Jump to content
Sign in to follow this  
tanned88

Výměna oleje, filtrů atp.

Recommended Posts

Zdravím, na Vás prosbu ohledně několika dotazů.

Nejdřív ale řeknu, že mám Peugeot 306 XR 96\' 1.6, nejsem moc zámožný mladík ale snažím se to vynahradit zručností.

Před nedávnem jsem si koupil pežůtka, a potřebuju vyměnit olej. Zde na foru jsem opravdu hledal a nejenom zde, ale nenašel jsem správné odpovědi.

Chci se tedy zeptat, jak mám postupovat při vyměně oleje a olejového a palivového filtru. Nejsem si jistý, že je to potřeba, třeba ten palivový netuším jak se pozná ale olej se měnil při 180k a mám tam 230k. Navíc je takový, u měrky černý pod víčkem žlutý.

Dočetl jsem se, že si mám koupit olej 10W40 nebo 5W40, z čehož jsem pochopil, že na konci léta před zimou ude lepší ta 5ka, ale na štítku je 10W40.

Otázka je, kolik? Někde jsem četl něco kolem 8l ale předpokládám že do doby, než pod víčkem motoru přestane klesat hladina. A jaký? Předpokádám že na to moc nezáleží, mogul 10l za 1000Kč snad bude stačit.

Taky jsem si řekl, z toho co jsem pochopil zde z příspěvků, že bude dobré koupit TEC 2000 protože je to staré auto s hodně kilometrama. Taky jak zředit? Myslíte že do těch 10L bude ten čtvrdlitr stačit?

Dále pak olejový filtr, podle tipu auta jsem našel za kylčo STARLINE z autokelly, snad by měl stačit.

Takže to jsme na 1000Kč + 500Kš + 100Kč. to ještě jde :)

Pak přijde kámen úrazu, jak viměnit, na internetu nějákej návod moc není, pochopil jsem že dole na vaně bude nějaká zátka (mám se bát tlaku?) takže ta, bych to ěl vypustit, pak odmontovat olejový filtr. Namontovat nový (někdo říkal, že je dobrá do něj nalej trochu oleje než se tam namontuje) a dolejt olej do motoru, než bude plný?

A to je vše?

Jinak k tomu palivovému filtru, zajímalo by mě, jak se pozná že je zanesený. Ikdyž to bych asi nemusel řešit, to je investice taky pár stovek, http://autokely.cz/#PATH=3761801;16;140642;146542;432089;432090;432093|CT=5|PCT=4|CUR=0|EM=False|PGS=20|PT=1|PDID=1206729|PDPID=1207032|PVT=1|SHT=2|SD=0|ST=0|LNG=0|

hlavní je asi, ho tam nedat obráceně :) Ale zajímala by mě výmena, na to musí být prázdná nádrž? Nebo ho jenom normálně odpojím? Mám horrové představy, že když ho odmontuji, začne všude téct benzín atp.

Jinak, děkuji mockrát za vaše rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těmi čísly chceš naznačit, že jsi olej neměnil posledních 50 tis km? No to se tedy o auto moc nestaráš... Olej ti stačí 10w40, ten se dá koupit do 500,- plus případná pošta, filtr kup třeba Champion, není drahý a funguje OK. Výměnou rozhodně nic nezkazíš.

Motor zahřej, dej pod něj nádobu a povol šroub na vaně (neopař se horkým olejem) . Po vypuštění nech vykapat a povol olejovej filtr ( nejlépe klíčem na filtr, pokud nemáš tak třeba hasákem nebo do něj píchni šroubovák ). Dosedací plochu očisti hadříkem a Okroužek nového filtru potři olejem. Našroubuj, zašroubuj šroub na vaně ( měl by se měnit měděný těsnící kroužek... ) a dolej olej. Nevím kolik ho patří do tého motoru, ale jistě ne více než 4,5 litru. Takž kup 5-ti litrovej kanystr a zbude ti rezerva...

[upravil dne 4/9/11 13:28 od koblih69]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chytrá knížka uvádí 3,2l bez filtru...rozhodně ti stačí 5l kanystr, pokud ti to žere olej tak ti zbyde i na dolití. Peugeot doporučuje olej Total, osobně jsem dával Total Quartz 7000 10w-40...na výměnu palivovýho filtru se teprve chystám, ale určitě na tom nic není, zaškrť hadičky a vyndej ho. Najdeš ho myslím u nádrže u pravýho zadního kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady máš 10W40 http://www.olejecz.cz/motorovy-olej-quartz-7000-10w-40 za 477,- a kdybys chtěl 5W tak hned vedle za 528,- http://www.olejecz.cz/motorovy-olej-quartz-9000-5w-40

Za ušetřené peníze ( olej a TEC ) kup autu ještě vzduchovej filtr

PS: ještě k tomu množství - leješ a kontroluješ to měrkou. Vždycky to nech chvilku stéct. Pak motor nastartuj a nech zaolejevat. Motor vypni nech to min 15 minut a dolej na horní rysku. Nikdy ne víc !

[upravil dne 4/9/11 13:39 od koblih69]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuju, děkuju... stejě se z toho auta jednou zblázním, nedávno jsem omylem přejel kočku a nvm jak ale povedlo se jí mi urvat vejfuk (už byl jetej ale držel) když jsem si koupil novej první díl, zjistil jsem že původní majitel všechny 3 díli hezky svařil k sobě. Původní majitel se oto moc dobře nestaral :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2koblih69: Problém je, že neumím svařovat, ale rozbrusku držet umím, jinak neví někdo pls, kde všude má bejt přichicenej výfuk? Mě drž za poslední tlumič a pak až u toho motoru, resp držel.

Jinak mám ještě jeden dotaz, snad nevadí že nezakládám nové vlákno. U toho výfuku co jde z motoru, kde se mi utrhnul hned pod spojením, je sonda. V té trubce, a hned pod tím na tom bloku motoru jsou nějaké další 2 které mají opálené dráty, předpokládám že něco bude na olej a něco na něco jiného?

2godzila.01: jo no, zajímalo by mě za kolik bych ho prodal, ty díly nejsou starší jak měsíc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě proto jsou tyhle spojovací díly, s těmi to dá dohromady kdokoliv. Pro záklandí orientaci kde jsou úchyty se můžeš podívat třeba někam do katalogu výfuků ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak výfuk vyměněný, a nechal jsem to svařit, je to tišší než když (údajně) nebyl prasklý, prej laďák :D

Akorát, se chci zeptat, neví někdo co je toto?:

a01af2d80b.jpg

Ty dráty jsou upálené, ještě jsem to teda neměřil (předpokládám že odpor) ale uvidíme no, a v týdu mě už konečně čeká výměna oleje :D

[upravil dne 5/9/11 21:03 od tanned88]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nevíš prosímtě co to je za čidla? někdo psal že by zde měli být čidla do ECU a na budík teploty, ale měl by být zelený a modrý, zde je oranžový a černý, nebo nějaká tmavěmodrá či fialová barva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoj Mužu tento olej použít při výměně oleje v motoru na P 3O6 otor KFX 1.4 benzín?Vím že vyrobce doporučuje Total ale našel jse tento mogul a zda se mi nejak podezřele levný... 10W 4O to je ,tak nevím jestli muže byt nejaky problem... Tady ten olej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím prosím ,když budu menit ten olej,potřeboval bych zjistit jaký olejový filtr je vhodný do mého auta ,Otevřel jsem složku v autokely a tam na me vybaflo snad 10 druhu :o ... KDyby byl nekdo tak ochotný a našel mi rozmer pro mě...Auto peugeot 3o6 break 1.4 VIN : VF37EKFXT32725069 Budu měnit u tohoto auta poprvý a nevim jakou velikost .Díky moc

JInak ten Mogul asi koupim a je zajíavý že na autokely je snad o 2ooKč dražší ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...