Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Úbytek chladící kapaliny v 309D


Xantik

Recommended Posts

Mám dotaz, kolega má 309-ku a mizí mu tam chladící kapalina. Cca co 500km doléva 1-2dcl směsi destilky s nemrznoucí kapalinou. Je to možné? Já mám 205-ku, najel jsem od bouračky 2000 km a hladinu mi to drží pořád stejnou.

Jo a nikde to neteče, po dlouhém stání není nikde pod autem ani kapička. Čím to? Je možný takový úbytek. Kdyby to teklo při zahřátí, tak by to občas káplo i po dojezdu, ne?

Link to comment
Share on other sites

Nechápu co tím myslíš, že jestli to tlakuje hadice. Nezapomeň, že mluvíš s mulou přes auta. :mrk

To jako, že by to trošinku protíkalo pod stahovací páskou a jak je chladič nahřátý, tak se to odpařuje? To by asi chtělo vyměnit ty stahovací pásky pokud je to tak, že?

Link to comment
Share on other sites

No když jedeš delší jízdu (aspoň 50km), pak necháš běžet motor, zvedneš kapotu a zkusíš rukou zmáčknout hadici k chladiči (pozor, je horká ;) ). Pokud je hadice měkká a jde zmáčknout, je to OK, pokud je vyloženě tvrdá (kamenná) a zmáčnkout nejde, tak je prasklá hlava nebo těsnění nebo tak něco, prostě výfukové plyny někudy jdou do vody a tlakují vodní okruh.

Link to comment
Share on other sites

No, tak mu to jen někde netěsní, a únik je tak malý, že se to stihne vypařovat. Na tohle je nejlepší v servisu natlakovat vodní okruh takoým přípravkem, a kouknout, kde to začne kapat. Nebo, po dojezdu nechat běžet motor a koukat a šahat, jestli někde není mokré místo - ale spálíš se ;)

Link to comment
Share on other sites

Jupííí, dnes jsem na to kolegovi koukal znovu, nespálil jsem se ale odřel. :D

Nicméně jsem našel ten problém. Malinko to kape za nádobkou na palivový filtr. Je tam kov na kov spojenej třema šroubama. Asi je v háji nějaké těsnění mezi tím.

A teď dotaz, co je to za těsnění, kolik asi stojí, jaké má označení (kód), případně kde se dá sehnat.

Dík :mrk

Link to comment
Share on other sites

No je blok motoru od kterého je vývod na chlad, kapalinu, na kterám nahoře je namontována černej plastovej (nebo z čeho to je) válec ve kterém je palivovej filtr a myslím, že to slouží jako předehřev nafty, za tím je nějaký čidlo (termostat asi) a pak následuje gumová hadice ke chladiči. Hadice je napojená na kovový blok, kterej je zřejmě přes těsnění připevněn třema šroubama za ten palivovej filtr. Je tam kov na kov a tři šrouby, pak až je vedení gumovou hadicí ke chladiči. Škoda, že nemám fotku, zakroužkoval bych to. Zkusím na netu najít nějakou fotku motorovýho prostoru a pokud najdu tak Ti ji pošlu.

Dík :papa

Link to comment
Share on other sites

Mám pocit, že říkal že je to r.v. 92, ale hádat se nebudu, neviděl jsem papíry. Tak to je v poho ta cena. Není v tom žádná záludnost a zvládnem to vyměnit sami, předpokládám, že se sundá nasávání mezi vzduch filtrem a motorem a pak se to povolí a vymění. Samozřejmě při vypuštěné chlad. kapalině. Šrouby jsou pěkně jetý, tak doufám, že to povolit půjde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Čoveče Oddie, včera kolega vytvedl v Peugeotu to těsnění a než to rozdělám, tak se radši zeptám. Nějak se mi nezdá tvar. Je takovej oválnej, jestli chceš tak to vyfotím mobilem a pošlu na mejl. Tvar toho bloku je spíš kulatej a šrouby jsou umístěny do trojůhelníku, kdež to u toho těsnění jsou šrouby umístěny excentricky.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...