Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Uvedomil sem si ze je skoda takhle prznit ty krasny auta


Holly

Recommended Posts

Prehodit to jde. Uchyty na motor by mely byt stejne. ALE pocitej s vetsim opotrebenim mechanickych soucastek, prekopanim brzd, vesti spotrebou, mozna i zmena v podvozku (timhle si nesu jisty). Dale 205 neni moc pevna (hlavne na predek), takze kdyz to nekde strelis.....

Sam zvaz jestli to ma cenu. Urcitte budou vyssi naklady na provoz za cenu trochu lepsiho zrychleni a max rychlosti (na nasich silnicich zbytecnost). Dle meho je to dobre akorat na srazy nekde na letiste a ne na normalni provoz.

Link to comment
Share on other sites

Já bych do toho určitě nešel :bojim , \"MI16 motor 1.9 116kW\" sice zní pěkně, ale ten rozdíl od 1.9GTI není zase tak velikej. Je pravda, že bys musel předělat brzdy, možná elektr. vedení, chladič a kupu dalšího. Co jsem viděl na zahraničních stránkách, tak se s tim ty lidicky dost namakali. Záleží co chceš, jestli jezdit na tuning párty nebo s tim často jezdit po děravejch českejch silnicích.

Link to comment
Share on other sites

Tahle přestavba je docela oblíbená, neobnáší ani zas tak extra práce, nicméně pokud jsi laik, neuděláš si to sám, a necháš si to někde dělat, tak se holt prohneš. A na podomácké přehazování bez zkušeností a vybavení to zrovna není... Upozorňuji, že ten motor za 10tis je POLOTOVAR, s kterým je velmi vhodné ještě leccost udělat - rozvody, gufera, ventily atd, spojka a kdovíco ještě, takže ta cena ve finále dost naskáče.

Link to comment
Share on other sites

Nemam tam mi16 dlouho ale urcite toho nelituju nejvetsi problem je asi z elektrikou.Spotreba je stejna jako u 1.9 da se s tim motore jezdit za 8l normalne.Podvozek predelanej mam a brzdy jiny jenom v destickach.Je to docela dost prace de o to co od toho auta cekas.Jo a jinak o tom jestli to jede vic neni treba ani mluvit je to nesrovnatelny :)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Jetusius

A co myslite proslo by mi kdybych koupil 306 S16 a ktomu sehnal papiry 1.8 16V(teda jestli se delali 3dv.)Protoze fakt se mi nechce platit 8 tacu za pojistku

A nespad jsi takhle náhodou na hlavu??? No to je fakt hroznej rozdíl, 3tis ročně. Zvláš? když takto papírově zprasené auto bude mít rázem nižší hodnotu o řádově desítky tisíc - no to je ale fuk, že, hlavně že \"ušetříme\" 3tis ročně a \"nemusíme\" tolik platit :bojim To fakt tyhle příspěvky myslíte vážně?

Link to comment
Share on other sites

Jestli jsi student, a tím pádem máš hluboko do kapsy, je v první řadě třeba uvažovat rozumně a držet se při zemi. V dnešní době se dá sice pořídit cokoliv, prakticky za jakékoliv peníze, ale tím to zdaleka nekončí - obecně čím je auto levnější, tím dráž pak vyjde jeho provoz a opravy - a pro silné verze aut to platí dvojnásob. Takže vůbec nejhorší je hnedka na začátku se vrhnout do něčeho levného ve \"sportovní\" verzi, a pak se do toho neskutečně vysypat, aby to vůbec drželo pohromadě... to je přesně osud všech těch \"gétéíček\", co se nabízejí okolo 30tis ve stavu, v kterém jsou dobré leda do sběru - poté, co předchozí majitelé s hlubokou kapsou s tím jezdili zcela bez údržby a prasili co se dá, aby ušetřili pár stovek.

Asi ta silná auta vypadaj lákavě, ale jestli jsi student, a nechceš veškerý prachy utopit v hromadě plechu, aniž by z toho dlouhodobě byl nějaký užitek, pořiď si něco normálnějšího. To? má rada. A nevymýšlej kraviny... Pokud máš na auto míň než 50tis, kup si nějakou obyčejnou 205 či 309, v 1,4 či 1,6, a budeš to mít tak tak. Pokud máš o trochu víc, tak 405 1,9i jede rozumně (na ručení nekoukej, v provozních nákladech takovou roli nehraje), ale opravy jsou oproti 205/309 už dražší. Jestli máš okolo 100tis, tak se dá 306. To vše za předpokladu, že ty prachy máš (tzn. ne půjčka), že nechceš dělat žádná harakiri, a že si necháš dostatečnou rezervu na nutný servis (20 minimum, spíš lépe 30-40tis).

Link to comment
Share on other sites

Jo, ještě dvě varianty: pokud máš míň jak asi 30tis, zkus sehnat použitelného Favorita, a na pažouty zapomeň. Pokud 20tis a míň, a nutně potřebuješ auto, tak zachovalou š120, a pokud nepotřebuješ auto nutně, tak raději kolo a nebo nic. Zcela vážně...

Link to comment
Share on other sites

Vono je to lepší, si radši chvilku počkat - když to auto nutně nepotřebuješ. Protože když koupíš past, žere to všechny prachy a ušetříš prd... Ale zas je hrozně těžký, když nekoupíš nic, ty prachy skutečně šetřit a dávat stranou, na to bacha. Ono, když někomu řeknu, že je hezký, jakou si pořídil šlupku, ale jestli chce za tři roky pořídit jinou, že si má k tomu rovnou začít dávat stranou měsíčně tak 5tis, aby na to za ty tři roky měl, tak se každej po... - ale přitom to tak bohužel je. Jistě, dá se vzít úvěr, ale to je cesta do pekel, takže když to jde, fakt je lepší něco uspořit.

P.S. solidní kolo taky stojí o dost víc než 10, si nevybereš...

Link to comment
Share on other sites

já koupil Simsona za 9 a je to super. žere to 2 litry, jede 50, pojistka je 3 kila ... Hele já když vylezl ze školy, tak jsem chtěl auto. rodiče řekli ne, tak zbývala vlastní cesta. Nasmolil jsem 5 tisíc a chodil kolem bazarů. A koupil za 4000 škodu 1000MB. + 1100 pojistka ( tehdy ) jezdila mi cca 4 měsíce, žrala olej, byla shnilá, ale byl jsem rád, že mám auto. Oprava žádná. Potom se zničehonic kousla a motor ze 105 stál 1000 Kč. Následně jsem ji prodal za 5000. Potom známej z práce prodával šáde 105 M za 9 000 Kč. Pěknej lak, pěkný gumy atd.tak jsem to splácel. Jo, fajn svezení, ale v nejblbější dobu - po vánocích mi zaklepal motor. tzn 4 500 v prdeli. Pozn.: v tu dobu jsem vydělával 10 000 a byla to i tak palba jako prase. Až jsem to auto dal celý do pucu, tak jsem začal smýšlet a prodal ho za 10 a ( stálo mně asi 16 i s opravama ) a koupil si přes firmu Fildu na lízu 4500 měsíčně. 33tis splácel firmě za půjčení na akontaci. A neměl na telefon, prostě na nic. Takže leasing jsem přenechal kámošovi, a vyšel z toho šul nul. Dával mi 55 000 po částech ( což je taky na hovno ) Koupil jsem šáde 120 za cca 13 000 , koupil na ní nový gumy a jezdil když nepočítám vodní pumpu a takový nesmysly, tak skoro nic nestála. Následně mi kamarád výhodně prodal rapida za cca 12 000, tak jsem šáde obratem střelil za 12 a koupil Rapida. Ten mi za 3 měsíce zaklepal. Následovala koupě Fáva be bez papírů ( za 5 tis) a přestavba motoru v Rapidu. k tomu laděnej výfuk, maska, opískovat a přelisovat kola, repro, mračítka atd. a pak jsem uznal, že šáde je šáde a může se začít kdykoli srát, tak jsem ho prodal za 22 000 !! Ten kluk ho strašně chtěl. A pak jsem si půjčil pár tisíc od kámoše a koupil 106 s tím JAK to bude skvělé auto bez investic. Tak už má jednu poloosu, spojovačku, prasátko, destičky svíčky filtry, rozvody, čeká ho druhá poloosa, asi nové kotouče a posléze spojka. Ale kašlu na to, abych ho prodal se ztrátou, to raděj koupím 106 v dobrym stavu za 30 z venku a bez papírů a přeskládám si to na svoje papíry. To jen tak moje zkušenost co jsem chtěl a nechtěl. Pozn: přítulce rodiče koupili před 3 rokama Escorta 88 1,4 za 80 000 Kč a neinvestovali do něj skoro nic, když pominu ložiska a výfuk.

Link to comment
Share on other sites

Hadra: jo, dobrý. Ale ještě jsi na tom hodně dobře, na těch škodovkách se nějaká extra ztráta ani udělat nedá. Znám o hodně horší případy - za všechno jeden nepoučitelnej: koupě auta za 95tis, postupně se vsypával do oprav, ač mu několik lidí říkalo, a? to raději prodá jak to je, by? se ztrátou. Pořád do toho lil další peníze, i když jsem mu vypočítal, kolik by do toho musel dát, aby bylo skutečně v pořádku, a že ty věci, které opravuje, stejně nevydrží. Nakonec mu došly prachy a auto se stejně vysypalo, a závěrečný účet: celkově narváno do auta (pořízení + opravy) 180tis Kč, nepojízdný zbytek s doklady prodán za 50tis Kč (tehdy ještě hodně dobře, dneska by to neprodal), a celkově s tím nenajel ani 15tis km. To je nějakých 10Kč/km + PHM + pojištění (plus ztráta z toho, co mu ty prachy mohly vydělat, kdyby je takhle nevyhodil) - no prostě, taxík by vyšel levněji. Podobných případů znám několik...

Link to comment
Share on other sites

Právě že vůbec ne, mluvím o blbých spotřebních popelnicích, co nemají vůbec žádnou vyjímečnou hodnotu, a je jich všude dost.

U cenností se tohle samozřejmě vůbec hodnotit nedá, tam vždycky zařve neuvěřitelný balík, pokud to chce mít člověk v pucu, a provozem se to nevrátí nikdy. Takhle jsem měl např. celkem pěkně renovovaný Fiat 128 Coupé, to se prakticky nevidí - balík peněz a půl roku práce, kamarád takhle dělá Velorexy (pěkně a poctivě udělat Velorex je tak 80-100tis), u Vašendy maj tu Škodu 450 (www.skoda450.cz)... to je prostě úplně něco jiného, o tom nemluvím ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...