Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor se dusí a klepe


honzasl

Recommended Posts

Dobrý den.

Mám malou potíž se svou 306 Break, motor 1,4, rok 98.

Pokud se rozjíždím plynule a pomalu, nemá auto problém. Ten nastane ve chvíli, kdy se rozhodnu prudce dupnout na plyn a zrychlit. V tu chvíli motor jakoby ztratí výkon a rozvibruje se - zvuk se změní najakés huhuhuhuhuh. Stačí ubrat plyn a táhne v pohodě.

Typicky to nastane tehdy, když potřebuji prudce zvýšit výkon, zejména při předjíždění, nebo když chci svižněji vyjet kopeček.

V postatě nejsem schopen předjíždět, v Březové nad Svitavou se šplhám třicítkou na dvojku....

Auto jezdí jinak v pohodě, spotřeba 6,5. Nikdy nechcípne, volnoběh drží normálně.

Zatím jsem jen kontroloval sítko v nádrži, tam problém nebyl.

Děkuji za všechny rady.

[upravil dne 2.5.2011 22:03 honzasl]

[upravil dne 9.5.2011 16:05 honzasl]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém síce na inom auta, ale presne rovnaké príznaky, konkrétne na kamošovom Opel Zafira 1.6 ´97. Pri akomkoľvek pokuse o akceleráciu, auto nezrýchľavalo, ale sa naopak začalo dusiť. Voľnobeh aj ostatná plynulá jazda v poriadku. Vymenil všetko možné a nakoniec si od známeho požičal zapaľovaciu cievku a problém sa vyriešil. Zistil, že jeho cievka bola zle odizolovaná a prerážala na kostru (aspoň takto mi to vysvetlil). Kúpil novú v autokelly a odvtedy pokoj. Možno to bude aj tvoj problém.

[upravil dne 15/3/11 13:12 Perros19]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
  • O 4 týdny později...

No já nemám rampu, ale \"rozdělovač\" a kabely, ale předpokládám, že v tom není tak velký rozdíl.

Nyní mám problém v tom, že motor občas, třeba při jízdě výběhem, prostě zhasne, popř. při brždění motorem střelí do výfuku. Zatím se mi to stalo asi 3x na 200 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den.

Mám malou potíž se svou 306 Break, motor 1,4, rok 98.

Pokud se rozjíždím plynule a pomalu, nemá auto problém. Ten nastane ve chvíli, kdy se rozhodnu prudce dupnout na plyn a zrychlit. V tu chvíli motor jakoby ztratí výkon a rozvibruje se - zvuk se změní najakés huhuhuhuhuh. Stačí ubrat plyn a táhne v pohodě.

Typicky to nastane tehdy, když potřebuji prudce zvýšit výkon, zejména při předjíždění, nebo když chci svižněji vyjet kopeček.

V postatě nejsem schopen předjíždět, v Březové nad Svitavou se šplhám třicítkou na dvojku....

Auto jezdí jinak v pohodě, spotřeba 6,5. Nikdy nechcípne, volnoběh drží normálně.

Zatím jsem jen kontroloval sítko v nádrži, tam problém nebyl.

Děkuji za všechny rady.

[upravil dne 2.5.2011 22:03 honzasl]

[upravil dne 9.5.2011 16:05 honzasl]

Ahoj, tohle jak popiseš se stalo kamarádovi s passatem, taky se hrozně divil, proč mu auto netáhne. Když jsme otevřeli vzduchový filtr tak hned bylo jasno. Ořechů tak 2 kila. Tak že bych se i podíval na přívod vzduchu. To je jen tip :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Situace se dost zhoršila, v poslední době to při brždění motorem stříli pokaždé a sem tam i motor zhasne, když vymáčnu spojku za jízdy. Je to dost otravné.

Jelikož si nejsem jistý co to bude, rád bych si nechal poradit nějakého šikovného mechanika Peugeot, ke kterému bych to mohl dát na pořádnou diagnostiku. Je někdo takový v okolí Ústí nad Orlicí, Žamberka, Letohradu? Nebo v Brně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, nechal jsem přítelkyni odvézt auto na STK. Emise jsou mimo, holka moje udělala na technika oči a nějak to prošlo, na dva roky je pokoj - prý bud potřeba pořídit si nový katalyzátor.

Co jsem pátral, tak střílení do výfuku = bohatá směs = možná závada na lambda sondě. Teoreticky mě napadá, že to může být i přicpaný vzduchový filtr, který se mi zatím nepodařilo vyměnit.

Funfuje na 306 vyblikání závady na kontrolce na palubovce jako tomu bylo u 309, nebo už pouze kabel?

O víkendu budu pátrat, ale začíná mě to čím dál míň bavit, čekají mě také průchodky v předních dveří (zadní už mám hotové) - na STK se divili, proč se okýnka dají stahovat jen u zavřených dveří, pomalu se chýlí čas na rozvoďák a vrcholem bude zadní náprava. Aneb, co bych nechtěl u auta v ceně dvou průměrných výplat .....

(moje příští auto bude nové se zárukou, i kdyby to měla být Dacia, nebo Kia :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže kromě střílení do výfuku se nám také zvedla spotřeba, z krásných 6,3 na nějakých 8 na 100 km. Vyměnil jsem vzduchový filtr, ale podle očekávání se nic nezměnilo.

Nechápu hlavně, proč to auto začalo blbnout takhle až po výměně svíček. Zkusím ubastlit tu vyblikávačku a uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Závada stále trvá. Auto stříli do výfuku, má zvýšený volnoběh a víc žere.

Výsledek dignostiky:

44 Závada v obvodu čidla tlaku posilovače

54 Čidlo klepání

Tož, a jsem zase v řiti. Ze zoufalství jsem si vzpoměl, že po koupi auta leželo v kastliku čidlo tlaku v sacím potrubí, předchozí majitel ho zřejmě měnil.

http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;16;145866;148183;446357;446423;446425|CT=4|PCT=16|CUR=0|EM=False|PGS=20|PT=0|PDID=2531957|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|

Tak jsem ho prostě odpojil - a hle - auto se zdá, že funguje jak má. Za celou cestu 10 km ani jednou nestřelilo. Tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouho to neběželo. Při další jízdě s odpojeným čidlem auto neudrželo volnoběh a chcípalo při otáčení volantem (když zabral posilovač).

Nedá se nic dělat, jde do servisu, já už na to němám sílu.

Zkusím http://www.edb.cz/Detail.aspx?L=CZ&SML=6404040215000 , naši 309 tam zvládali vcelku bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Auto navštívilo servis a vypadá to, že chvíli bude jezdit.

Závady:

- kolísání volnoběhu, chcípání a v poslední fázi brutálně vysoký volnoběh (3000 min-1) bylo údajně způsobeno vadným krokovým motorkem volnoběhu. Prý tam byl nějaký čínský (a on se dá ještě sehnat dneska nějaký jiný?) a byl zaseklý.

- střílení do výfuku je způsobeno vyhnilým výfukem uvnitř, uvidíme, když zbydou korunky, koupíme nový.

Oprava stála 4098 korun.

PS. Prý je na tom špatně přední náprava a spojka je v posledním tažení. Jako bych to nevěděl.....:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...