

A teď k ventilu: Jeho dodatečná montáž ale naráží na pár překážek. U auta bez klimy by vcelku bez problémů (snad jen prostor) stačil obyčejný vodovodní 90°-vý ventil na vstupní hadici topení někam k motoru a na léto ho prostě zavřít. Chlazení by se výrazně zlepšilo. Ale v autě s klimou to není tak jednoduché. Tam by se musel implantovat nějaký elmag. ventil s el. vazbou na ovladač teploty alespoň v jeho modrém rozsahu. U digitální klimy by jeho ovládání bylo ještě komplikovanější. Klima opravdu pracuje i s topením. Věřte mi, vím o čem mluvím. Teorie je fajn, ale léta praxe a zkušeností taky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: rimmer

nevim o zadnem peugeotu, z bezne znamych, ktery by mel ventil privodu vody do radiatoru... psat tady do prispevku stim, ze tvoje odpoved nakonci je, ze vlastne nevis, mi pripadne ponekud zbytecne, zavadejici a matouci. Take nebudu prispivat prispevky do temat, kdyz nevim, ale budiz...

takovy osobni dotaz: mas ty vubec 605tku (zrejme asi ne, bavime se tu konkretne o 605tce...neb jsem chtel vedet zda maji prodobny problem i ostatni 605tkari, ona 605tka je v nekterych vecech od dostatnich peugeotu specificka, jako kazde auto)?

neber to jako urazku, ale zajima me to, protoze to nemas v podpisu

S absencí ventilu (podle mě nesmyslnou) máš pravdu, teď to vím taky. Uznávám svůj přešlap.

V mládí bych na tvůj dotaz na mě reagoval jinak, ale kašlu na to. Každý z nás sem přispívá ve snaze pomoci kolegovi s řešením jeho problému. Překvapila mě tvá dedukce, že nemám 605-ku. Buď pozornější čtenář a nemusel by ses ptát (viz naše debata o odvzdušnění čerpadla, nafukovacích tlumičích, nebo řemenici na motoru). Ano, já mám TD a sestra má benzín.

Taky mám na některé tvé příspěvky svůj názor, ale neřeším to. Psals ve snaze osvětlit a pomoci. To já taky. Tahle přestřelka nemá smysl. nabízím ruku ke smíru. :papa

A teď k ventilu: Jeho dodatečná montáž ale naráží na pár překážek. U auta bez klimy by vcelku bez problémů (snad jen prostor) stačil obyčejný vodovodní 90°-vý ventil na vstupní hadici topení někam k motoru a na léto ho prostě zavřít. Chlazení by se výrazně zlepšilo. Ale v autě s klimou to není tak jednoduché. Tam by se musel implantovat nějaký elmag. ventil s el. vazbou na ovladač teploty alespoň v jeho modrém rozsahu. U digitální klimy by jeho ovládání bylo ještě komplikovanější. Klima opravdu pracuje i s topením. Věřte mi, vím o čem mluvím. Teorie je fajn, ale léta praxe a zkušeností taky.

:myslim asi si to odpojení fakt vyrobím...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: rimmer

nevim o zadnem peugeotu, z bezne znamych, ktery by mel ventil privodu vody do radiatoru... psat tady do prispevku stim, ze tvoje odpoved nakonci je, ze vlastne nevis, mi pripadne ponekud zbytecne, zavadejici a matouci. Take nebudu prispivat prispevky do temat, kdyz nevim, ale budiz...

takovy osobni dotaz: mas ty vubec 605tku (zrejme asi ne, bavime se tu konkretne o 605tce...neb jsem chtel vedet zda maji prodobny problem i ostatni 605tkari, ona 605tka je v nekterych vecech od dostatnich peugeotu specificka, jako kazde auto)?

neber to jako urazku, ale zajima me to, protoze to nemas v podpisu

S absencí ventilu (podle mě nesmyslnou) máš pravdu, teď to vím taky. Uznávám svůj přešlap.

V mládí bych na tvůj dotaz na mě reagoval jinak, ale kašlu na to. Každý z nás sem přispívá ve snaze pomoci kolegovi s řešením jeho problému. Překvapila mě tvá dedukce, že nemám 605-ku. Buď pozornější čtenář a nemusel by ses ptát (viz naše debata o odvzdušnění čerpadla, nafukovacích tlumičích, nebo řemenici na motoru). Ano, já mám TD a sestra má benzín.

Taky mám na některé tvé příspěvky svůj názor, ale neřeším to. Psals ve snaze osvětlit a pomoci. To já taky. Tahle přestřelka nemá smysl. nabízím ruku ke smíru. :papa

A teď k ventilu: Jeho dodatečná montáž ale naráží na pár překážek. U auta bez klimy by vcelku bez problémů (snad jen prostor) stačil obyčejný vodovodní 90°-vý ventil na vstupní hadici topení někam k motoru a na léto ho prostě zavřít. Chlazení by se výrazně zlepšilo. Ale v autě s klimou to není tak jednoduché. Tam by se musel implantovat nějaký elmag. ventil s el. vazbou na ovladač teploty alespoň v jeho modrém rozsahu. U digitální klimy by jeho ovládání bylo ještě komplikovanější. Klima opravdu pracuje i s topením. Věřte mi, vím o čem mluvím. Teorie je fajn, ale léta praxe a zkušeností taky.

V pohode...vsecko OK.

Vim ze klima prihriva vzduch..bez toho je to spatne a dobra cesta k doktorovi s anginou, ale bez klimy v tom neni zadny problem. El. ventil by to chtelo urcite, protoze napr. tedka v lete rano zapinam topeni, odpoledne jak jedu z prace ho nezapinam. U dieselu vede ta hadice co jde napravo nekde z prave strany, a jedina rozumna moznost by byla ji riznout, prodlouzit a umistit ten ventil nekde kde je misto, s tim, ze by tam ty hadice privedly k ventilu vodu do mista, kde by se dal dat. Napojit ho na ovladani neni by nebyl problem - aspon ve verzi s otocnou regulaci teploty knoflikem. nejak napojit by se to na to dalo.

V mem pripade bude asi lepsi si tu klimu rovnou spravit :) Bez toho je to umor, i kdyz ten umor umor trva treba jen mesic v roce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

V pohode...vsecko OK.

Vim ze klima prihriva vzduch..bez toho je to spatne a dobra cesta k doktorovi s anginou, ale bez klimy v tom neni zadny problem. El. ventil by to chtelo urcite, protoze napr. tedka v lete rano zapinam topeni, odpoledne jak jedu z prace ho nezapinam. U dieselu vede ta hadice co jde napravo nekde z prave strany, a jedina rozumna moznost by byla ji riznout, prodlouzit a umistit ten ventil nekde kde je misto, s tim, ze by tam ty hadice privedly k ventilu vodu do mista, kde by se dal dat. Napojit ho na ovladani neni by nebyl problem - aspon ve verzi s otocnou regulaci teploty knoflikem. nejak napojit by se to na to dalo.

V mem pripade bude asi lepsi si tu klimu rovnou spravit :) Bez toho je to umor, i kdyz ten umor umor trva treba jen mesic v roce.

Bezva, jsem rád. :potlesk

Oprava klimy je asi fakt jednodušší :).

Při troše snahy by se dalo (uvažujeme-li el. ovládání ventilu) použít ovládání topení. Buď mají jednu regulaci a ta je elektronická (tam by se ten kontakt dal naimplantovat někam do prostoru té hřídelky ovladače z čelní strany těch dvojitých desek s elektronikou - tam, co jsou žárovky podsvitu. Stačil by jezdec jako ručička budíku a na tu desku izilovaně oblouková dráha v prostoru červené výseče) , nebo manuální (tam by se nějaký spínací jezdec a kontakt dal umístit třeba k táhlu, nebo taky zezadu otočného voliče), ale tam jsou zase dva pro každou stranu.

Jen sehnat šikovný ventil (rozměrově nejsou velké), většina je jich umístěná z boku radiátoru v plastovém pouzdru a tvoří součást přívodní trubky, takže mají příruby na hadici a z druhé strany přírubu k radiátoru na šroubky. Zapojení je sranda, dva vodiče a ve vypnutém stavu jsou zavřené.

[upravil dne 10.8.06 Kdo]

[upravil dne 11.8.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.