Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Doplnění aditiva, výměna FAP, vstřiky


Pierre Bézier

Recommended Posts

Ahoj,

potřeboval bych radu od někoho zkušeného.

Mrazivé teploty mi přinesly na mém Peugeotu 5008 (r.v. 2012, najeto 180 tis. km, motor 1.6 HDi) několik problémů. Nejprve jsem si myslel, že se auto zbláznilo kvůli teplotám (-15 C), ale po návštěvě diagnostiky to vypadá, že už něco déle zrálo.

Zde je výpis z diagnostiky:

Engine ECU, existují následující problémy:

1. P1445 Additive adding. The quantity of additive injected into the FAP has exceeded the maximum threshold. The FAP must be changed   /   Permanent

2. P0263 Cylinder 1. Resetting of injector outside the tolerance.   / Přerušování

3. P1199 fuel circuit. Incoherence on the reserve fuel pressure (nearing no fuel)   /   Přerušování

4. P0087 Fuel circuit. Pressure measured in the injection rail lower than the setting   /   Přerušování

5. P1490 dust filter (FAP). Detected overloaded   /   Přerušování

Anti-lock braking system (ABS) or elctrick stability program (ESP) existují následující problémy:

1. C1391 Non-confirmation of engine torque. Not characterised   /   Přerušování

 

Je to masakr, že? Servisák s díky odmítl, tak hledám jiného opraváře (jsem z Davle, kousek od Prahy). Nechce se mi do autorizovaného servisu, tam je jisté, že by vyměnili vše, co zahlásí diagnostika. Můj servisák tvrdí, že jeden problém spouští následující, Navrhuje výměnu FAP a vstřiků. Což je z výše uvedeného logické, ale u těch vstřiků si nejsem jist. Dokážete mi poradit, jak v tomto případě postupovat. Já bych začal třeba tou výměnou FAP -> nechat ho vyčistit? Nemáte tip, kde to dělají v Praze nebo okolí za slušnou cenu a dobře?

Ještě doplním, že cca před 9 měsíci jsem nechal doplnit aditivum. Servisák mi sdělil, že ho auto dost rychle spotřebovává - je ho tam poslední litr, což prý též může souviset s FAP. Navíc doplňuji častěji chladící kapalinu, to ale nevím, čemu přičítat.

Nejsem žádný odborník na auta (to už jste asi pochopili), ale je mi jasné, že to zavání velkou investicí, proto bych rád zvolil nějaký smysluplný postup, jak začít jednotlivé problémy odbourávat.

Děkuji za vaše rady a doporučení.

 

Honza

 

 

 

 

 

Upraveno uživatelem Pierre Bézier
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napiš motor, aby věděli, ti co znají.

Mám prakticky stejně staré auto s podobným nájezdem (188tkm) a 2.0HDI. V mrazech, když auto déle stojí (3-4 dny) tak po nastartování okamžitě naskočí, že mám jet do servisu a taky FAP. Po már vteřinách to zmizí. Servisák, když jsem to s ním jednou řešil, mi říkal, že nic nenašli, ale je možné, že mi na čidle FAP zůstane (zkondenzuje) kapička vody, která zmrzne (může se to stát i při vysoké vzdušné vlhkosti, když aut stojí). Stávat by se to nemělo, ale asi nemají jak to zjistit. Ale to asi nebude tvůj případ. Jinak je možné, že máš plný FAP, záleží na způsobu provozu auta.

Jestli jsi před devíti měsíci doplnil aditivum, je potřeba i nastavit, že je nádrž plná (objem), Auto totiž neměří zbytek, jen počítá. Takže pokud jsi doplnil a nenastavil hodnotu, auto o tom neví. Ty ostatní poruchy mohou být dílem nízkých teplot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve 180.000km máš nejvyšší čas na výměnu/repasi FAPu. Mám stejné auto - (teda sorry motor :) ), najeto 162.000 a podle diagnostiky bude chtít během příštích pár tisíc km jak dolít aditivum, tak vyměnit FAP. Takže pokud ho máš ještě neměněný. A ten vstrikovač (spíše všechny) budou na repasi. Takže být tebou, dám vstřiky vyndat na test a případnou repasi a vyměnit/repasovat FAP. Jestli chceš bezproblémově provozovat dál, myslím si, že tě ani jedno nemine.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pierre Bézier napsal:

Bez toho by se prý auto ani nerozjelo

:D:D:D

 

Před hodinou, Pierre Bézier napsal:

Vyšší spotřebu aditiva přisuzuje FAP a problematickému vstřiku na prvním válci

Aditivum se dávkuje do nádrže s palivem , takže nevím , jak by FAP nebo vstřik ovlivnil jeho spotřebu :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No devět měsíců po dolití aditiva mi hlášení o doplnění aditiva nedává smysl. Jak píše jarokare, aditivum se dávkuje do nádrže při tankování a v nádržce se neměří. Plná nádržka na aditivum má vydržet 160tkm, to jsi asi za 9měsíců neujel. takže se nabízí možnost, že to po dolití nebylo nastavené. Taky nerozumím tomu, že by se auto nerozjelo? To už ti před těmi devíti měsíci hlásil palubní počítač, že máš doplnit aditivum? 

FAP můžeš mít naplněný (záleží na provozních podmínkách - krátké jízdy, časté vypalování, dříve se naplní), diagnostika ti obvykle říká jeho naplněnost přesně, nejen detekcí naplnění. Já mám dle dia na letošní servisce naplnění 60%, tedy ještě 50tkm bych měl vydržet. Mám ale jiný motor.

Jinak hromadu divných chyb může mít na svědomí i špatná baterka, zvlášť v týhle zimě. Pokud máš ještě původní baterii, rozhodně bych ji nechal zkontrolovat než rozhrabeš vstřiky nebo FAP A rozhodně udělat podrobnou DIA na diagboxu/lexii. Neříkám, že to nemohou být vstřiky nebo FAP, jen tam jde o větší investici a je lepší mít základní věci v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...