Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Brzdy - posilovač


Spec

Recommended Posts

Zdravim,

mám problém s posilovačem brzd. Už to řešim několik dní a pořád to nechápu.

Začalo to tim, že si v klidu jedu a najednou přestal fungovat posilovač. Sice to brzdilo, ale dost blbě. Tak jsem zjistil, že byla přepálená vepředu v motoru 30A pojistka. Tak jsem jí tam dal a sice to začalo fungovat, ale zase po chvilce jízdy to začlo blbnout.

Dole v motoru jak je ABS, tak tam to nějak právě nechápu. Z nádržky na brzdovou kapalinu vede hadička dolu k tomu ABS. Tam jsou nějaký čerpadýlka a ty to přečerpávaj do takový malý černý nádobky (tam je to pod tlakem) a z ní to zase vede hadičkou zpátky nahoru do tý nádržky na brzdovou kapalinu.

Když to před tim fungovalo, tak se to chovalo tak, že po otočení klíčkem to chvilku přečerpávalo tu kapalinu z toho ABS nahoru do nádržky. Pak to ztichlo a všechno bylo ok.

Teď jsem zjistil, že mi ta malá černá nádobka netěsní a že z ní ta kapalina teče pod auto. Tak jsem to utěsnil a kapalinu koupil a dolil. No, ale teď to zase dělá to, že to tu kapalinu čerpá pořád z ABS nahoru do nádržky a čerpadýlka se přerušovaně pořád zapínají.

Nepochopil jsem smysl toho, že co teče jednou hadičkou dolu se zase přečerpává nahoru. Asi to jsou nějaký přebytky či co.

Každopádně teď posilovač funguje divně. Když sešlápnu brzdu pomalu, tak je vše OK, ale když na ní šlápnu prudce, tak se brzda zarazí a posilovač nefunguje.

Netušíte někdo čim to může bejt? Nemůže to dělat třeba vzduch, kterej se tam dostal?

Link to comment
Share on other sites

To je hrůza, děláš mi hosting a ani si nepřečteš, co tam plkám...:D

Je to tam popsaný, co se tam vlastně děje. A to co popisuješ, tak skutečně vypadá na vzduch v systému. Ale dal bych si pozor na tu pojistku! Pokud se přepálila v důsledku toho, že to pořád tlačilo, tak je to ještě dobrý, protože ten motorek není dělanej na dlouhý běhy. Pokud by byl jinej problém s tou pumpou, tak sehnat jinou.

Na tom tělese pod nádržkou je několik odvzdušňovacích šroubů a těma se to dá odvzdušnit. Přesnej postup při tom odvzdušnění neznám, ale už jsem to s otcem dělal v zimě metodou pokus omyl a vyšlo to. Pokud máš CD od Fusiona, tak tam je speciálně jedno pdf o ABS Bendix.

Link to comment
Share on other sites

Díky, příště se určitě podívám.:cool:

Každopádně jsem se do toho pustil, celý to rozebral, proměřil a.......nakonec asi i pochopil :D

Takže už to funguje.

To divný chování (když to pomalu šlo a rychle ne) bylo asi tim, že tam unikala brzdovka. Tam dole na tom ABSku jsou takový dva bazmeky...vypadá to jako nějaký motorky, ale spíš je to nějaká ovládaná tryska či co. No a z těch bazmeků vedou malý hadičky do tý malý nádobky, ze který to pak zase teče nahoru do nádržky. A jeden z těch bazmeků asi blbě těsnil. Když jsem tam dospodu sáhnul, tak byl vždycky mokrej od brzdovky. Naštěstí jsem měl doma nějaký 2 starý ABSka, tak jsem ten netěsnící bazmek vyměnil za jinej, dolil brzdovku a funguje super. :D

Tak snad to vydrží.

Link to comment
Share on other sites

Ty netěsnící bazmeky jsou tlakový spínače. Vedou z nich dráty do krabičky s relátkem a ovládají ho a potažmo i spínání pumpy. Taky mám s tím netěsněním trošku problém, ale nic katastrofálního. Omotal jsem to hadrem a co nesteče do tý nádobky dole, tak vysaje hadr.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Mě už to nekape...ale pořád to asi někde trošku uniká, protože se po chvilce jízdy rozsvítí kontrolky brzd i ABS a už nezhasnou (jen po vypnutí motoru a novym startu).

Na to jsem ale zvykej, protože ta netěsnost a svítící kontrolky tam mám vždycky v létě a to už od tý doby, co jsem to auto koupil.

Ale asi to pak někdy ještě zkouknu a opravim.

Link to comment
Share on other sites

Tohle mi dělalo taky a dlouho jsem nevěděl, co s tím. A pak jsem to zjistil. Jak byly zoxidované kontakty toho relé, tak ta ta pumpa se někdy nesepla a tím klesnul tlak. Pak zase sepla a tlak se zvýšil. Ale kontrolka zůstává svítit do restartu. Takže pozor! Mně to potom vyústilo v to, že ta pumpa se odmítala spínat na delší časy a nebrzdilo to!! On ten tlak potom klesne ještě víc a rozsvítí se ještě STOPka. Takže moje rada zní: lehni pod to, oddělěj ten černej deklík, uvidíš obyčejný relátko, a tomu očisti kontakty jemným smirkovým papírem. Kontaktol nepoužívat, je na nic, spíš to ještě zhorší.

Edit: tenhle jev se zhoršoval se zvyšující se teplotou. Čím teplejc bylo, tím víc to zlobilo.

[upravil dne 1/7/05 Petr605]

Link to comment
Share on other sites

Jo, tak to je přesný. Přesně to mi to dělá... i s tou STOPkou i s tou teplotou.

Lépe řečeno dělalo. Teď to zase začalo dělat něco jinýho. Po tom, co mi to přepálilo další 30A pojistku to začalo někde ztrácet tlak. Během jízdy třeba nesvítila žádná kontrolka...pak se ozvalo krátký zasyčení a rozsvítily se všechny kontrolky (ABS, P, !, STOP) a už nezhasly. Ten únik by asi vysvětloval tu pojistku.

Bohužel zrovna dneska to přešlo od krátkýho zasyčení k tomu, že už to utíká pořád a čerpadlo běží taky pořád. Začalo to dělat zrovna když jsem zaparkoval. Takže s tim asi zase jen tak brzo nikam nepojedu a musim si pod to něky zase lehnout. Sakra....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...