Jump to content
  • Aktuální cíle darů

sahara - podivne chovani


majty

Recommended Posts

Ahoj, mam asi problem se saharou... Pousti se jak je ji libo... Teplota rucicky ukazuje cca 89°C a sahara si bezi... Nemela by se poustet az od nejakejch 100°C ? Klimu samozrejme zaplou nemam. Obcas se rozebehne treba 5 minut po vypnuti auta (ne hned) a pak se zase po nejake dobe vypne... Muze tohle zpusobovat bitron ? Nebo cidla ?? respektive nenapada nekoho na co bych mel mrknout ci jak to zkontrolovat ? diky

jedna se o 406 break 3.0 V6 r.v. 2000

Link to comment
Share on other sites

Začalo ti to dělat z ničeho nic nebo to dělá vždycky tak?

Já mám se saharou opačnej problém:-) Nechce makat jedna vrtule, ale to co popisuješ jsem už zažil a přijde mi to normální.

Když mi sahary fakčily, tak jsem to taky pozoroval, že se spustila někdy jak říkáš asi až za 5 minut po vypnutí motoru. Vysvětloval jsem si to tím, že když vypneš motor, přestane čerpadlo honit vodu přes chladič a teplota vody v hlavě vzroste. Čidlo zaznamená vyšší teplotu a dá povel sahaře zchladit chladící kapalinu. No a po chvíli to taky přestalo a byl klid.

Link to comment
Share on other sites

no vsimnul sem si toho uz drive... Auto moc dlouho nemam tak nevim... Ale predtim jsem mel jeste starej model 2.0 16v a ten to delal taky - po vypnuti se po nejake dobe roztocili. Ale stejne mi to prijde nejake divne... pri bezicim motoru by se mela sepnout az nekde kolem 100°C ? Rucicka nikdy neprekrocila 90°C ...

Link to comment
Share on other sites

Takže to dělá i při běžícím motoru?

Rád bych ti řek, při jaké teplotě sepne mě, ale bohužel mi nefakčí:-)

Asi bych to neřešil, jedno z těch čidel může ukazovat nesprávnou hodnotu +- 10°C. Na budíku sice můžeš mít devadesát, ale voda může mít 100°C. Nebo naopak voda 90°C na budíku, ale čidlo sahary si může myslet, že už je vyšší. Nicméně pokud se spínají a chladí nevidím to jako problém, jak říkám, už jsem se s tím setkal jako s normální věcí.

Jak se to chovalo v zimě?

Link to comment
Share on other sites

v zime se to chovalo tak, ze se mi ani po 20ti km po dalnici nezahral motor... :-) tipoval jsem to na termostat... ale v origo servisu mi rekli ze ho premerili a ze je OK... No doma uz mam novy, ale jeste jsem ho nevymenil... Nicmene ted, me prave napada jestli za to nemuzou ty sahary... v zime nevim jak se chovali protoze jsem to nejak nesledoval... ale myslim ze se pousteli take... Takze myslis zkusit povymenovat cidla ??

Link to comment
Share on other sites

Termostat bych řešil ve chvíli, když se auto buďto nedokáže ohřát (měl jsem ten problém, ani zaboha při jízdě nad 80 km/h jsem ho neohřál na víc než 70°C, propouštěl pořád), nebo zase přivádí auto do varu - neotvírá. Pokud se ti teplota po zahřátí motoru ustálí, případně zvýší při sportovní jízdě, ale pak zase vrátí a ustálí, je to v pořádku a termostat bych neřešil.

Jinak termostat origo Peugeot byl asi o 20 Kč levnější než replika co mi nabídli v auto kelly, stojí kolem 500 Kč.

Vycházím z toho, že termostat funguje správně, pak je otázka, na kolik stupňů je (ocejchovanej).

Já mám například termostat 83°C a ručička teploměru se mi při konstantní jízdě ustálí na teplotě o chloupek výš než je 85°C tedy zhruba 86°C. Beru to jako v pořádku, předpokládám, že voda v hlavě bude o chlup teplejší než teplota na termostatu.

Takže pokud víš, jaký máš termostat, můžeš vyloučit chybu teploměru. Pokud teploměr ukazuje skutečně správně, pak bych asi vyměnil čidlo teploty pro sahary. V případě, že by teplota provozní na budíku házela nějakou větší odchylku od provozní teploty termostatu, asi bych prubnul nejdřív to čidlo pro budík.

Ohledně mého problému se saharama jsem se tady na fóru taky dočet, že když je vadný bitron, asi by se větrák netočil, tak ten bych asi vyloučil.

Nicméně jak jsem psal na začátku nedělal bych z toho vědu a byl bych rád, že to maká:-)

Link to comment
Share on other sites

Teď mě napadlo, že když jsem měl vadný termostat a jel jsem v zimě po dálnici, tak s rostoucí rychlostí teplota ještě klesala. Měl jsi taky takový problém? Já jel 90, teplota 75, rychlost 130, teplota 60°C. Takže jsem se ustálil na dálnici na 90km abych to nehnal studený.

Link to comment
Share on other sites

U 2,1TD si myslím,že tam jsou 2 termostaty nebo tak nějak mi to vysvětlovali...nikdy jsem to nemohl ohřt víc než na těch 70°C...

A jinak,jak to je z jednoho filmu...chladíti to ?Chladí.Tak si nestěžuj někomu to nechladí vůbec...Přehřívá se ti to? Ne. Tak vidíš někomu se to přhřívá stále. :D

Link to comment
Share on other sites

Teď mě napadlo, že když jsem měl vadný termostat a jel jsem v zimě po dálnici, tak s rostoucí rychlostí teplota ještě klesala. Měl jsi taky takový problém? Já jel 90, teplota 75, rychlost 130, teplota 60°C. Takže jsem se ustálil na dálnici na 90km abych to nehnal studený.

No ze by ten blbej termostat... :nevim protoze mi to dela presne to co tu popisujes... cim rychleji jedu tim teplota klesala... v zacpe teplota vylezla na 89°C a tam se drzela.. a pak stacilo jet zase chvili a teplota lezla dolu. Ted v lete se to taky drzi kolem tech 70°C ale staci chvilku nekde stat nebo tomu trosku nalozit tak uz leze nahoru... No takze vymenim ten termostat a uvidim ... :bacha

Link to comment
Share on other sites

Jaka je barva čidla nevím, ale zrovna včera jsem to zkoušel. Zvláštní, ale zaplej klíček mi nestačil, musel jsem nastartovat a pak vytáhnout čidlo a tak jsem zjistil, že mi opravdu maká jenom jedna vrtule. Když se vytáhne čidlo, měli by jít obě (v případě, že máte dvě):-)

Link to comment
Share on other sites

U 2,1TD si myslím,že tam jsou 2 termostaty nebo tak nějak mi to vysvětlovali...nikdy jsem to nemohl ohřt víc než na těch 70°C...

A jinak,jak to je z jednoho filmu...chladíti to ?Chladí.Tak si nestěžuj někomu to nechladí vůbec...Přehřívá se ti to? Ne. Tak vidíš někomu se to přhřívá stále. :D

No pokud vím, teromstat je tam pouze jeden a když byl vadnej, tak jsem to taky nemoh ohřát při normální jízdě. Samosřejmě léto, zácpa, ale jakmile jsem se rozjel, zase to padlo k těm 70ti. S novyým termostatem vyšplhá teplota na těch zhruba 86°C a tam drží. V zimě v létě. Pak je ale problém, když jsou vedra a stojím někde v zácpě nebo na křižovatkách ve městě, jde mi až k 95°C někdy i na 100°C, ale tady nejde o termostat ale o saharu, která prostě nefakčí:-(

Link to comment
Share on other sites

Teď mě napadlo, že když jsem měl vadný termostat a jel jsem v zimě po dálnici, tak s rostoucí rychlostí teplota ještě klesala. Měl jsi taky takový problém? Já jel 90, teplota 75, rychlost 130, teplota 60°C. Takže jsem se ustálil na dálnici na 90km abych to nehnal studený.

No ze by ten blbej termostat... :nevim protoze mi to dela presne to co tu popisujes... cim rychleji jedu tim teplota klesala... v zacpe teplota vylezla na 89°C a tam se drzela.. a pak stacilo jet zase chvili a teplota lezla dolu. Ted v lete se to taky drzi kolem tech 70°C ale staci chvilku nekde stat nebo tomu trosku nalozit tak uz leze nahoru... No takze vymenim ten termostat a uvidim ... :bacha

Tak ona teplota v zácpě jde úplně normálně nahoru, to že se ti zastavila na 89°C může taky být díky těm saharám.

Mě to dělalo přesně to, že řekněme 80km/h - 75°C, 90 km/h - 70°C a 130km/h - 60°C.

Po výměně termostatu: 80km/h - 85°C, 90km/h - 85°C, 130km/h - 90°C, 160 km/h - 95°C. Teplota s rychlostí (otáčky, výkon) roste a neklesá.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...