Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Recommended Posts

Odesláno

Nejsem na to odborník, ale párkrát jsem už buben měl dole.

Zvedenš auto

Sundáš kolo

Samozřejmě ruční brzda povolená

Pro klidně odpojit lanko ruční brzdzy.

Odšroubovat pojisný šroubek bubnu (většinou jde velice škaredě)

A teď je ta pravá sranda se sundáním bubnu. V knížce to popisují tak, že nejakým spešl nástrojem se vyvadí mechanicmus ruční brzdy v bubnu (aby se povolili čelisti na max), na to jsem ale nepřišel. Takže pajsrovat buben až se nahne a čelisti ho popustí tak už s tím laborovat tak dlouho až to bude dole. Je to sice taková rada nerada, ale mě to tak fungovalo.

Když mě někdo opraví dudu jenom rád, pokud to pujde jednodušším způsobem.

Edit: Apropos: U jednoho bubnu mi chybí ty malé pružinky, které přidržují čelisti na straně a tudíž se tyto vychylují z osy a dřou hranou o boční část bubnu a vydávají šílený zvuk. Dají se ty pružinky sehnat samostatně, popřípadě jsou součástí balení při koupi nových čelistí? Díky

[Editován dne 12/4/05 Butch]

Odesláno

Tak v první řadě by bylo poměrně vhodné napsat, o jakém autě se vlastně bavíme. Ono se to totiž model od modelu může docela lišit. To platí obecně, nejen o brzdách.

Takže, 205/309 mají buben v kuse s ložiskem. Pro sundání je třeba nejprve povolit centrální zásekovou matici. 405, 306 atd. mají buben na náboji, uchycen je jedním nebo dvěma šrouby M6 se zápustnou hlavou.

Ruční brzda je samozřejmě povolená, odpojovat lanko je nesmysl, a u 205/309 to stejně ani nejde (lanko končí uvnitř bubnu, to byste jej leda museli odpojit na straně u páky ručky...).

Lehce poklepeme po obvodě bubnu kladivem (lehce!), aby se uvolnil od náboje. Pak jej zkusíme prostě rukama stáhnout k sobě. To se povede zhruba v 10% případů, kdy je buben málo opotřebený, a nemá drážku. Případně pomůže jemné poklepání, ale žádné rány a páčení, jinak se dá zničit jak buben, tak pakny.