Jump to content
cappo2

Predný tlmič

Recommended Posts

Zdravím.

Potrebujem radu. Mám Peugeot 307SW r.v.2003 2.0hdi a v krátkom období(2 roky) mi 2x praskla predná pravá pružina.

Chcem sa spýtať či to môže byť dôsledok že na prednom pravom tlmiči mám ten spodný tanier voľný, čiže pri prasknutej pružine sa potočil na oske.

Mechanik mi ho vrátil na miesto a založil novú pružinu.

Je to ok? Nemusí byť ten tanier napevno, privarený? Alebo ma zo spodu nejaké západky?

 

Vopred ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spodná miska je súčasť tlmiča, buď sa mu to podarí zavariť, resp. zafixovať, zvar by mohol oslabiť samotný tlmič, predpokladám že je tam iba nejako bodnutý zvarom o presnej sile prúdu (musí byť presne v správnej pozícii a otázna je aj pevnosť takej opravy) alebo treba vymeniť celý tlmič, najlepšie oba naraz. Takmer s istotou sa dá povedať, že prasknutie spôsobilo horné ložisko uloženia tlmiča, ktoré keď sa začne pridierať, tak sa ten McPhearson (vrátane tej pružiny) pri otáčaní volantom neotáča plynulo ale začne poskakovať, tzn. pružina sa v smere otáčania napruží až prekoná odpor ložiska tak poskočí (uvoľní sa), a toto sa opakuje počas celého otáčania volantom. No a práve vtedy pružiny praskajú. Nemožno sa ani čudovať že povolila aj spodná miska pružiny, na ktorú sa toto napätie tiež prenášalo, ale osobne si myslím, že na kvalitnom tlmiči by sa to nestalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, cappo2 napsal:

Prave že spodná miska nie je už privarená. Pri prasknutí pružiny bolo pootočená. 

nechej vyměnit oba př. tlumiče a obě horní axial. ložiska--osobně bych to dal jinému mechanikovi, ten dosavadní o tom nemá asi páru, jinak by nedal zpátky tlumič s utrženou spodní miskou :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak píšou kolegové. Vyměň komplet tlumiče a máš pokoj. Nezkoušel bych ty plynokapalinový tlumiče vařit nebo by to taky nemuselo dobře skončit jak pro mechanika tak později pro tebe. Některé značky by snad měly prodávat i kompletní tlumiče už smontované a pak je to otázka 1h práce. Značky Kayaba (KYB), Sachs. Tlumič kolem 1100Kč/ks, pružina 600Kč/kus, komplet uložení vrchu 500Kč/kus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne. Kupovat zatím nic nechci. To je až ta poslední možnost. 

Saharu zkusím jestli se točí až půjdu od vody. Zatím mám domluveného kamarada co dělá alternátor a elektriku na autech že se mi na to podívá. 

Pak dám vědět jak jsem dopadl. 

Jinak díky za to oem číslo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predné tlmiče mám vymenené a zistenie je také že ta miska nie je privarená iba nasunutá silou pružiny na kuželovitý tvar rurky.

Takže v podstate po prasknutí pružiny sa mohla miska uvolniť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bože! Koľko ľudí ti ešte musí tuna napísať, že prečo sa to stalo??? Furt hľadáš problém v tej miske dole, lenže to je iba dôsledok toho, že to ložisko čo je na opačnom konci, teda hore, nechodilo pekne voľne ako má, takže začala poskakovať pružina až nakoniec praskla a aj pootočila tú dolnú misku.... A nepíšeš ani, či si spolu s tlmičom vymenil aj to horné uloženie-ložisko (čo je najpodstatnejšie), alebo tu budeš o chvíľu zase písať, že ti znova praskla pružina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som sa celý čas pýtal na vplyv voľnej misky nie na horné uloženie. Horné uloženie bolo menené spolu s pružinami tak ako sa má. Len každý včetne teba 307RG písal že miska ma byť napevno a to ma miatlo.

Posledný príspevok už bol len informatívny pre všetkých že miska nie je privarená. Forum tu je aj pre ľudí čo sa tomu nevenujú , nerozumejú a potrebujú poradiť, nie len pre odborníkov tvojho typu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V prvom rade nie som žiadny odborník, len sa snažím podať ďalej svoje skúsenosti aby niekto iný nerobil zbytočne chyby, ktoré som možno v minulosti urobil ja. Miska má byť na pevno, ja netvrdím, že je tam navarená, alebo ako to výrobca zariadil proti posunutiu (u rôznych výrobcov to môže byť vyriešené rôzne), rozhodne sa nemá pretáčať, pružina sa točí spolu s tlmičom, na to aby sa mohla otáčať pri točení volantom je tam to horné ložisko. A že si vymenil aj to horné ložisko to si napísal až teraz v poslednom príspevku, škoda že si to nenapísal hneď, je to totiž to najpodstatnejšie. Že sa pýtaš na jednu vec, a v odpovedi sa dozvieš niečo úplne iné to je tiež celkom bežné, všetko so všetkým súvisí. Mňa by napríklad aj celkom zaujímala značka toho tlmiča, na ktorom sa tá miska pretočila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...