Jump to content

Zvýšení otáček při řazení


martincikanek
 Share

Recommended Posts

Chtěl bych poradit s problémem, který mi vzniká u auta, ovšem jen když jedu na větší vzdálenosti. Nezdá se mi, že je to tak správně, když to dělá až na větší vzdálenosti.

Zkoušel jsem hledat (jednou už jsem na to někde narazil, ale nevím kde to bylo), ale bohužel bz úspěchu, pokud máte někdo odkaz, tak prosím o něj.

 

K mému problému, který vzniká až po delší jízdě. Při sešlápnutí spojky a řazení na jiný převodový stupeň mi auto samo trochu asi na dvě vteřiny podrží (možná trochu zvýší otáčky), pak při jízdě vypadám, jako kdybych měl se spojkou problém a neuměl řadit. Lze to řešit tak, že pouštím plyn o tu chvilku dřív. To se dá nějak zvládnout.

 

Otázkou je teda to, proč mi to dělá až při delších jízdách a na krátké vzdálenosti (do 30 km) to nedělá. Je pravdou a nevím jestli to má souvislost, ale v současné době mám vyměněné lanko spojky a pedál nejde nahoru až k čidlu pedálu spojky (toto budu rešit), ale proč to teda dělá jen na delší tratě? Může to mít něco společného se škrtící klapkou, egr ventilem, váhou vzduchu, sáním? Ještě mám problém, že když jdu rychle do akcelerace z nižších otáček (1700), tak mi trochu zakouří, ale řekl bych nic dramatického.

 

Děkuji za jakoukoliv radu, zkušenost nebo odkaz, kde bych si o tom mohl něco přečíst.

 

Jinak je to Partner 2007, 1,6 Hdi, 55 kW.

Link to comment
Share on other sites

Beru to jako jednu z možností, čím by to mohlo být, ale někde jsem o tom už četl, že to někomu něco dělalo, ale bohužel nevím, kde to bylo.

Nejsem si teď na stoprocent jistý, ale zdá se mi, že normálně, když jsem stál (neřadil), tak se ten plyn vracel normálně. Zkusím se na to příště ještě zaměřit.

Kdyby někdo něco dalšího tak pište.

Děkuji

Edited by martincikanek
Link to comment
Share on other sites

Tak tohle budu sledovat. Sam mam stejnej problem co popisujes. Celkove bych rekl ze pri proslapnuti pomalejc padaj otacky :(

 

u me to asi dela snimac skrtici klapky...

Edited by Pifi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak dnes jsem měl další jízdu na větší vzdálenost a trochu jsem zkoušel experimentovat (zase ne moc, protože jsem vezl rodinku do Brna do ZOO a nechtěl jsem s nimi zastavovat na každém kroku). Takže mi to asi po 50 km (skoro pred cilem) začalo dělat. Otáčky zůstávaly zvýšené po odstavení plynu, po chvilce (třeba jen sekunda) spadli dolu.

Nezdálo se mi, že by se otáčky zvyšovaly nějak hodně nahoru, bylo to spíše znát na zvuku motoru (Jako když neumíte řadit a plyn necháváte déle sešlápnutý). Zkoušel jsem i při jízdě bez motoru zvedat otáčky a pouštět plyn, ale to šli otáčky hned dolů podle plynu. Stejně jako když jsem to zkoušel na místě, taky šli otáčky dolů s plynovým pedálem, z toho důvodu bych řekl, že to problém být nemůže.

Nevím, jestli to může být řídící jednotkou, která nemá signál od spojkového pedálu (byla závada v BSI), po výměně spojkového lanka nejde pedál úplně zpátky nahoru. Zde se mi ale nezdá, že by to mohl ŘJ nějak ovlivnit, když teda nemůže poznat že řadím.

Napadlo mě i varianta vstřiků nebo žhavičů (žhaviče mám doma nachystány na výměnu - BSI hlásí vadné relé předžhavení, prý to jsou problémy žhavičů, budu teda zkoušet). Nebo ty vstřiky, při startu je trochu cítiti z výfuku nafta. Při akceleraci je za mnou někdy vidět, takový "dým", ale spíš takový opar. Možná se pletu, ale jestli by to třeba nemohla být nespálená nafta z nějakého vstřiku. Auto mi udává jinou spotřebu, než je skutečna, řeknu asi o (0,8 l/100 km), nevím na základě jakého algoritmu to počítá, ale jestli to bere třeba podle jednoho vstřiku (něco takového jsem někde četl, že to počítá podle nějakých impulsů od vstřiku/ů) a špatný je ten vedle. Pak by teda mohlo při řazení docházet k samovznícení nějaké nafty ze špatného vstřiku, ale to jen spekuluji a snažím se logicky odvodit, proč by to mohlo dělat.

Link to comment
Share on other sites

Motor ma aky zvuk? Normalny? trhany? alebo .... ?

Keby tam bola nafta pravdepodobne by to viac buracalo, ale mne tiez kvapkali vsetky vstrekovace a nic som nezaznamenal.

Co je odchylka o 0,8 L ? V popise nemas motor ani rok vyroby, co si mozme domyslat?

Pokial viem, tak ani vyrobca nikde neudava ze PP zobrazuje presnu spotrebu, je to len INFORMAČNÉ !!!

Osobne mam tiez rozdiel asi 0,5 L, nie je to tragedia.

 

O ten plyn by som skor preveril, ci sa nezadrhava pri pohybe, ak je starsie s lankom, tak ci nahodou nie je napucane a zadrhne ho v boudene.

Link to comment
Share on other sites

Chod i zvuk motoru se mi zdá v pořádku, žádné kolísání otáček, žádné výpadky při jízdě. Teď akorát trochu rezonuje do karoserie, ale to bude asi špatný silentblok na převodovce (rezonuje i vibruje trochu volant při brzdění v levotočivých zatáčkách. V pravotočivých zatáčkách to tolik nedělá. Ostatní silentbloky na motoru vyměněny.) Jinak v motoru nevidím žádný problém.

Spotřeba dle PP mám 5,8, ale skutečnou mám kolem 6,5 l. Já to nikdy neřešil, jen se teď ptám, jestli to nemůže mít nějakou souvislost.

Motor i rok výroby jsem dopsal do podpisu, nicméně byl i v úvodním příspěvku tohoto tématu.

Plyn už nemám na lanku, ale měl by tam být elektrický, tak mechanická závada na tom asi nebude. Navíc, mi bez jízdy reaguje pěkně a otáčky padají spolu s plynovým pedálem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...