Přejít na obsah
Xander Cage

problém s dobíjením

Recommended Posts

Zdravím všechny,

mám problém s dobíjením, když zapnu klíček, tak se rožnou kontrolky mazaní a STOPka a rožne se i kontrolka dobíjení ale hodně slabě, ale svítí slabě i po nastartování ale auto nedobíjí, nemám to sice možnost změřit, ale když jsem odpojil baterku, auto zdechlo, a to i když jsem to odpojoval v otáčkách. Začalo to dělat celkem z ničeho nic, čím to může být? Relé? Alternátor? Děkuji za jakoukoliv pomoc

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

relatko dobijeni ? neco takoveho se snad nepouzivalo uz ani ve starych 120ckach...kdyz uz tak regulator napeti.....

vsechno je soucasti alternatoru...jednoducha rada: vymontovat a nechat zrepasovat..provedou kontrolu a vymenu loziska, regulatoru a uhliku, anebo samodomo :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Xander Cage

Zdravím všechny,

mám problém s dobíjením, když zapnu klíček, tak se rožnou kontrolky mazaní a STOPka a rožne se i kontrolka dobíjení ale hodně slabě, ale svítí slabě i po nastartování ale auto nedobíjí, nemám to sice možnost změřit, ale když jsem odpojil baterku, auto zdechlo, a to i když jsem to odpojoval v otáčkách. Začalo to dělat celkem z ničeho nic, čím to může být? Relé? Alternátor? Děkuji za jakoukoliv pomoc

Zkus obvod na buzení - kontrolka dobíjení, přes tu žárovku je buzeno vinutí alternátoru a při nějakém (např. přechodovém) odporu (špatný kontakt) se vinutí nenabudí dostatečně a alternátor nedává proud. Na tom slabším kabílku (odpojeném - očko, matička desítka) na zadním čele alternátoru musíš po zapnutí klíčku naměřit stejné napětí, jako na aku. Jinak, pokud si dělal to co píšeš, tak bude chtít alternátor vyndat a zkontrolovat diodový můstek v něm, protože to co se rozhodně NESMÍ je odpojovat alternátor od baterie za chodu motoru (platí i obráceně - tvůj případ). Po odpojení se vlivem přerušení obvodu sníží proud (A), což má za následek prudký nárůst napětí (V - Ohmův zákon) na diodách a jejich průraz, tedy \"odchod\", ale pokud nebyl alternátor buzen, tak to mohly přežít. IMHO, pokud jsi tak \"vybaven\" jak píšeš, bude lepší se obrátit na autoelektrikáře (chce to min. voltmetr a dimenzovaný indukční ampérmetr). Jinak alternátory z principu své konstrukce mají jenom napěťový regulátor, který je zamontován taky v zadním čele alternátoru a zároveň nese uhlíky. Proudová relé se používají pouze u dynam.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Xander Cage

Vyřešeno, koupen nový alternátor. Ten starý byl úplně v prd...,

Vsadil bych se, že to na začátku byla prkotina za půl darma a že odchod altíku do věčných lovišť urychlilo tvé \"bádání\", viz můj příspěvek nahoře. No nic, je po problému. :super

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No ne, prej byl vevnitř dost vyběhanej a že to taky dělá, že na autě není spodní kryt motoru, takže do něj valí i dost vody, že se to prej nezdá, ale i to moc nepřidá. no a repase alternátory bych už nikdy nechtěl, mám s tím pouze špatné zkušenosti, pár už jsem jich takhle koupil a nic nevydrželi. Já koupil originál Valeo, 80 A a spokojenost, normální pultová cena prej okolo 6500

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

120A ? ten vzals kde ? Co ja vim, tak 605 mely pouze 70A a 80A verzi podle vybavy..nebo zeby novejsi modely mely jinaci ? :) kazdopadne uz hlavne ze ti fici..ja mam jeste origo altik repasnuty, najeto 285tisic, bez krytu motoru a nyni slape uz rok po repasi v pohode

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Xander Cage

...a repase alternátory bych už nikdy nechtěl, mám s tím pouze špatné zkušenosti, pár už jsem jich takhle koupil a nic nevydrželi.

Ono v tom alternátoru toho není moc, co se provozem opotřebovává. Ložiska, uhlíky, kolektor, možná extrémním vnějším vlivem vinutí, nebo napěťový regulátor (pokusy s el. instalací, zkraty apod. Ten vliv vlhkosti bych neviděl tak velký, neuvažujeme-li brodění.Zbytek jsou jen odlitky. A pokud je repase udělaná dobře, máš šanci na dlouhou životnost za půl ceny, i když ta tvoje byla fakt hezká.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, mě to tak řekli v tom servisu, co a jak s tím altíkem, a ne aby mi vnutili nový, to ne, to jsem jim říkal hned, že bych ho mohl mít jinde za jiný peníze, byl to dobrej mechanik a stál jsem si přímo u toho, když to rozdělával. No ten altík má taky přes 280 000 a prostě klekl, měl na to práva, necht je mu půda lehká....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: detrhomer

to rimmer: mam 120 A jsou i vetsi koukni do benexu je i 150A :)

ja vim, do aut se davaji az 200A ..ale prijde mi divne jestli je to teda origo, ze ma tolik...no co uz :) aspon se ti tam altik neupoti a vicemene se flaka i kdyz vsecko zapnes :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

já mám auto v plné výbavě samá elektrika a to je spotřeba a ten 120A je tam z výroby. :) ta 2,1 kerou mi čmajzli ta toho tolik neměla,ale musím se modlit,aby se mi nepodělala elektrika,jinak si hodím mašli,to je hotová elektrárna :))

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×