Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ulysse 2.0i benzin a občasné chcípání


fadja

Recommended Posts

Zdravím všechny příznivce P806, vlastním ho necelý měsíc, mám 2.0i, 89kw. Je to super auto, akorát taky reším to podělaný chcípání...

Vypozoroval jsem, že se to děje nejvíc za mokra - ranní \"vlhko\" nebo déšť při jízdě se zařazenou rychlostí bez plynu (dojezdy na křižovatku), zmáčknu spojku, otáčky padnou asi na 500 a když sešlápnu brzdu tak to většinou spotřeba vzduchu posilovače brzd udusí... Tato situace je značně nepříjemná, obzvláště stojí-li před vámi na křižovatce Fabie :ticho - to se mi stalo včera a málem jsem to nedobrzdil...

Dneska jsem měl sundanou škrtící klapku, komplet jsem ji vyčistil (nebyla špinavá - byla brutálně zas..ná), proměřil na ní všechny el. prvky - všechny hodnoty v tolerancích. Zítra se ještě zaměřím na MAP senzor, ten jsem nestihl. Nicméně celé odpoledne v pr..... a žádná změna, takže chcípu dál... :myslim

Je tady někdo kdo už to opravdu vyřešil?? Myslim že to bude 100% v elktrice...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už chcípu 2roky a už to neřešim. Vyřeší se to samo až to jednou v zatáčce zase pojede rovně a zrovna tam bude autobus.:bacha Jen doufám,že u toho nebude rodina. Několik diagnostik,výměna kde čeho a nulový výsledek. 2.0 turbo a to myslim MAP senzor ani nemá. I když si teď nevzpomínám,který to je,ale všechny se proměřily a byly dobrý. V tomhle ohledu skutečný zoufalství. Na fórum jsem hodně spoléhal,protože je to hodně lidí s podobnym problémem,ale tohle dosud nevyřešeno. Stále tohle vlákno sleduji a doufám. Pravda ovšem je, že tu neni ani jedna zmínka co na to autorizovaný servis.:roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dejmal

Já už chcípu 2roky a už to neřešim.

Tak teď jsi mi celkem vzal iluze... :( S tim autobusem bych se tomu raději chtěl vyhnout...

Také jsem spoléhal na fórum. Můžeš se rozepsat co všechno jsi na autě dělal?Zkoušel jsi nějaké díly i vyměnit, nebo jsi jen měřil?? Zkoušel jsi vyměnit krokový motorek?

Autorizák? Tam jsem byl - řekli že mi to můžou proměřit, což můžu i já sám (jsem elektrikář). Že prý to může být jen někde zoxidovaný kontakt a tudle to a támle to... z jeho řeči jsem pochopil diagnostiku tohoto problému stylem výměn dílů metodou pokus-omyl... jenže to všechno zaplatit.... :bojim Nabízel mi diagnostiku za 1200Kč - doma ji zvládnu udělat taky - drátem a LEDkou, chystám se na to, zatím sháním informace...:super

Měl bych návrh pro zapálence, kteří tento problém chtějí řešit. Zveřejňovat tady na foru naměřené hodnoty všech těch el.serepetiček, potom by byla možnost srovnání, třeba se něčeho chytit... Ovšem, když to budou dělat jen lidi se stejným problémem, tak je dosti pravděpodobné že naměříme asi dost podobná čísla a tím moc nezjistíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo koukal, sice jen tak letmo... Všude se o tom píše, ale nikde není napsaný 100% řešení nebo čeho se aspoň chytit... Proměřím všechny snímače a akční členy co najdu, potom nevím co dál... Že by třeba řídící jednotka???:potlesk Vím že motor 2.0i 89kw se dával do 806 a 405, byl ještě v nějakým autě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ještě přemýšlel a máme tu relativně rozdílný motory. Jediný společný je 2.0i ale jsou to turba, 16V,8V prostě různý motory. Vsechno se měřilo zkoušelo měnit. Výsledek nula. Měl jsem 2.0i v XMku a nebyl jedinej problém. Byl to totiž starší motor,všechny serepetičky který se tu diskutujou měl taky,ale zásadní rozdíl je,že měl mechanický rozdělovač,zatímco chcípači maj tu elektronickou krabičku. Otázka zni : je tu někdo,komu to dělá motor s rozdělovačem, zkoušel to někdo vyměnit? Pokud ne lze to nejak proměřit,nebo se to musí zkusit vyměnit? Co vy na to spolunešťastníci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny hodnoty měřeny na klapce, tedy přímo na konektorech jednotlivých prvků. Až bude čas,budu měřit přímo na konektoru ŘJ abych vyloučil chybu v konektorech a vedení...

Poloha klapky (TP senzor):

pin 1 a 3 = 4,95Kohm

pin 1 a 2 = 7,11Kohm - volnoběh (klapka uzavřena) 2,86Kohm - plný plyn (klapka naplno otevřená)

pin 2 a 3 = 2,651Kohm - volnoběh 6,79Kohm - plný plyn

Teplota přívodního vzduchu (IAT):

R=2,244Kohm (měřeno asi při 20°C)

Při lehkém ohřátí (jen jsem na něj chvíli funěl ;)) odpor klesl na 1,9Kohm

Vyhřívání těla klapky:

R=4,2ohm

Krokový motorek (IAC):

Při pohledu na konektor motorku má v řadě za sebou čtyři piny, vnější (krajní) piny R=54,1Kohm. Vnitřní (sousední) piny R=54,2Kohm

Jestli se vám někomu chce měřit, dávejte sem prosím ty čísla, třeba něco zjistíme... JE POTŘEBA TO VYŘEŠIT ! ! !

[upravil dne 2/7/09 JeŇýk]

post-0-14109607927479_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dejmal

Tak jsem ještě přemýšlel...

To je dobrá poznámka, určitě se na to zaměřím až budu měnit kabely ke svíčkám - už je mám v garáži. Sundám to a kouknu na kontakty, vyčistím atd. Proměřit by to určitě šlo, je to zapalovací cívka... Nepamatuješ si typ motoru v tom XMku?? Já mám v P806 motor RFU (to jsem vyčetl v techničáku) měl by to být ten XU10J2C/Z (RFU)

[upravil dne 2/7/09 JeŇýk]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xm mělo něco jako rtz rzf uz nevim, ale rfu to jiste nebylo. Když jsem ten motor prodával zájemce ho nechtěl protože potřeboval právě rfu. Ja mam ted turbo a je to rgx a některý ty čidla co píšeš tam nejsou. Ani ten krokač. Tam je třípinovy cosi. Takovej válec z kovu kterej byl i v XM. Navíc mi tohle uz měnili a nic. Mluvil jsem ted s pánem co se zabývá touhle elektrikou a ta cívka nejde změřit na to jestli není vysokonapětově prošlehlá. Musí se zkusit vyměnit. Navíc mě upozornil na možnost softwarove chyby,kdy se jednotka nedokáže srovnat s tím,že ten motor už má něco za sebou. To by bylo špatný,protože výměna za novou je k ničemu a software těžko někdo opraví. Já doufám,že to tak být nemůže už proto,že různý motory maj odlišnou sadu čidel a výkonných prvků a tudíž jinak softwarově ošetřený řízení. Začnu se shánět kolik stojí to zapalování.

[upravil dne 30.6.2009 Dejmal]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zarec,tak sem si Ulyáka dnes vyzvedl,už nechcípá:super,ale kolísaj mu otáčky od 1000-1500.Po nastartování vyletí na 2000 a po 8sec. padnou na 800,prý to tak má být,podle mechanika:bacha.Prý tam byl špatnej Magnetickej ventil a klapka byla dost zakakaná,tak to vymněnil a vyčistil a nastaly víše uvedené problémy.A ještě poradil,odpojit baterku a na noc propojit plus a mínus káble,prý se anuluje ř.jednotka.Není to trochu divné???

Zdarec:roker Ulysse 2,0i 95rok.Zlatý VW T3

[upravil dne 30.6.2009 cracken]

[upravil dne 30.6.2009 cracken]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele, ja mam 2.0i (89kW), mam 405ku a mam v ni LPG, jezdim s tim uz asi 2 roky a problemy s volnobehem mam porad, za studena motor bezi v pohode, kdyz se ohreje, tak na volnobeh bezi dost napravidelne, pri sundani nohy z plynu casto skoro chcipne, pak se otacky splhaj na 900 a motor pak bezi nepravidlene a poprskava ...

nedavno sem menil cidlo teploty a auto pak chvili (tak 100km) jezdilo uplne supr - zadnej problem, ale ted sem zas tam, co sem byl ...

tak nejak si rikam, ze mu tenkrat asi ani tak neprospela vymena toho cidla, jako spis reste ridici jednotky. Abych totiz vymenil cidlo, musel sem asi na pul hodniny vyndat baterku...

hribe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo sem taky měnil,po napíchnutí na kompl.A taky tak nějak podobně.Chlapi já myslím že to bude někde v elektronice,jenže to chce někoho kdo tomu rozumí a dokáže to proměřit.Jenže to začne blbnout vždycky když to není v servisu.Ten můj mechoš tvrdí že to je klapka.:myslim tak uvidím.Vsobotu odjíždím na Ukrajinu,držte pěsti ať dobře dojedu tam aji zpět.

:roker Ulyssák 2.0i 95 zlatýVW T3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dejmal

Xm mělo něco jako rtz rzf uz nevim, ale rfu to jiste nebylo...

Nemělo to XMko náhodou jednobodové vstřikování?

...a ta cívka nejde změřit... - to neříkej, určitě ji nezměříme multimetrem - možná jen primární vinutí, ale jsem domluvenej s jedním mechošem co má PAL test, tam už by se dalo snad něco zjistit,ne?? Zatím jsem neviděl jak se to dělá, ale povídal že se to měřidlo připojí na konec zapalovacího kabelu (místo svíčky), prý to změří i předstih a kdesi cosi, uvidíme... Nic méně souhlasím s tebou, jistota by byla vyměnit ji, protože VN je tak trochu magie... :mrk Klidně bych to chípání dával za vinu té cívce, protože nejvíc mě to zlobí za mokra - v dešti, to z 10 křižovatek na 9 z nich chcípne...

S tou SW chybou v ŘJ, nevím, ta varianta je tady taky, ale nechce se mi tomu věřit... že by na to mělo vliv opotřebení motoru? Jako že by nějaká hodnota \"vycházela na hraně\" a ŘJ by s ní potom nedokázala pracovat? Asi ne, to musí mít v Peugeotu vokoučovaný, vždyť kolik aut má najeto mnohem víc než ty naše a stále dokážou (po motorické stránce) spolehlivě jezdit...

Jinak jsem dneska mluvil s dalším mechanikem (už asi čtvrtý v řadě), říkal, že ze zkušenosti by šel nejprve po čidle teploty a potom by zkusil lambda sondu. Pokud seženu osciloskop, zkusím ji změřit. Teplotní čidlo zkoušelo asi hodně lidí, ale najde se tady někdo, kdo zkusil vyměnit lambda sondu???

Myslím, že celý chcípání bude způsobený nějakou totální banalitou aspoň u mě - je to spojený s tou vodou, třeba zoxidovaný kontakt, prodřený dráty někde ve svazku atd. Bohužel tyhle věci jsou snad nedoměřitelné... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu,trochu sem to poplet,ale v Brně je celkem sucho.

Zítra odjíždím na Zakarpatskou Rus,tak sem zvědav s čím mě auto překvapí?Ptal sem se v servisu nová šrtící klapka stojí 15000kč.To je darda,ale kdo ví jestli je to ten problém.

Zatím zdarec:roker Ulysse 2,0i 95 Zlatý VW T3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak sem se vrátil z uk.Po celou dobu jezdilo celkem dobře,kolísání otáček,nebo drželo otáčky.Poslední den na uk. chcípalo a na našem území jelo dobře.Až po dojezdu do brna začalo zas chcípat a dnes střídavě,chcípá a drží.Jeli sme ve slejváku a nechcípal.Dnes sucho a chcípá.Ach jo:roll

Zdarec :roker

Fiat Ulysse 2.0i 89kW Zlatý VW T3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska mi po dlouhé době chípnul za sucha a tepla... Krom toho se rozblikala STOPka, rozsvítila červená kontrolka u teploměru chl.kapaliny a spustily se větráky na chladiči... :nevim Po vychladnutí motoru OK, ale zatím jsem ho nezkoušel zahřát, ale asi se to bude zítra cestou do práce opakovat... Máte s touto situací někdo zkušenosti? Vody v chladiči mám dost, zítra proměřím snímače teploty...

Krabicoida mám asi měsíc a pořád se něco děje... To je u Peugeota normální???? Tohle je první můj první Peugeot... Ještě že ty problémy můžu tak nějak řešit sám, kdybych měl platit servis tak už to auto je asi prodaný... Moc z toho nejsem wodvázanej... :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,tak to se mě ještě nestalo,zatím.Ale kdybych mohl tak se ho zbavím,bohužel toho svího Ulysse mám na úvěr takže to tak rychle nepůjde.A děsím se té představy že s ním budu muset ještě jezdit 3 roky než ho splatím.Oprava je asi nevyřešitelná:grr.Co to jen může být za sku..... závadu,že na to nikdo nemúže přijít.

Zdar:roker Ulysse 89kW 95 rok Zlatý VW T3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...