veca Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 zdravím všechny 405-kaře, po 2 letém užívání 405 se mi rozhodily brzdy, jedná se o první model z roku 89 benzín 1,9Sri(88kW) s Abs (system bendix lukas), kotouče i vzadu... eletrické podtlakové/tlakové brzdové čerpadlo problém je v tom, že když nastaruju tak čerpadlo napumpuje a vypne, potom když jen lehce zavadím o brzdu tak opět dočerpává (celkem dlouho), při jízdě když šlápnu na brzdu tak brzdy zabrzdí ale mají prodlevu v účinku (čerpadlo jako by zaváhalo)... navíc hned co šlápnu tak se rozsvítí chybová kontrolka brzd se stopkou ( pravděpodobně oznamuje že brzdy nefungují)... navíc abs u tohoto auta nikdy nechodilo, ale brzdy vždy spolehlivě brzdily... díval se na to jeden známy mechanik, který nezná moc francouze, a je z toho brzdového systému trochu mimo, podle něj problém je v el. čerpadle, který je zavzdušněný... byl tady pokus to podle servisní knížky odvzdušnit, ale bez znatelného zlepšení... proto se na vás obracím s prosbou o pomoc, máte někdo zkušenosti s tímto brzdovým systémem, nebo tip na možný problém... případně znáte nějakého mechanika, který by si s tím poradil? Nechci to vozit do autorizovanýho servisu, kde provedou opravu tak že budou postupně vyměňovat díly za nové a nakonec to bude jen povoleným šroubkem na kole... na to opravdu nemám.. s autem jsem byl vždy spokojen až do poslední doby, kdy se objevily problémy s brzdami... za jakýkoliv tip budu rád.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozocz Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Ahoj, ja som mal model 1,9 SRI r.v 88 bez ABS , ale žeby som tam mal nejake čerpadlo to neviem. Skor by som povedal ze ja som mal vzduchovy posilovac na podtlak. Cítal som ze niektore motory mali nejake ine brzdove systemy. Pritom som mechanicke opravy robil sam. No vyradil som ho lebo bolo prehrzavene.motor a brzdy boli ok. No teraz su isto zastaté. Zajtra pojdem na Slovensko, tak sa mozem mrknut, az vyjde cas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 ... ja som mal model 1,9 SRI r.v 88 bez ABS ... Práve preto si tam žiadne čerpadlo nemal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 máš špatnej zásobník tlaku. ta černá koule na čerpadle pomůže jen výměna. Možná by pomohlo zkusit dofouknutí u někoho kdo dofukuje citroeny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veca Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 máš špatnej zásobník tlaku. ta černá koule na čerpadle pomůže jen výměna. Možná by pomohlo zkusit dofouknutí u někoho kdo dofukuje citroeny. taktéž jsem nějak tak problém směřoval k té kouli, díky za tip zkusím někoho v okolí, kdo by to dofouk... dám pak vědět zda to pomohlo jinak tipuju že tahle koule se běžně neprodává a pokud ano tak stojí hroznej ranec, a na vrakáčích jich taky moc nebude.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Nevim jak na 405, ale u nás je na citroeny dofukovali za 300,.Kč a nová stála oklo 1300,-Kč. Když jsem na ně koukal vypadaj podobně akorát tlak se bude lišit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sukpavel Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Pozor koule z citroena (pokud tam půjde) nemůže být. Citroen používá na brzdy LHM kapalinu, tak to má jiný těsnění, brzdovka by to rozleptala. Tak budˇ dofouknout, nebo sehnat jinou. Tento systém se montoval do Mi 16, Já ho tam měl a po neustálích problémech se systémem jsem ho vyhodil a dal jsem klasický posilovač. ABS stejně nefungovalo.Tak jedině předělat na klasiku, nebo se ozvi já tu kouli někde mám:myslim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veca Posted November 30, 2010 Author Share Posted November 30, 2010 měli jste pravdu, koule přezkoušena a skutečně je nefunkční... prasklá membrána replika se nedělá a origo stojí 6000Kč... takže zvažuju předělání na klasiku, předpokládám že je potřeba vyměnit i hlavní brzdový válec a osadit vývěvu... no do toho se mi abych pravdu řekl moc nechce.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veca Posted December 20, 2010 Author Share Posted December 20, 2010 tak se mi objevil další problém a to sehnání samotné koule, projel jsem několik vrakáčů s peugotama, a většinou na mě koukali co to po nich vlastně chci, když jsem ji scháněl u dodovatelů hydraulických komponentů tak akumulátor vedou jen né pro použití s brzdovou kapalinou... takže mě jeden týpek ze servisu citroenů přivedl na myšlenku záměny brzdové kapaliny za kapalinu, kterou používají citroeni do brzd (jedná se kapalinu na bázi hydraulickýho oleje) a potom není problém zakoupení nového membránového akumulátoru tlaku u kdejakýho dodavatele hydraulických komponentů (cena od 1000Kč)... pokud bude mít hydraulická kapalina podobné vlastnosti jako brzdová kapalina, tak by to mohlo fungovat... co vy na to... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 U citroenů se ta kapalin ( LHM ) používá současně pro brzdy, servořízení a odpružení podvozku, takže by měla jít použít i do brzd a byla taky dost tekutá a v zimě netuhla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.