Jump to content
Sign in to follow this  
katze.p

Studeny motor-nepravidelny chod

Recommended Posts

Ahoj, mam nasledujici problem u 106 rv95 pri startu za studena motor nabehne v pohode, jsou zvysene otacky(sytic-OK) na volnobeh motor bezi pravidelne, avsak pri pridavani plynu motor jde nepravidelne- jako na "tri valce"dela to cca 5min, pak kdyz se motor zahreje vse jde v pohode. Daval jsem nove svicky, filtry i cidlo na teplotu. Uvazoval jsem jeste nad vodou v palivove soustave, ale fakt nevim.... Nemel nekdo obdobny problem? Predem dekuji za odpoved

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě se stává něco podobného. rozhodně musím více přidávat plyn než dříve hlavně tedy teď v zimě.

Minulou zimu když jsem v těchto teplotách nastartoval tak mi běhal motor ve vyšších otáčkách. Klidně jsem se rozjel bez plynu a ještě i dvoujku sem tam mohl strčit bez přišlápnutí. Dnes se bez plynu rozjedu jen opravdu hooodně opatrně.

Někdy mi i motor po nastartování po pár vteřinách zhasne. Připadá mi jako když mi nefunguje nějaký měření teploty či tak něco co udává jakou sněs má vhánět vstřikování.

Rozhodně otáčky na volnoběhu mi přijdou malé na tu venkovní teplotu. Přijdou mi pořád stejné ať je léto, zima, teplý a nebo sudený motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi to dělá úplně to samé... mám sice jiný motor (V6 3.0 140kw) ale příznaky jsou úplně stejné... svíčky mám nové, všechny filtry taky, včetně palivového... diagnostika neukazuje žádné chyby... jak píšeš, po pár km, je vše ok... u toho šestiválce to není zas tak moc znát, jen při větším sešlápnutí plynu (2-3tis ot... více to za studena netočím)...

Kdybys na něco přišel dej vědět... Mně auto stojí venku na mrazu... v létě jsem nic takového nepozoroval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj kluci, sice je to již staré téma, ale pokročili či našli jste závadu? Na naší P106 mi to tuto zimu začalo dělat taky. V loni v zimě se mi seklo teplotní čidlo a šel pořád ventilátor, takže se závada teplotního čidla musela mazat přes dia aby se nespouštěl ventilátor.

Letos v zimě mi to začalo dělat, když je auto přes noc venku a ne ve vytápěné garáži, že občas po nastartování  to začne jít "jak na 3 válce" a rozsvítí se kontrolka diagnostiky. Po rozjetí to není žádná hitparáda (když ale sešlápnu spojku a přidám plyn, tak jde normálně do otáček), ale po ujetí pár stovek metrů (asi se motor trochu zahřeje) se to pak srovná a kontrolka svítí dál. Po 3-4 nastartování, když motor naběhne normálně kontrolka zhasne. Automechanik mi preventivně vyměnil svíčky, ale dělá to pořád, tak byl na diagnostice a ta ukázala akorát, že je asi KO lambda sonda za katalyzátorem. Nezdá se mi, že by příčina mohla být v lambdě (to by snad kontrolka svítila pořád) a napadla mě ještě výměna teplotního čidla, co bylo seklé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×