jandera 306 Odesláno 3. červen 2006 Sdílet Odesláno 3. červen 2006 Zdarec, na 306 1.9D mirupnul rozvoďák.Dá se nějak laicky zjistit,jestli se nepotkaly ventily, nebo co to všechno napáchalo? A kolik tak může stát oprava Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
starter Odesláno 4. červen 2006 Sdílet Odesláno 4. červen 2006 Původně zaslal: jandera 306 Zdarec, na 306 1.9D mirupnul rozvoďák.Dá se nějak laicky zjistit,jestli se nepotkaly ventily, nebo co to všechno napáchalo? A kolik tak může stát oprava Díky nech nasadit novej a pootoč motorem, pokud se protočí bez problémů zkus ho nadlábnout no jinak kdyby se ti potkal tak to poznáš, je to rána jak z děla kolik si najel od poslední výměny rozvodů? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 4. červen 2006 Sdílet Odesláno 4. červen 2006 prene tak. muj motor to ted taky prezil v pohode: zkus dat novej a uvidis, hlavu muzes sundat kdykoliv. jinak kdyby se to potkalo, tak bys o tom asi vedel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jandera 306 Odesláno 4. červen 2006 Autor Sdílet Odesláno 4. červen 2006 Díkec,skusím tam dát novej, a zjistím, jestli je to OK.Jinak rana to byla. Asi v 60 km naráz rana, a přestal jet motor. Tak jsem hned vyřadil, a nechal to odtáhnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Freedy Odesláno 4. červen 2006 Sdílet Odesláno 4. červen 2006 No když jsem kdysi koukal na to jak jsou tyhle motory 1,9 D stavěný, tak snad neni možný , aby se to při přetržení nepotkalo, je to tutovka. Ventily zasahujou dost hluboku, u benzína ta šance na přežití je mnohem větší. Rozhodně bych se to nepokoušel startovat, ale radši rozebrat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
starter Odesláno 4. červen 2006 Sdílet Odesláno 4. červen 2006 Původně zaslal: jandera 306 Díkec,skusím tam dát novej, a zjistím, jestli je to OK.Jinak rana to byla. Asi v 60 km naráz rana, a přestal jet motor. Tak jsem hned vyřadil, a nechal to odtáhnout. pokud tam byla rána tak je po něm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 5. červen 2006 Sdílet Odesláno 5. červen 2006 Jistěže se potkaly, a u těhle pažoutích dieselů, kde je vačka jen natřikrát uložená, to přerazí vačku a koníky - na rozdíl od motorů s vačkou uloženou 5x, kde to zohýbá dříky ventilů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 5. červen 2006 Sdílet Odesláno 5. červen 2006 no jestli byla rana, tak to je neco jinyho:nevim U me motor jenom najednou ztichnul. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jandera 306 Odesláno 5. červen 2006 Autor Sdílet Odesláno 5. červen 2006 Takže když sundám hlavu, tak bych měl vidět, jak na tom su.A když je ta hřídel prásklá, na kolik vyjde oprava?? Není lepší sehnat druhý motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 5. červen 2006 Sdílet Odesláno 5. červen 2006 Nemusíš sundavat ani hlavu, stačí sundat víko ventilů, a vidíš hned, jestli je vačka vejpůl. Oprava vyjde podle toho, kdo ji dělá a z čeho. Jsou i případy, že se tam dá prostě jen jiná vačka a koník, a vesele se s tím jezdí dál, protože se ventily neohnuly, nicméně to ale nějakou ránu dostalo, může být třeba naprasklý dřík ventilu (už jsem viděl motor, u kterého odpadl talířek ventilu, což mělo za následek totální destrukci motoru), může být trochu ohnutá ojnice... Já bych asi tu hlavu sundal, a vyměnil aspoň ty ventily, co se potkaly (a přerazily vačku). Celý motor bych asi nedával, ale těžko říct, záleželo by spíš na tom, jak vypadá celé to auto, a co se od něj ještě očekává. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jandera 306 Odesláno 5. červen 2006 Autor Sdílet Odesláno 5. červen 2006 Ok,zkusím sundat to víko, a uvidíme,jestli je ta hřídel poškozená.No auto je z 98,tak by ještě chvíli mohlo jezdit. A s motorem zatím žádnej problém nebyl.Tak uvidíme, až to sundám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 5. červen 2006 Sdílet Odesláno 5. červen 2006 oddie: Me vypadl cely ventil do valce a taky to motor prezil, takze nadeje tam vzdycky nejaka je;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 5. červen 2006 Sdílet Odesláno 5. červen 2006 Myc: jestli sis náhodou nevšiml, tak je zde řeč o dieselu. A ten v horní úvrati nemá mezi pístem a hlavou vůbec žádný prostor, kam by se mohl onen ventil vejít. Takže upadnutí talířku zde znamená ve 100% případů destrukci celého motoru - K.O klikovka, ojnice i celá hlava. Přeskočení řemene o 3 a více zubů či jeho přetržení potom \"jenom\" přeražení vačkovky a koníků. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jandera 306 Odesláno 5. červen 2006 Autor Sdílet Odesláno 5. červen 2006 Zdarec, tak jste měli pravdu. Vačkovka je prasklá vejpůl, a z těch 3 šálků co ji drží, jsou taky dva prasklý.Když už to přelomilo tu hřídel, tak asi budou poškozený i ventily ne? Má cenu to ještě zpravovat, nebo se vyplatí sehnat druhý motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 6. červen 2006 Sdílet Odesláno 6. červen 2006 Jak jsem psal výše. Ony ty ventily jsou u těhle motorů kolmo, takže poškozené být nemusí, už jsem viděl dostkrát \"opravu\", že se tam prostě dala jen jiná vačka a koníky a jezdilo to dál - bez sundavání hlavy, bez čehokoliv dalšího. Ale taky jak jsem psal, ty ventily tu ránu prostě přenesly, a nějak se to na nich v budoucnu projevit může, takže osobně bych sundal hlavu a ty dotčené vyměnil. Jestli se vyplatí toto spravovat či sehnat jiný motor je otázka ceny - nech si udělat kalkulaci na oboje a uvidíš... ale příliš velký rozdíl v tom nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jack Odesláno 6. červen 2006 Sdílet Odesláno 6. červen 2006 kolik to melo najeto bez vymeny rozvodaku ze to prdlo? Nebo jak si s tim jel kdyt to prdlo, tocil jsi to do maxima, nebo jsi pri vytocenem motoru podradil? Docela me zajima, kdy takovej remen praskne Protoze normalni jizdou to snad prdnout nemuze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jandera 306 Odesláno 6. červen 2006 Autor Sdílet Odesláno 6. červen 2006 Jo, normálně jsem jel, a naráz rana, rožly se kontrolky a bylo.Hned jsem vyřadil,ale u těhhle motorů se to prej potká skoro vždycky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
starter Odesláno 7. červen 2006 Sdílet Odesláno 7. červen 2006 Původně zaslal: jandera 306 Jo, normálně jsem jel, a naráz rana, rožly se kontrolky a bylo.Hned jsem vyřadil,ale u těhhle motorů se to prej potká skoro vždycky. motor má oddie ještě jsi nenapsal kolik jsi najel na ten řemen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. červen 2006 Sdílet Odesláno 7. červen 2006 Už nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jack Odesláno 7. červen 2006 Sdílet Odesláno 7. červen 2006 tak ten rozvodak musel byt tak 10 let starej a najeto tak pres 150tis jinak normalni jizdou to nemuze prasknout samo, taky se mohla svihnout kladka a reminek se utavil:) kolik to melo tedy najeto na ten remen? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.