Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Teplota chladící kapaliny


Tomajdoo

Recommended Posts

Mám takový dotaz. Moje 306ka si při normální jízdě drží teplotu cca 90 ale stačí chvilka stání v koloně a šupteplota je tak na 105...v tu chvíli se mi sepne větrák a během půl minuty je to zas na 90.Přijde mi ale že dostávat se na 105 je dost...mohlo by se to zlpšit novým termostatem??:myslimNebo nějaké rady??Díky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V létě je 105 normál,pokud tam máš nemrznoucí směs,tak ta vře při 120-130 stupnů,zároven jak ju máš naředěnou.Když mě nešly sahary,tak jsem měl jednou teploměr po městě až nadoraz a auto nevřelo,nemrzku tam mám -40C(nemohl jsem zastavit).Vůbec bych se toho nebál.Hlavně když se stoupající teplata někde zastaví a klesne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: EXI.60

V létě je 105 normál,pokud tam máš nemrznoucí směs,tak ta vře při 120-130 stupnů,zároven jak ju máš naředěnou.Když mě nešly sahary,tak jsem měl jednou teploměr po městě až nadoraz a auto nevřelo,nemrzku tam mám -40C(nemohl jsem zastavit).Vůbec bych se toho nebál.Hlavně když se stoupající teplata někde zastaví a klesne.

To že chladiaca zmes vrie až pri 120-130 stupňoch je zásluha pretlakového chladiaceho systému a nie nemrznúznec zmesi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oficiálne je to v poriadku ale tvoje pocity plne chápem. Vždy ma učili že normálna teplota je 80 - 90 a tiež sa mi nepáčilo keď mi teplomer lietal k 100vke. Nezniesol som to a vymenil som si termostat i spínač vetrákov za \"studenší\". Teraz mám teplotu 80 -85. Možno to podľa Peugeotu nieje úplne v poriadku ale som kľudnejší. Ak ti to vadí tak kľudne urob to isté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedavno sem tady zakladal vlakno o teplote.. pred par dny sem se napichnul na pocitac kde me to ukazovalo o cca 5 stupnu vyssi teplotu nez ukazatel na budikach takze jeste si k tomu urcite pripocti +- par stupnu nepresnosti budiku.. kazdopadne muj 2.0 motor se taky rcyhle splha nahoru ale dva tiche ventilatory ho bezproblemu uchladi zase dolu na cca 90 stupnu kde ventilator vypina.. samozrejme pri jizde to drzi bezproblemu stale cca 80 stupnu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám 306XT(1,6 benzín) a pri bežnej prevádzke mám cca 93 a dialnica cca 97 stupňov. Tiež sa mi to zdá veľa, hodil som pred časom vlákno aj sem, ale nikto presvedčivo nepotvrdil ani nevyvrátil moje pochybnosti o vysokej teplote chladiacej kvapaliny. Tak ja neviem:myslim . Zatiaľ behám takto. Ale potešil by aj mňa nejaký kvalifikovaný názor od skúsených majstrov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

93st je naprosto v norme, vetrak na prvni stupen zapina cca kolem tech 97. Peugeot je Peugeot a ne VW, kde se prvnich deset kilometru rucicka ani nepohne, pak se prilepi na 90st a tam drzi celou dobu :)

u peugeotu je uplne bezne ze rucicka behem jizdy cestuje od 80st az do treba 105ti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Na naší 206 1.1 máme teplotu za jízdy těsně pod 80°,v koloně to jde na 90° a zapíná větrák. To bude asi budík v pr? Poraďte. Předem dík. Jo a na kupéčku mám 90° a ať je kolona nebo ne,tak se ručička ani nehne. Pišta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: EXI.60

Bod varu je na nemrznoucí směsi vyšší,jak u obyčejný vody.přečti si komentář na flašce od nemrzky.U lepších značek je v tabulce psáno:do kolika stupnů mrazu je a zároven bod varu!!!

V princípe máš pravdu. Bod varu koncentrovanej nemrznúcej kvapaliny je cca 160 - 180 stupňov. Pri nariedení 1:1 kedy je bod kryštalizácie - 37 stupňov je už bod varu 110 stupňov. Pri väčšom riedení prudko klesá ešte viac. Tieto konkrétne údaje sú pre kvapalinu EVOX od Slovnaftu. Alycol i ch má veľmi podobné. Takže nemrznúca kvapalina môže pozitívne ovplyvniť bod varu chladiaceho systému ale vplyv pretlakového systému oveľa výraznejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...