Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

cukání motoru


oskar_

Recommended Posts

Zdravím,

mám menší problém s 206 mé přítelkyně.

Je to 1.4, 55kW, 2AKFWA-IF, Typ motoru: KFW, r.v. :2001

Jedná se o to, že okolo 2500 ot/m začne motor cukat a ztrácet výkon. Už několikrát se stalo, že pomalu ztrácel výkon a dokonce se za jízdy i vypnul. Někdy pomuže sešlápnout plyn na podlahu, někdy ne. Při volnoběhu auto nedrží stále otáčky. Na panelu svítí kontrolka motoru.

Měl by někdo typ proč se to stává a jak to opravit?

Měl jsem to rozdělaný a udělal jsem tohle:

-vyčistil jsem čidlo váhy vzduchu, bylo pouze mastné

-vyčistil jsem klapku sání

-vyčistil jsem servomotor volnoběhu (je možný, že je to ovládaný magnetem?)

-přemeřil jsem ohmicky čidlo polohy klapky plynu a zdá se mi špatné, protože při manuálním točení se na výstup čidla skoro neměnil odpor

(ale nevím jaký mají být původní hodnoty)

-přemeřil jsem ohmicky čidlo teploty motoru za studena/tepla. Zdá se, že je v pořádku, má jiné hodnoty jak za studena, tak za tepla.

-Občerstvil jsem všechny kontakty na měřených čidlech a na řídící jednotce, tam jsem občerstvil i šroub kterým to je ukostřený

-Zkusil jsem odpojit a zapojit baterii. Dofal jsem, že se smaže chyba a zhasne kontrolka motoru...bez úspěchu

-Dále jsem zkontroloval svíčky a všechny čtyři byly černé ...a když se podívám na koncovku výfuku tak se na ní vytvořil černý prstýnek sazí. Předpokládám, že to může být bohatou směsí paliva.

Udělal jsem s tím 2 jízdy a zatím to neblbne. Nicméně, před tím to nedělalo každou jízdu. Takže si tím nejsem jistý.

Má ještě někdo nějaký nápad co s tím? Nějaký typ, radu popřípadě vlastní zkušenost? Chtěl bych jí to auto dát do kupy, jelikož se mi nelíbí když jí to za jízdy vypne a tak se jí tím pádem vypne posilovač brzd a řízení....

Předem moc děkuju za jakoukoliv odpověď

[upravil dne 27/10/13 13:45 od oskar_]

[upravil dne 27/10/13 13:53 od oskar_]

post-51605-1410963390032_thumb.gif post-51605-14109633899352_thumb.gif

[upravil dne 27/10/13 14:32 od oskar_]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítej doklubu kolego. No podle příznaků co píšeš je to asi problém se Snímač polohy škrtící klapky. Také zkontroluj jestli nemáš díru nebo nějak zanešený filtr vzduchu. Pak taky odpoj palivový filtr a z druhý strany ho \"profoukni\" aby se ty nečistoty dostaly ven. Hodně štěstí!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzduchový filtr jsem kontroloval (zapomněl, jsem to napsat :) ). Byl jako nový, čistý....ze spod airboxu jsem vybral nějaké listí, jinak tam nic nebylo.

co jsem si pročítal forum, tak jsem taky dospěl ke stejnému názoru na palivový filtr, popřípadě i čerpadlo.

Nechám přítelkyni teď týden jezdit, pokuď se závada neprojeví, nechám to být. Pokuď ano, tak ho zkontroluju. Pokuď bude problém pokračovat i po kontrole palivovýho fltru, tak se zaměřím na snímač polohy škrtící klapky. Ten palivový filtr asi bude někde v nádrži? Když jsem byl pod autem, tak jsem ho nikde u nádrže nemohl najít. Usoudil jsem, že buď tam vůbec není, nebo bude někde u čerpadla v nádrži.

Díky za typ!

Určitě dám vědět, jak se to vyvine :)

jesti by měl ještě kdo nějaký rady a nápady, sem s nimi. Budu jenom rád! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no za škrtící klapkou. A bylo to podle mě čidlo (nic manuálního). Na pohled bych to přirovnal k monolitickýmu kondenzátoru v plastové \"kleci\".

Můžu to zítra během dne nafotit a dát sem. Je to otázka si 5 minut :)

[upravil dne 27/10/13 16:19 od oskar_]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda myslím že snímá tlak sacího potrubí neboli prostě tedy průtok vzuduchu a na základě těch údajů řídící jednotka určuje poměr benzínu a vzduchu.

dobře. Moc se v tom nevyznám. A váha vzduchu má na starost něco podobného? Teda jestli se nepletu, tak by taky měla měřit průtok vzduchu...

Předpokládám, že tam teda váha vduchu není nebo je nahrazena již zmíněným MAP senzorem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem si o tom něco zjišťoval a asi to nebude MAP(air pressure) senzor, ale MAF(air flow) senzor. Rozdíl má být pouze v tom, jestli má auto turbo a nebo ne.

kdybych se mýlil, tak mě opravde. Nejsem v tom studovanej, jen samo domo

[upravil dne 27/10/13 16:42 od oskar_]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Oskar_

1. pokud je zanesený vzduchový filtr, motor nasaje přes zvýšený odpor ve filtru méně vzduchu a ŘJ k tomu adekvátně sníží dodávku benzínu. Auto zleniví, ale nebude nečekaně chcípat motor.

2. pokud je přicpaný pal. filtr, nebo palivové čerpadlo dává méně, než je potřeba, auto bude jezdit na chudou směs. Svíčky a výfuk nebudou od sazí tak, jak je vidět na foto. Motor by se choval jako studený benziňák s karburátorem a bez sytiče.

3. podle mě je na teplém motoru příliš bohatá směs, proto tolik sazí. Zapalování je v pořádku, protože i přes tolik sazí jsou kontakty v místě jiskření nádherně čisté. Musí se zjistit důvod proč je směs tak bohatá.

závěr: dotaz do pléna: odkud bere ŘJ informaci o provozní teplotě motoru? Čidlo teploty je společné pro ukazatel v kabině i ŘJ, nebo má čidla dvě? Jaké mají mít hodnoty za studena a za tepla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ze zkušeností z motorky (karburátorové) s tebou souhlasím. Jenže na ní bylo všechno jednodušší. Jak zjištění závady, tak samotná oprava.

Bohužel nikde jsem nesehnal jaký mají být hodnoty na jakémkoli čidle v autě. A nemám ani jinou 206ku na porovnání. Snad se někdo ozve :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme jednu otázku když už se to tu řeší a jeden malý poznatek.

Otázka , kde je na 206 2.0 S16 palivový filtr ? dostanu se k němu z pod auta , je k němu příštup ? Na bmw jsem to měl u zadního kola kde byl na h**no příštup.

poznatek : co píšeš o tom cukání a rožínání kontrolky motoru popř. chcípnutí , ten samý problém jsme měli na fabii 1.2 kde byl bohužel přidřený motor . Tím tě nechci odstrašit ale bohužel se nám to stalo . Dva měsíce skoro to tak dělalo dokud se nepřišlo na to že ten motor je po smrti a jezdit s tím bylo o držku když to vyplo např. před zatáčkou a ženská za volantem kde jsou brzdy tuhé jak betón a volantem otočit nejde ... no potěš..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to venomcz

S tím pal. filtrem moc neporadím. Pokud tam je, najdeš ho vespod na palivovém potrubí u zadního podběhu. Pokud to má 2.0 litr podobné jako ostatní benzíňáky u 206tek.

Pokud ten motor začne chcípat, nesmí se dopustit jeho úplné zastavení (třeba vyšlápnutou spojkou). Motor se musí nechat točit přes zařazenou rychlost, pak funguje posilovač brzd i hydraulika řízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to venomcz

kdysi jsem měl Fiat Croma 2.0 litr benzin. Tam byl filtr velikosti plechovky od piva a měl lhůtu na výměnu tuším 30000 km. Jenže ten palivový systém čerpal neustále skrz filtr a přebytky se vracely zpět do nádrže, takže jednu nádrž to honilo pořád dokola. Tím filtrem protekly hektolitry za hodinu. Řekl bych, že u dnešních aut to funguje nějak úsporněji. A proto jsou filtry tak malé. Anebo mají delší lhůtu na výměnu.

[upravil dne 29/10/13 11:23 od Mirekdoda]

[upravil dne 29/10/13 11:29 od Mirekdoda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Oskar_

Trochu jsem pohledal tady na fóru o svíčkách na p206. S těmi vícekontaktními svíčkami, co máš na foto, si moc nerozumí zapalovací soustava. Že má radši jednokontaktní.

Ještě jsem pátral po tom čidle teploty. Je třípinové, má v sobě dvě tělíska. Jedno se měří mezi krajním a středním pinem, to druhé mezi posledním pinem a kostrou motoru. Celé mě to vede k domněnce, že první je pro ukazatel v kabině a druhé pro ŘJ, nebo obráceně. Ty hodnoty a obrázek jsou vypůjčené ze stránek e-cat.cz

Odpor při teplotě 100 stupňů Celsia:, 1.el. obvod-341 Ohm, 2.el. obvod-148 Ohm

post-50386-14109633929992_thumb.jpg

[upravil dne 31/10/13 06:28 od Mirekdoda]

[upravil dne 31/10/13 14:14 od Mirekdoda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...