Jump to content
Sign in to follow this  
kutil1

exhalace a spotřeba

Recommended Posts

Vím, že spotřeba paliva je ošidná věc, ale jaké máte zkušenosti se svojí benzinovou 407 1997 ccm?

Žere mi to na krátkých vzdálenostech do 15 km okraj města něco malinko pod 9 l/100 km a to mám lehkou nohu, jen to šimrám, jsou tam rozjezdy.

Ale faktem je, že mám vysoké exhalace a buď je vadná 1., 2. lamda, nebo katalyzátor. Podělí se někdo o zkušenost, jak mohu otestovat v Planet, jestli tam něco poznám? Zatím jsem do opravy neinvestoval a platím to v benzínu a ani nevím, jestli když je vše OK, tak by byla spotřeba nižší.

Na dlouhé vzdálenosti se to dá zajet s lehkou nohou pod 8 l

Share this post


Link to post
Share on other sites

9l na takhle kratke vzdalenosti a na motor 2.0 je vcelku OK. V planet akorat zjistis, zda prvni lambda dava nejake rozumne hodnoty a napeti na ni pravidelne osciluje kolem 500mV v rozmezi +/- 300mV a zda druha lambda ma podobny prubeh. Cim vyssi napeti lambdasondy, tim bohatsi smes a RJ by pri vyssim napeti lambda sondy mela zkracovat cas otevreni vstriku a naopak

jake konkretne hodnoty emisi mas spatne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neni tam netesnost nekde pred katalizatorem, kde by to prisavalo vzduch (nevim, jestli je u tohodle auta pruznej pletenej vlnovec nebo klasicke dratene tesneni na prechodu svody-trubka katu) ? lambdu by to pak oblbovalo, ze je chuda smes a RJ by pridavala palivo .. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při napíchnutí na diagnostiku a projetí auta to neukázalo závadu.

Já jsem to na Planet 2000 ještě nezkoušel - neumím to, ale odborník zjistil, že na grafu lambda sondy před katalyzátorem byla kmitající křivka v plném rozsahu, na plný plyn - byla u křivky maximální výchylka a konstantní vodorovná čára. Lambda sonda za katalyzátorem vykazovala také v plném rozsahu kmitání z max do min, ale správně to mělo ukázat po náběhu k hodnotám max konstatní vodorovnou čáru bez výchylek. Stejně tak při plném plynu přestala kmitat a byla u křivky maximální výchylka a konstantní vodorovná čára. To. kmitání u sondy za katalyzátorem vypadá údajně na vadný katalyzátor. Dle konstatování odborníka to vypadá, že jsou obě lambda sondy OK. Otázka je - je to katalyzátor? Ale při volnoběhu naměřené hodnoty CO odpovídají. Je tam 0,007 oproti předepsaným 0,5 % obj. V tomto režimu je katalyzátor OK. Stejne tak diagnostika neukazuje, že by katalyzátor odcházel.

Možná ještě tato informace pomůže. To, co bylo naměřeno odborníkem, zjistím také na Planet 2000??

[upravil dne 2/9/11 13:14 od Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně to po Praze žere 12 litrů, dokážu jinak jet i za 6 - bez provozu večer. Těch 12 je na vzdálenost asi 8km jednosměrkami vesměs pouze do kopce + klima. A to mám 2.0HDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 litrů je hezká spotřeba mně to ve městě bere nějakých 11 litrů a myslím si že při objemu motoru a váze auta je to naprosto normální spotřeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...