Jump to content

Regulátor brzdného tlaku


antik
 Share

Recommended Posts

Ahojky.Zde hodlám trochu roztahnou debatu o Regulátoru brzdného tlaku.Jistě s tim máte někdo zkušenosti.takže ma hlavní 2 otázky:

1.) Dá se to rozebrat a vyměnit nějaké těsněníčko ?

2.) Dá se to něčím nahradit? Já slyšel že regulátor za 5 stovek na favorita pasuje dobře pokud se dá přímo na brzdový válec.

Já mám Peugeot 405 BREAK a tuším že s tim má jistě problém více lidí, nejen já.

Mě osobně více brzdí zadek než předek a to se mi vůbec nelíbí.

Má někdo nějaké řešení ?

Link to comment
Share on other sites

cituji z jiného fora:

Omezovač brzdnýho tlaku zadních kol je součástí rozdělovače brzdnýho tlaku.Bývá to taková malá hliníková koska,nebo nepravidelnýho tvaru,která je blízko hlavního brzdovýho válce.Má několik funkcí.Jednak rozděluje brzdný okruhy,potom má za funkci že v případě porušení jednoho s okruhů(zadní od předního) zablokuje dodávání kapaliny do toho porušenýho,pak je na něm spínač poklesu tlaku a nakonec je v něm kalibrovaná pružina s ventilkem,která při intenzivním a nebo prudkým brždění omezuje tlak na zadní brzdy,tak,aby nedošlo k zablokování.

Některý auta,kde se počítá s větším zatížením ložný plochy,mají ještě zátěžovej omezovač,kterej je přes táhla propojen mezi nápravou a karoserií a podle zatížení(zkrácení vzdálenosti mezi karoserií a nápravou) omezuje ,v případě zatížení zvyšuje účinnost zadních brzd.

Takže tyhle dva omezovače musí fungovat v zájemný souhře.

Všechny auta maj omezovač brzdnýho tlaku zadních brzd a jen některý ho maj doplněnej vo ten zátěžovej. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mám dve 405ky a obe majú jednoduchý rozvod kde hlavný brzzový valec má 4 výstupy, pre každé koleso zvlášť, žiadny obmedzovač a na zadnej náprve záťažový regulátor. Tomu záťažovému regulátoru sa hovorí i obmedzovač lebo pri nezaťaženej náprave obmedzuje účinok zadných bŕzd.

Rozobrať a zrepasovať zrejme pôjde lebo v Elit-e som naň videl sadu tesnení.

P.S. Zrejme bude rozdiel medzi prevedením zadných bubnových a kotúčových bŕzd.

[upravil dne 13/6/12 00:50 od pastorek]

Link to comment
Share on other sites

Neviem aké máš auto, no ak to na fotke tak by si mal mať zadné brzdy kotúčové. Tie by mali mať nad nápravou záťažový regulátor a môže byť zahrdzavený v polohe malého obmedzenia. Predné môžu mať zhoršený účinok nejakou poruchou. Aj na pre orientačnú identifikáciu poruchy si uviedol málo údajov.

ELIT je obchod s náhhadnými dielmi. http://ecat.elit.sk/

Link to comment
Share on other sites

Aha. no abych pravdu řekl , mám vepředu kotouče Bendix a vzadu bubny Girling.

Tyhle:

to je taky důvod proč mi brzdí víc jedno zadní kolo než to druhý, protože mi chybí ten plíšek od samostavu, ale ten se sehnat nedá, tak si ho asi vyrobím sám, protože pokud se tohle spojí s tím že mi víc brzdí zadek než předek tak to se mi už nelíbí.

Zda se že by to vyřešil jakysi regulátor. který jsem sice nenašel, ale jdu nafotit vedení trubiček od brzd.

Link to comment
Share on other sites

tak foto mých trubiček od válce:

m-73ndobg9.jpg

m-l0jiqdfs.jpg

m-df26gdex.jpg

m-ecdh05rt.jpg

takže pokud tomu dobře rozumim, tak levá strana má svůj okruh a pravá strana taky.

2 trugičky vedou z válce (obr. 1.) do rozdvojky (obr. 2,3) a 2 trubičky co vedou dozadu , jsou v zátěžovém regulátoru tlaku (obr 4.).

Tak že bych asi tušil, že zrada bude v něm.

ale koupit novej si nemohu dovolit.

Link to comment
Share on other sites

páka a pružina?

nemáš nějaké fotky jak to vůbec vypadá ?

viděl jsem to poprvý.

Brždy diagonálné ? proto se mi to asi nekroutí při brzdení .

Link to comment
Share on other sites

páka a pružina?

nemáš nějaké fotky jak to vůbec vypadá ?

viděl jsem to poprvý.

Brždy diagonálné ? proto se mi to asi nekroutí při brzdení .

zátěžák je spojený s ramenem nápravy pákou, tato páka přenáší do zátěžáku stupeň zatížení zadní části auta, tzn.,při malém zatížení zátěžák propustí nižší tlak do zad. brzd, při plném zatížení propustí plný tlak...,je tam tedy proto, aby zadní kola při jakémkoli zatížení neblokovala, většinou je zátěžák zarezlý a nefunkční, zarezne i po jedné zimě v solance, pomůže jen jeho výměna, kdyby tě napadlo ho vyřadit se systému, zad. kola budou blokovat

Link to comment
Share on other sites

http://www.amd-autodily.cz/brzdova-soustava/regulacni-ventil.html stoupani je stejny jako ma peugeot ono skoro vsechyn automobilky maji na brzdach stoupani M10x1

no to jsem presne chtel slyset. jen me napadlo jestli to nejde nasadit misto toho zatezaku co tam je original. ja bych ho tam nechal, stejne neplni svoji funkci poradne, a dodal bych tam 2x tohle hned za ten zatezak a je vystarano. nekde jsem ale cetl, ze stacivymenit ty gumicky, mozna tu pruzinku a zatezak je funkcni. ale jestli mi tam neco chybi, tak mi asi staci neco sehnat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...