Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 benzín špatně startuje


Georginho_cz406

Recommended Posts

Po dlouhé době si Vás opět dovolím požádat o názor či radu!

Již dlouhé 3ři roky mě trapí startování při nižších teplotách.

Auto mám na LPG, ale starty probíhají vždy na benzín! LPG systém mám Magic II se sekvenčním vstřikováním LPG a samostatnou jednotkou.

Špatné starty se projevují takto:

a) Naskočí na poprvé a hned chcípne, pak dlouho startuji než naskočí a dále se projevuje jako b).

b) Musím dlouho točit než nastartuje, když už nastartuje tak jakoby na tři válce, auto se celé klepe a kouří. Když zvýším otáčky či to rozjedu, tak je to po chviličce dobré.

Věci po výměně: katalyzátor i s novou lambdou, zapalovací rampa, MAP, čidlo teploty vzduchu, čidlo otáček, teplotní čidlo vody, čidlo pro detonace, svíčky, čerpadlo benzínu, aku...

Nejdříve jsem podezříval LPG, třeba že má chudší smes a jednotka motoru si to přebere a upraví data. Pak mi tam po startu teče moc bohatá směs a tak, ale...

Čirou náhodou jsem zjistil, že když nechám delší dobu klíček otočený na 2jku v zapalování, tak pak nastartuji na poprvé.

To vypadá na to že mi padá benzín.

Nevíte čím by to mohlo být, popř. na co bych se měl zaměřit?

Předem díky za odpovědi!

Poznámka: když to nechce nastartovat tak to otáčí startérem jakoby na prázdno a poměrně pomalu. Čím dýl točím startérem, tím více zrychluje a nakonec to rozblafe :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm me to pri jizde na plyn taky hazi chudou smes (trvaly signal lambda sondy 0,2mV) a benzinova ridici jednotka nezblbne, startuje to OK

spis mrknout na vstriky a nechat je pripadne vycistit a pak jeste kdyztak zkusit jiny regulator tlaku (ovsem nevim, jakej mas presne typ motoru, jestli starsi RFV a nebo novejsi RFN)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 99kW takže zase nějaký mezityp :-) Nemá ani 97. ani 100 či 101 kW :-)

Regulátor najdu kde? Ve schematech jsem našel, že by měl být někde v palivové nádrži...je součástí čerpadla? To čerpadlo je pouze podávací? A kde se tedy bere vysoký tlak do vstřikovačů? Otec má na 405té regulátor jakoby u vstřiků takový plechový bazmek. To tam já nemám :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no kod motoru je ve VIN kodu za kombinaci VF38B ...

u toho RFV motoru je regulator na rampe se vstriky ( jak rikas ten plechovy bazmek - takovy valecek nastrceny do railu vstriku a vede k nemu hadicka podtlaku ze sani ,tim se reguluje tlak a prebytek paliva jde do zpatecky do nadrze)

u toho novejsiho RFN motoru presne nevim, kde regulator je, ale co si tak matne pamatuju, tak k railu vstriku vede jen jedna hadicka a zpatecka tam neni, takze tam je asi na cerpadle ( jelikoz mas nove cerpadlo, odpada asi moznost spatneho regulatoru)

Edit, dle vseho asi budes mit motor RFR, ktery by mel byt predchudcem toho RFN

[upravil dne 23/12/10 17:43 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono tak nové už není ... cca asi 3roky a určitě není origo...stálo mě tenkrát nové cca. 6000,- Zprátečku mám hned za nádrží a regulátor by tedy měl být hned na čerpadle. Do vstřiků jde, jak jsi říkal jedna hadice. Tak to je přesně ono. Zkusím ještě vyměnit palivák, jelikož už taky není 3 roky měněný :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak čerpadlem to není, benzín normálně tlačí do vstřikovací rampy.

Dnes -9 startér má zvuk jakoby skoro netočil. Po cca. 5 min. startování to při hrozném zápachu benzínu chytne, ale jen na tři válce. Celé auto se klepe....

Na to asi sám nepříjdu že? Napadá vÁS NĚCO? Třčeba jsem něco opoměl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dle mně maš problem s chudou smesi plynu při volnoběžnych otačkach ja mněl podobny problem mi prozmenu špatne držel volnoběh a kolisaly otačky.benzinove a plynove vstřiky jsou spojeny paralerně a dejme tomu že nastartuješ na benzin a jezdíš pak po přepnuti na plyn (nevim jake trasy ale určite je docela často na volnoběžlych otačkach i v režimu LPG) a pokud maš chudou smes pri volnoběžnych otačkach tak řidici jednotka benzinu se snaži přidat smesi (prodloužit delku vstřiku)= každa jednotka se stale uči a sbira nove udaje jelikož jak jsem již popsal benzinove a plynove vstřiky jsou sparovany paralerne tak plynovy chod motoru vyrazne ovlivnuje chod na benzin = pokud tedy startuješ na benzín muže byt problem v tom že jednotka ma v pameti že pri volnobehu je chuda smes tak se snaží přidat co nejvíc= utopí ti svíčky v benzínu to muže byt odpověd na to že to kouři popř. jede na tři valce když zaliješ svíčku ,anebo je tu ještě možnost že ti špatně těsni benzinove vstřiky ale to by se projevovalo i jinak. skusit zajet do LPG servisu a skontrolovat mapu davkovani paliva,delky vstřiku(kolik se liši benzinove od plynovych) popřipade a popřipade obohatit volnoběžne otačky .toť muj nazor vic k tomu asi nemam co říct doufam že sem to napsal tak že to pujde pochopit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...