Jump to content

cvrlikající setrvačník


pavloucha
 Share

Recommended Posts

známý evergreen:při sešlápnutí, vyšlápnutí spojky,ale i při nastartování a vypnutí motoru cvrliká setrvák

spojka neprokluzuje,ale zabírá hodně nahoře

jak je to tedy s to slavnou dvouhmotou?

1.zatím nic neřešit a jezdit?

2.vyměnit jen 3-dílnou sadu/lamelu,přítlačák,ložisko/?

3.zainvestovat a vyměnit 4-dílnou sadu od Valea,která tuhle problematiku pochopila a dává jednoduchý setrvák?

co vy na to?

díky za postřehy

P.S. mám najeto přes 100t. km

[upravil dne 30/8/09 pavloucha]

Link to comment
Share on other sites

Souhlasím s Pastorkem, postupoval bych stejně. Ale zase na druhou stranu je tu spousta lidí, kteří s cvrlikajícím setrvákem jezdí měsíce a jezdí stále, takže jde hlavně o Tvůj postoj:

a) buď chceš mít na auto 100% spoleh - pak ho vyměň

b) klidně riskneš, že Ti spojka může odejít v nejpitomější okamžik, momentálně Ti ale přijde zbytečné do toho investovat (třeba víš, že auto v blízké budoucnosti prodáš) - v tom případě asi jezdi a uvidíš jak dopadneš.

Link to comment
Share on other sites

se cvrlikajicim setrvakem se da najezdit i dalsich 30, 40, 50 tisic ...

spojka zabira u 90% 406 az skoro nahore ... to je normal

ja jsem menil tu 4-dilnou sadu valeo ... ale byla to palka...

nova spojka sice pracuje perfektne, o setrvacniku ani nevim, nicmene, kdyz vyslapnu spojkovy pedal moc rychle, tak slysim takove suchtani :) ... no a bylo mi receno, ze to dela nejake predstavne lozisko, ktere uz tam ma na nejake tyci vuli, ale ze to je pry v poho :myslim... toz nevim ...

rozhodni se podle toho, jak dlouho si chces auto nechat :papa

Link to comment
Share on other sites

jestli spojka neklouže--tak jezdi ,zabírá opravdu skoro všem nahoře--mysím,že to není problém,

tu čtyřdílnou sadu dej, až bude se spojkou ámen--je však možné, že s tou spojkou jak teď je, najedeš dalších 50 tisíc...

P.S.jestli nemáš kde dát cca 15 000 kč za novou spojku--pošlu ti adresu...:papa

[upravil dne 31/8/09 ozzy56]

Link to comment
Share on other sites

Tak mne zotrvacnik cvrlika, ale vymenil som len lamelu,přítlačák,ložisko. Na fore sa pise, ze zotrvacnik vydrzi aj napriek tymto rusivym zvukom velmi dlho tak nemam dovod ho menit. Funkcnost spojky ostava aj po odjazdeni 30 000km od vymeny spomenutych veci rovnaka.

Link to comment
Share on other sites

4 ozzy56 a tomike

spojka zatím neklouže a s mou minulou 406 jsem za 2 roky najel nějakých 18 t. km,takže nejsem \"polykač\" kilometrů,uvidíme kdy se vysype

teď budou na řadě rozvody,jak jsem psal mám to auto krátce-to se vyměnit musí:)

Link to comment
Share on other sites

Chtěl jsem ti jen naznačit,že s funkční spojkou se nic nedělá...,jsou to prostě vyhozené prachy,jezdím pět roků se cvrlikajícím setrvákem a spojkou vypínající nahoře...taky jezdím ročně max. 12 tisíc

nakonec--málokdy se spojka rozsype najednou,většinou začne klouzat a pak je třeba ji vymenit,nebo chrastí ložisko a potom zas výměna--většinou na nutnost výměny upozorní spojka sama...:papa

Link to comment
Share on other sites

Mne tiež začalo cvrlikat v motore,myslíte že je to tiež ten zotrvačník?Cvrliká mi to na volnobeh aj pri zaradenej rýchlosti...s vyššou rýchlostou sa zrýchluje aj to cvrlikanie,ale stačí ked položím nohu na spojku a hned to prestane.Mám auto v záruke,je to na záruku?

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: ozzy56

Chtěl jsem ti jen naznačit,že s funkční spojkou se nic nedělá...,jsou to prostě vyhozené prachy,jezdím pět roků se cvrlikajícím setrvákem a spojkou vypínající nahoře...taky jezdím ročně max. 12 tisíc

nakonec--málokdy se spojka rozsype najednou,většinou začne klouzat a pak je třeba ji vymenit,nebo chrastí ložisko a potom zas výměna--většinou na nutnost výměny upozorní spojka sama...:papa

ok,pochopil jsem to:)
Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: antal

Mne tiež začalo cvrlikat v motore,myslíte že je to tiež ten zotrvačník?Cvrliká mi to na volnobeh aj pri zaradenej rýchlosti...s vyššou rýchlostou sa zrýchluje aj to cvrlikanie,ale stačí ked položím nohu na spojku a hned to prestane.Mám auto v záruke,je to na záruku?

jak psal BV406,ozývá se to jen při sešlápnutí a vyšlápnutí spojky,při startování a chcípání motoru,za jízdy ne ani na volnoběh

ty budeš mít možná jiný problém,ale každopádně bych to s tou zárukou zkusil

Link to comment
Share on other sites

Zdravim panove nechci vas strasit ale jedno dulezite info: pokud vam cvrlika setrvacnik az tak nic nedeje ale.......pokud se od prevodovky ozve jiny podstatne horsi zvuk doporucuji ihned zastavit a nepokracovat v jizde! Vzhledem k tomu, ze moje 406 take cvrlika tak jsem se ptal meho strejdy mechanika(stara se mi o auta cely zivot) co me muze potkat. Ukazal mi jak muze auto dopadnout. Jako priklad mi ukazal prevodovku z Oktavky. Vyskocena pruzina ze setrvacniku normalne vyfrezovala celou prevodovku tak ze zustaly asi tak 3-4mm masa na tele prevodovky. Docela jsem se vydesil a on dodal: pokud cvrlika tak je to dobry ale jak uslysis jinej zvuk ihned zastav a volej auto odtahneme. Pri me smule cekam kdy se ozve jiny zvuk:( takze secteno a podtrzeno setrim na sadu Valeo s jednohmotovym setrvacnikem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...