Přejít na obsah
dyno

setrvacnik dvohmota versus jednohmota

Recommended Posts

tak jsem zalozil vlakno na tema setrvacnik ...

zajimaly by me nazory tech kteri maji skusenosti s vymenou dvouhmoty za jednohmotu a jaky jsou klady ci zapory tyhle zamemeny ponevadz cena setu s jednohmotaku je podstatne jinde naz dvoj...

doufam ze to neni proti pravidlum fora a dekuji za pripadny nazory a skusenosti ..

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já si dovolím citovat oddieho z jednoho příspěvku, kde to pěkně popsal, zrovna nedávno jsem ho pročítal:

Porovnání jedno- a dvojhmotového setrvačníku

Nakonec ještě porovnání dvou systémů setrváků - originál dvojhmotností Luk, kde je odpružený setrvák a pevná lamela, vs. náhradní sada Valeo, kde je jednoduchý jednohmotový setrvák a klasická lamela s pružinkami.

Náhradní jednohmota jednoznačně vede cenou, aktuální koncová prodejní cena v Benexu je 16,5tis, plus práce za výměnu. Dále také zřejmě vede spolehlivostí, jednohmotový setrvák neodejde... Oproti dvojhmotnostímu originálu ovšem podstatně méně tlumí, auto je s ním o něco hlučnější (za jízdy ne moc znatelně, ale zvuk motoru je výraznější - kovovější), a především se více projevují vibrace. Za jedno při rozjezdu, hlavně popojíždění v kolonách s málo plynu, a potom také - ještě výrazněji - při plném tahu motoru mezi 2 a 3 tis otáček (to se projeví hlavně v dálničním kopci).

Originál od LUK (nikdo jiný ten setrvák nedělá) je oproti tomu znatelně dražší - 16tis samotný setrvák, a 7,5tis spojka (opět koncové ceny bez slev s DPH), takže to máme hnedlee o 7tis kaček více. A k tomu také riziko, že ten setrvák má přeci jen omezenou životnost. Oproti tomu nabízí podstatně lepší tlumení, zvláště když je nový. Ten můj měl za sebou cca 270tis km, vůle do stran minimální, v torzi vůle stejná jak u nového, tlumení při zkoušení rukou také dobré, v praxi jen trochu cvrlikal. Ovšem nový proti němu tlumí lépe. Rozjezd je měkký, spojka toho hodně odpustí, je bez tendencí k vibracím, zvuk motoru pronikající do kabiny je podstatně měkčí, a plný zátah mezi 2-3tis ot je také bez vibrací.

Rozhodování mezi těmito dvěma variantami je tedy záležitostí preferencí každého. Kdo má opravdu pěkné auto, nechá si jej ještě dlouho, a preferuje kultivovaný projev, tomu bych doporučil montáž dražšího originálu, za ty peníze stojí. Kdo má auto spíše pracovní, ocení levnější řešení a spolehlivost jednohmoťáku, a na druhou překousne drsnější zvuk a větší vibrace, pro toho bude jasná volba druhá varianta.

Jinak odkaz na vlákno je ZDE

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ja kdyz mam nastartovano a motor jde na volnobeh tak je slyset takovy \"cinkani\" myslim ze by to mohl bej i ten setrvak az odejde zima tak to zacnu resit doslech sem se ze pri montazi jednohmoty trpej nejakym zpusobem rozvody ??:myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Moja skusenost zo 406ky urcite je o dost hlucnjsie ale v nizsich otackach neskor ten rozdiel nebol badat az pri prudkej zmene otacok.

A k predchadzajucemu prispeku dvojhmotny nerobi len LUK ale aj Sachs a Valeo.Valeo komplet sada zotrvacnik+spojka+lozisko stoji cca max 500€ v polsku sa dá zohnat aj o 100€ lacnejsie dokonca som videl vydrazit za 350€ na polskej stranke.Komplet vymena stala na Slovensku 700€.Menil ho kamarat lebo mu to v servise odporucili.Ked som ho dostal do ruky musim povedat ze vypadal este dobre prejavoval sa popiskovanim co netreba riesit menit treba az ked auto zacne triast ked stoji na mieste pri jazde sa to prejavuje velmi slabo alebo vobec.Mne popiskuje 2r hlavne v zime cez leto nic.

Problem bol zohnat prvej jednohmotny do 307ky aj ked niektore pislai ze tam pasuju ked sme to skusali rozmer bol zly ale uz to mozno vyriesili.

Ak sa chodia kratsie trate odporucam jednohmotny ak dlhsie dvojhmotny caste preradovanie a prudke pridavanie skodi dvojhmotnemu ak sa dodrzuje spravne jazdenie aml by vydrzat celu zivotnost auta.

[upravil dne 10/1/11 16:58 JuroSK]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

to JuroSK: ted je otazkou jaka je zivotnost auta ja mam r.v.2003 tudis je podle vyrobce na konci sve zivotnosti :D nekde jsem cet ze franouzky auta maj zivotnost 6let a nemecky 8let ale moha to bejt nejaka kachna :myslim a i stema kilometrame je to nejak udavany ale to nevim to sem nikde nevidel kolik ,,,?? urcite se nekdo ozve kdo vi vic ale je jasny ze cizinci se aut po trech az peti letech aut zbavuji a koupi radsi novy nez by resily to co my v cesko-slovensku samy opravy a servis :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.

:myslim jsem měnil setrvák v létě 2010.Rozdíl v ceně mezi jedno a dvojhmotou byl necelých 5000kč.Kluci co mi to dělali a jeli s oběma druhy mi doporučili dvojhmotu.Dal jsem na jejich rady.Spojka byla dělaná poprvé a najeto bylo 230000km.Škoda,že setrvák nejde nějak repasovat a s cenou se dostat na půku.Bylo by o starost míň!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

nechápu proč se pořád dokola řeší jednohmota versus dvouhmota...,už tady bylo popsáno o tom snad vše, jsou tu i fotky z demontáže, je tu osobní názor respektovaného člena, který ho měnil za jednohmotu a vrátil se zpět ke dvouhmotě, jsou tady popsány výhody jednoho i druhého provedení, postupně se cena vlastně celé opravy výměny spojky dostala na rozdíl cca 5000 kč (kdo má různé slevy tak ještě méně)...

To je tak strašně vysoká částka, kterou ostatně dáte jen jednou po celou dobu používání auta???

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×