Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 306 oprava odlepených tapacírov.


Radovanik

Recommended Posts

Zdravím Vás všetkých 🤗

 

Ako som už v mojom vlákne písal, rozhodol som sa popísať a nafotiť podrobnejší postup lepenia odlepeného čalúnenia na tapacíroch.

 

1. Tapacír je zložený z dvoch častí natavenými nitmi. Natavené hlavičky nitov som jemne odvrtal vrtákom (ja som použil 10mm vrták)

274546307_1159806361516093_1513326279027273507_n.thumb.jpg.40db2079437f21671f96893b8f0130ef.jpg

 

2. Tak som jemne oddelil dve časti tapacírov od seba. Kraje tapacíra nedržia nity ale sú asi 2,5cm dlhé natavené miesta, ktoré s troškou sily ide oddeliť. Ak to nejde, tak na tie miesta pomôže spájkovačka ;) 

274296289_507090477462358_3471052647261443702_n.thumb.jpg.9138f07a77232c892d69582dab37db9e.jpg

 

DSC_2394.thumb.JPG.7ece9885f05e75ac47f3e586fe65ff95.JPG

 

3.  A teraz prišiel čas urobiť si lepidlo. Ja som už aj na iné sady tapacírov použil klasické lepidlo na tapety. Presný pomer vody a lepidla však neviem :D Je ale dobre, aby to lepidlo bolo hustejšie ;) 

1655109744_DSC_23681.thumb.JPG.a7818e5b659508af7401e84b8efcec89.JPG

 

4. Ďalej som odlepil respektíve odkryl čalúnenie. Je dobré zobrať si na to rukavice, lebo originálne lepidlo je dosť hnusné a lepi sa na ruky. Čalúnenie som odkryl len do hornej časti (viď obrázok). Na strane, kde sa čalúnenie opiera o dvere (bežne odkrytá časť) je čalúnenie na rám natavené. Na týchto miestach je treba čalúnenie odtrhnúť (jemne ;) )

DSC_2374.thumb.JPG.873e67b5e310237ba81903fe9fad4951.JPG

DSC_2369.thumb.JPG.89d1184f6f55979352c92b05c5359aba.JPG

 

5. Na odkrytú časť som potom začal so štetcom nanášať lepidlo. Je vhodné dať ho tam viac (aspoň 2 až 3 mm vrstva).

DSC_2370.thumb.JPG.c84156761dad93e87797e668a09e17e3.JPG

 

6. Troška som počkal (cca do tých 10 minút) a tak som začal čalúnenie postupne zhora ukladať na rám. 

DSC_2376.thumb.JPG.4da8387fa1c099e6334305aad45bad8d.JPG

DSC_2377.thumb.JPG.b8def38abb445aa440632aa9566d97bb.JPG

DSC_2379.thumb.JPG.c2e02fcd5ecce8b619daec679afedabd.JPG

DSC_2371.thumb.JPG.096d84828f4f401725e2291beca9c02d.JPG

Je pochopiteľné, že sa čalúnenie. Sa zospodu posunie, je to ale stále v norme (nebude prečnievať cez spoj). Na zadných tapacíroch však z dôvodu posunutia čalúnenia môže prečnievať nad madlom. Tam som nalepil kúsok čalúnenia z miesta, kde je pod spojom a je ho tam zbytočne veľa :D 

DSC_2372.thumb.JPG.66545bbbbf669c05b88a180203105ebe.JPG

DSC_2373.thumb.JPG.110ee058c7106b3f2d19cbcc5e08e3cc.JPG

 

7. Nalepené tapacíre je vhodné nechať cez noc postáť aby lepidlo vyschlo. Potom môžeme začať tapacíre skladať. Pekne pomaly postupne spojíme spodok s vrchom tapacíra. Niektoré spoje môžu isť ťažšie, no ak sme ich od seba dostali tak sa určite musia znova spojiť. ;) Samozrejme to len tak držať nebude. Preto do niektorých nitov (ideálne kraje a stred je potrebné naskrutkovať samorezné skrutky. Je treba použiť krátke a hrubšie plus nasadiť na nich podložky. 

DSC_2392.thumb.JPG.9f8b6fcac768cb25ce27b6d8c0299342.JPG

 

8. Predný aj zadný tapacír ma na krajoch dva nevyužité (nenatavené) nity. Do nich je ideálne použiť hrubú skrutku s podložkami (drží to tam najlepšie) ;) 

DSC_2393.thumb.JPG.d42cf7dffb38f21cbd224d7d6eb7c0d2.JPG

 

10. Zložené tapacíre môžeme potom zamontovať do auta ;) 

DSC_2395.thumb.JPG.81f3d94e2fcc21493ce9472f67d3b255.JPG

DSC_2398.thumb.JPG.42d286d6612f068221f2029f9a5bc0ef.JPG

DSC_2399.thumb.JPG.7d91f45a84d2b9212e9e4759af0f13c3.JPG

DSC_2400.thumb.JPG.5a0d7ec3e0ce7f3f3d1c17f3b4e2c888.JPG

 

11. A už len sa tešiť, že to pekne licuje. ;) 

275616944_1101390623983957_311257410730808157_n.jpg.ac6154815d994deb19c10ea256e95b1e.jpg

 

 

Na záver je potrebné dodať, že toto konkrétne lepidlo drží dobre na velúrovom čalúnení, Na tapacíroch z látky to až tak dobre nedrží, preto je lepšie použiť nejaké lepšie lepidlo. Postup však ostáva rovnaký ;) Je tiež možné, že na niektorých miestach sa časom čalúnenie odlepí. Keďže ale sa látka o dosť posunula, nebude to vôbec napnuté :) 

 

Kto sa do toho pustí, tak držím palce ;) 

 

 

 

 

Upraveno uživatelem Radovanik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, provedeni pekne, jen se obavam toho tapetoveho lepidla na bazi skrobu. Do auta bych to asi nedaval. To zlute mazlave neni originalni lepidlo, ale je to degradovany molitan, kterym byla ta latka podlozena, aby bylo calouneni mekkci. Tahle srajda by se mela poradne ocistit, protoze se sice na vsechno maze, ale nic na ni poradne nedrzi (proto se i ta latka odlepila). Na tapecirunky v aute jsou primo urcena lepidla, casto v podobe spreje, kterym se nastrikaji obe plochy a pak se potahuje. Jsou na bazi chloroprenoveho kaucuku a dokazou ustat ty velke teplotni rozdily, ktere v aute jsou, vcetne odolnosti vlhku, ktera v aute taky casto je. Uvidis, jak dlouho tohle vydrzi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme, sú aj lepšie lepidlá, ja som pracoval hlavne s tým čo som mal raz doma ;) Prvé tapece, ktoré som takto lepil som robil asi pred tromi rokmi a držia doteraz ;) Skúšal som aj odstrániť ten žltooranžový hnus ale bola to len zbytočná robota navyše :D Na takéto lepenie a druh čalúnenia to nebolo nutné ;) Je to taká povedal by som robota ktorá nestojí skoro žiadne peniaze  a aby to na oko bolo fajn ;) 

 

Na látkové tapacíre chcem vyskúšať lepšie lepidlo, ako si písal, presne na také veci určené ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...
  • O 1 měsíc později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...