Přejít na obsah
Fruktis

Fruktisova 307 1,6HDi

Recommended Posts

Již brzy :)

Tak pro začátek nějaké info:

Auto je vyrobeno v roce 2005. Zakoupeno v 9/2010 v jednom nejmenovaným bazaru (už nikdy více).

Motor: DV6TED4 FAP , 110 koní, 80 KW, teda co v techničáku píšou. EURO 4

Karoserie: Kombik

Barva: šedá metalíza (myslel jsem že stříbrná:myslim) :)

Výbava:

Najeto při koupi cca 120000 km, a podle toho co a jak odchází, tak to vypadá i na reálný počet, aktuálně najeto 165000. Cena v den pořízení 159 tis.

Co už je za mnou:

Nové rozvody

nová spojka

nová baterie (poslední dvě odešly vždy na dovolené, očividně si mysleli, že to je jejich dovolená a ne moje :bacha:D ),

nová komora termostatu, utikala u ní chladící kapalina a nefungovalo pořádně čidlo teploty.

Olej měněn naposledy na jaře při servisní prohlídce v pugu, olej v převodovce měněn s výměnou spojky (zahradní opravář mi tam chtěl nechat starej chnus fialovej).

zadní brzdové destičky, světe div se, ale na jedné chybělo obložení.

Rozhýbaná ruční brzda a vyměněný lanovod.

Nový držák na rezervu. Starý dosloužil na věky.

Doplněné aditivum pro fap.

Nové filtry, tyčky stabilizátoru.

A co nás čeká:

nový chladič - zahradní opravář do něj udělal díru a snažil se mi tvrdit že tam už byla. tak ji alespoň zalepil.

Destičky na předních kolech, už taky budou mít to nejlepší za sebou.

Dvouhmota(dle zahradního mechanika taky není v nejlepší kondici)

A nějaká tyčka ve spojce, za to může taky zahradní mechanik a při výměně ji nesahnal, díky ní jdou teď blbě řadit kvalty. (Divný je že auto měl tři dny, a pak tvrdil že v pugu by to trvalo objednat dny dva, zajímavý že když jsem já objednával z pugu, a neměli to skladem, tak druhý den to měli připravený). Tolik k zahradnímu uměteli.

Chladič jede jen na rychlou rychlost, první nějak nefunguje, to se bude taky muset pořešit.

A zase filtry, tyčky stabilizátoru a olej :)

A dořešit unikající výfukové plyny. Snad bude o víkendu přát počasí.

Dále jsou na autě kosmetické vady po parkování na sídlišti: ojetý dveře klíčem :bacha, prasklý zadní nárazník (to bylo už při koupi, zřejmě někdo nacouval na kouli).

Na zimu obouvá bačkory od Barumu Polaris (teď nevím jestli 2 nebo 3). Ale to je jedno.

Na léto 16 palcový bačkory s Continental.

A pak tu máme záhady:

Na autě jsou čepy z řízení z 306?? (kdo ví proč odpoví?)

Ventilace topí na jedné straně neustále (co jsem se tu dočetl, tak bude chyba někde u nějakého elektromotorku u ovládání - na to mám připravenou opravnou sadu.) Takže až se trochu oteplí, tak se na to vrhnu, přeci jen před panelákem v zimě se dost blbě dělá cokoliv)

Fotky: fotky budou

Tak to by pro ráno stačilo :D Ještě musím nastudovat jak se tu stát řádem :)

Práce na autě bude dost a dost, škoda jen že toho času je tak málo a není garáž :aut

post-50854-14109633400439_thumb.jpg

[upravil dne 9/1/14 07:34 od Fruktis]

[upravil dne 14/4/14 08:37 od Fruktis]

Upraveno uživatelem Fruktis

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

zahradní opravář?:D to je nějakej tvůj servisman na Zahradím městě? pochopil jsem správně? nebo se kromě garážníků už objevujou i zahrádkáři :D?

šedá metla - Sidobre?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zahradní opravář to bude \"všeuměl\" od Neumětel, co doma na dvorku opravuje zahradní techniku širokému okolí a sám si to nechává opravovat v servise, páč dobře ví, že do čeho se vrtá on, tak už nikdy spolehlivě fungovat nebude. Pokud to tak je, tak takovému svěřit auto, je opravdu odvaha, která jak se lze dočíst, se nevyplatila.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak co napsal bigbadjohn. Už nikdy více :D ale zase jsem aspoň z toho konce světa odjel domů. (aspoň něco pozitivního). Jinak opravář byl na doporučení. A jelikož auto nejelo(spojka kaput a ještě jsem byl připraven si hrát na požárníka co se z toho vyvalilo za dým), tak sem na doporučení dal.

milhaus barva je Metalický EZR - ŠEDÁ ALUMINIUM. :) Našel jsem jednu fotečku, kdy bylo autí čisté a umyté, tak aspoň pro představu :) Jinak fotky nafotím až po koupeli. Zaprasené to sem dávat nebudu :)

Edit:

Ještě mě napadá, že co jsem si vyzvedl auto, tak jsem viděl jeho vlastní..jak je to přísloví s tou kovářovic kobylou? to si domyslí každý sám...a pak hned vedle byl autorizovaný servis citrónů...ale to jsem se dozvěděl pozdě. I špatná zkušenost je zkušenost :)

[upravil dne 19/9/13 06:57 od Fruktis]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak je zvykem, auto se kazí vždy když je venku ošklivo. K sazím okolo turba se přidala i hláška antipollution fault, takže někde to ufukuje víc než je zdrávo. Dnes se na to konečně podívám, i kdyby trakaře padali...

Snad se mi to podaří odhalit. :myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu se udělalo pěkně, tak jsem zjišťoval, kde se co pochroumalo a kudy unikájí splodiny z výfuku. Unikají z příruby co je na motoru. Viz obrázek. A tak mám pár otázek.

post-50854-1410963353078_thumb.jpg

1) Je to opravdu ono? Trubky jsou očazený jen ze zhora, dole je čistá, teda spíš jen rezavá, po sazích ani vidu.

2) Co vše se musí ještě sundat předtím než se bude moci dát dostat ke všem šroubům co tam přírubu drží? Napočítal jsem jich osm.

3) může mi někdo ověřit že jsem si dohladal správný díl 0349N0?

4) Když jsem odstrojoval věci co bránily v přístupu, tak při sundavaní přeplňování - dávkovače vzduchu (snad jsem to správně pojmenoval) byla jedna z hadic která vedou z té krabičky, do truby ohnutá. Viz obrázek. Motor už nesyčí, ale nebude to mít do budoucna vliv na životnost té trubky?

post-50854-14109633531608_thumb.jpg

5) Pod tím dávkovačem je nějaký gumový držák (foto), a ten je roztržen, ale nepovedlo se mi dohledat náhradní díl. Nebyl by někdo laskavý a nezkusil by mi ho dohledat?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Po delší době se zase ozvalo staří vozítka. Při zatáčení do prava i jízdě rovně \"hučí\" nejspíš levé kolo. Je to ložisko? Při jízdě zvuk kopíruje rychlost kola. Čím rychleji tím je hučení rychlejší. I když si tím hučením nejsem jistý. Nedělalo by ložisko nějaký hlasitější projevy?

Též jsem myslel jsem že to dělaj v tom teplu zimáky. Ale nevím. A zrovna teď před technickou :aut

Uměl by někdo poradit? :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×