buky1911 Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 Zdravím, prosím o radu. Cez víkend mi začalo auto robiť problémy na studený motor. Po naštartovaní motor ide chvíľu na voľnobežné otáčky a keď sa chcem pohnúť musím ho vytočiť na asi 2000 otáčok naraz (nie pomaly postupne), lebo inak mu otáčky klesnú a motor sa vypne. Včera sa pre istotu nevypol ale otáčky mu samy klesli na 500 a následne si ich motor zvýšil na 2000. Teraz sa pri každom štartovaní motor vytočí na 2000 otáčok (aj keď je dobre zohriaty, predtým to bolo do 1800). Pri každom štartovaní čakám na zhasnutie kontroliek (zatiaľ si zapnem pás a vyradím). Ako mi toto začalo robiť spotreba klesla asi o pol litra na 100 km, pričom auto ide predtým, nepostrehol som žiadny pokles výkonu. Jedná sa o Peugeot 206 1,4 e 55 kw, r.v. 2006, má najazdené 96 000 km. Neviete čo s tým môže byť, nechcem ísť hneď do servisu bez toho aby som poňatia o tom čo to ,môže byť? Ešte taký dotaz je v norme keď motoru na voľnobeh kolísajú otáčky od 750 do 850 (viac ani menej to nie je za žiadnych okolností). Za odpovede ďakujem. Buky1911 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stosun Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 Zkus vyčistit škrtící klapku..Nebo může být špatnej krokovej motorek.. [upravil dne 6/6/11 11:56 Stosun] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KapriQ Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 Ja mam podobny problem, klapku som cistil trosku to pomohlo a ten motorcek asi musim tiez doriesit ale zatial mi to nejak extra nevadi takze to neriesim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinicman Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 Ja už sa tu opakujem asi tretí krát ale toto isté som mal aj ja... je to čidlo teploty chladiacej kvapaliny... Zvykne sa pos...ť a dáva chybné údaje riadiacej jednotke, ktorá si myslí, že motor je zohriaty a dá mu menej paliva... Je to to vrchné zelené vedľa Airboxu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buky1911 Odesláno 6. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 6. červen 2011 Dá sa nejako spoľahlivo zistiť či je to čidlo funkčné (na diagnostike alebo nejakým iným spôsobom)? Koľko by asi stála výmena? Neukazovalo by to hlúposti aj ukazovateli teploty na prístrojovke? [Edited on 6/6/11 14:27 buky1911] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmotrik Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 buky1911: neukazuje to hlouposti protože ty čidla jsou dvě .. alespoň na 306tce. Zelené pro ŘJ a modré pro budíky .... zkus při nastartovaným motoru odpojit... uvidíš jestli se motor chytí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banan1987 Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 mal som to iste na saxe a bolo to presne to cidlo teploty chladiacej kvapaliny.. neviem ci to ide skusit ale neukazovalo mi na pristrojovke teplotu takze som vedel kde je chyba.. po vymene to islo v pohode.. [upravil dne 6.6.2011 17:59 banan1987] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomMaister Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 zkus po nastartování odpojit krokovej motorek a udržet plyn (rukou přidáš) jednotka by si měla nastavit základní volnoběh, pokud si ho nastaví tak je to krokovej motorek pokud ne tak pravděpodobně čido jak je napsáno výše Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinicman Odesláno 6. červen 2011 Sdílet Odesláno 6. červen 2011 ...v červenom krúžku je to správne čidlo... TomMaister -> ťažko odpojí krokový motorek, keď tam už máme elektronickú klapku... Kmotrik -> na našom motore sú 3... (ak odpájať tak len konektor, nie že ťa napadne pri naštartovanom motore odskrutkovať čidlo... mal by si horúci kúpel ) Čidlo stojí okolo 20€. Diagnostika ti veľa nepovie... [upravil dne 6/6/2011 19:23 Cinicman] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buky1911 Odesláno 7. červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 7. červen 2011 Klapka funguje bez problémov v nej by problém nemal byť. Po odpojení konektoru prestalo ukazovať hodnoty na prístrojovke a svietilo červeným STOP, čo je teda pochopiteľné. Aj v takomto prípade je možné, že je to chybné čidlo (v každom prípade to už vymenené bude, keďže dnes som bol v autotechne a dali mi zlé a vymenia iba kus za kus). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KapriQ Odesláno 7. červen 2011 Sdílet Odesláno 7. červen 2011 Dik to cidlo idem menit pri rozvodoch naraz tiez myslim resp dufam ze to robi ono Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ikiwi502 Odesláno 11. červenec 2011 Sdílet Odesláno 11. červenec 2011 mám podobný problém na 206-tke (1,4 benzín). Na voľnobehu kolíšu otáčky a za studena ho občas vypne. Predtým ako vymením čidlo na snímanie teploty chcem vyčistiť klapku. Vedel by mi niekto poradiť či tam je treba meniť aj nejaké tesnenia a či je potom potrebné tam nastavovať nejaké hodnoty cez počítač? Lebo prečítal som už viac diskusií a všade je to písané inakšie (závisí asi aj od značky auta). Chcem to poriadne prečistiť (teda rozobrať) nie len použiť sprej na čistenie. Ďakujem za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.