tumolos Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Dobrý den, mohl by mi prosím někdo říct, jak se vám otáčejí přední kola. Už je to dýl, ale pořád to mám nějak v hlavě. Když jsem na podzim přezouval kola. Tak jsem jen tak zkusil protočit kola rukou, zadní se otáčejí normálně. Ale pření jdou hůř. Vím, že je to tím, že je na nich náhon. Levý kolo by ještě šlo, ale pravý dře asi o polovinu víc, než levý. Mohl by mi prosím někdo napsat, jaké by mohli být příčiny, popřípadě co promazat, nebo něco udělat. Jenom možná příčina, by mohla být, že mě v létě jedno BMW natlačilo na obrubník. Ale při řízení to nikam nezatáčí a jede to rovně. Děkuji předem za odpovědi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Zpravidla to dělají brzdy, desky dřou o kotouč Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Po jízdě sáhni na disky kol. Jsou stejně teplé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tumolos Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Po jízdě sáhni na disky kol. Jsou stejně teplé? Zkusim, až někam pojedu dík, jinak ty brzdy by jsem neřekl, že to dělaj, ty nejsou měněný už 80 000 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiri106xs Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Tím hůř... můžou být zarezlé pístky v brzdičích a nevracejí se tak, jak mají. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tumolos Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Takže abych jenom věděl, vám ty kola jdou otáčet normálně? Když za to vemete, tak se aspoň třikrát protočí? Dík Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zelda93 Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 já nevim, na čumák sem pořádně ještě nekoukal, něco mi tam taky brzdí...něco hučí atd.... až budu měnit poloosy tak to zkouknu. zatim vim, že mi občas píská bějaká brzda ale jen občas i když neni zmáčklá, hučí ložisko (teda pokud nemuže hučet i poloosa) vim že je na konči životnosti díky rozpůlené manžetě ale pořád nemam čas se k tomu dostat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zelda93 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 tak menší pokrok k tvýmu dotazu. dneska sem měnil poloosu a po dotažení matice se mi stěží točilo kolo tak hádam, že je špatný ložisko jestli nemáš podobný problém Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 zelda93 dotažením matice poloosy to nebude, tato matka se dotahuje na cca 270 Nm, což je docela dost a toto dotažení nemá žádný vliv na točivost ložiska, máš tam špatnou poloosu (podle toho co píšeš v jiném vlákně) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tumolos Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Jinak jsem konečně zkusil tu vaši radu jestli jsou stejně teplé disky kol a i při mínus 5 byl pravý disk hodně teplý!!!, tak můžete mi prosím někdo poradit co mám dělat, nějakej demontážní návod, abych to nějak promazal, nebo rozpohybval, děkuju moc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reditel07 Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 No, nejspis bych sundal kolo, zkontroloval desticky, jestli uz nejsou jen \"kov na kov\". Rovnou bych zkontroloval i kotouc, neni-li uz moc \"ohoblovany\" Pokud budes menit desticky, stejne bych rovnou i rozebral celej trmen a zkontroloval pohyb pistku uvnitr, tedy presne, jestli se sam vraci. A ikdyby jo, tak stejně bych ho celej rozdelal a poradne vycistil pistek i vnitrek trmenu. Zkontroloval bych i tesneni na trmenu, jestli neni deravy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mxmen Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 kouni na pojezd brzdového třmenu jestli se volně pohybuje na kolíkách. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tumolos Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 No, nejspis bych sundal kolo, zkontroloval desticky, jestli uz nejsou jen \"kov na kov\". Rovnou bych zkontroloval i kotouc, neni-li uz moc \"ohoblovany\" Pokud budes menit desticky, stejne bych rovnou i rozebral celej trmen a zkontroloval pohyb pistku uvnitr, tedy presne, jestli se sam vraci. A ikdyby jo, tak stejně bych ho celej rozdelal a poradne vycistil pistek i vnitrek trmenu. Zkontroloval bych i tesneni na trmenu, jestli neni deravy. Dík moc, až bude trochu počasí a bude čas, tak se do toho pustím, dokonce pozoruji, že se auto dokonce i stáčí doprava, když nechám volant v klidu na rovině, jak to břibržduje pravý kolo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig315 Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 No, nejspis bych sundal kolo, zkontroloval desticky, jestli uz nejsou jen \"kov na kov\". Rovnou bych zkontroloval i kotouc, neni-li uz moc \"ohoblovany\" Pokud budes menit desticky, stejne bych rovnou i rozebral celej trmen a zkontroloval pohyb pistku uvnitr, tedy presne, jestli se sam vraci. A ikdyby jo, tak stejně bych ho celej rozdelal a poradne vycistil pistek i vnitrek trmenu. Zkontroloval bych i tesneni na trmenu, jestli neni deravy. Dík moc, až bude trochu počasí a bude čas, tak se do toho pustím, dokonce pozoruji, že se auto dokonce i stáčí doprava, když nechám volant v klidu na rovině, jak to břibržduje pravý kolo. hele 80tis jsi nesahl na brzdy ma rada zni nove desky stocit pripadne novy kotouc, repasi brzdicu ato OBE KOLA! Teda jestli si to auto chces nechat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.