Jump to content
seseld

Peugeot 308 depollution system faulty

Recommended Posts

Zdravim pežotaci.Mam problém s autom.Jedna sa o Peugeot 308 1.4 vti 2008.Vcera mi prišla hláška antipollution fault a dnes depollution faulty.Napichol som ho na Pc vypisuje chyby P0342,P0341.Auto jazdí normálne.Ziadne zvuky som nepostrehol.Akurat pred touto zavadou mi auto sem tam jemno trhlo pocas jazdy.Sviecky som menil minulý rok NGK.Dakujem za každú radu.

IMG_20190422_122927.jpg

IMG_20190422_123458.jpg

Edited by seseld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, máš problém se správným nastavením vačky sacích ventilů. Může být vadný snímač polohy vačkového hřídele, ale taky problém s natažením rozvodového řetězu, zanesený elektroventil řízení rozvodu na sací straně, problém s tlakem oleje v důsledku netěsného uložení vačky (vybroušené drážky). Takže k posouzení je potřeba znát nájezd od výměny rozvodů. Jinak doporučuji výměnu oleje, pokud má už něco najeto a trvalé používání aditivovaného benzínu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz som akurát pred výmenou oleja.Mam začať výmenou snímača polohy vačky? Keby je reťaz natiahnutá zvukovo by sa to neprejavilo? Ešte som si všimol že mám ľahko zvýšené otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměň olej a pokud se to nezlepší, tak potom další. Vzhledem k roku výroby tam budou ocelové těsnící kroužky, takže se dá předpokládat problém s tlakem oleje ( vybroušené drážky v uložení), takže tam bych se podíval přednostně. Je potřeba sundat víko rozvodů a uložení vačky u vanusů, zkontrolovat zda nejsou vybroušené drážky. Nenapsal jsi kolik to má natočené. Natažený řetěz nemusíš podle zvuku poznat, je to potřeba změřit přípravkem, který se našroubuje místo napínáku řetězu. Snímač můžeš pro jistotu vyměnit, ale napřed bych zkusil vyčistit elektroventil a zkontroloval to uložení, pokud je tam netěsnost utíká tudy tlak a ovlivní to nastavení vačky. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Elektroventil sací vačky je ze zadní strany motoru, je k tomu špatný přístup, musí se vyndat celé sání včetně přípojky škticí klapky, krytu akumulátoru a případně i baterie, abys dostal ven skříň sacího filtru a potom se teprve k tomu dostaneš, drží to jeden šroubek. Jestli ti můžu něco radit, už bych ani ten olej neměnil a dal to rovnou na výměnu rozvodů, už to bude potřeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depollution fault mi to hází čas od času, v diagnostice mám taky chybu koherence, nikdy jsem to víc eřešil, protože to zase zmizlo 🙂  První 2 minuty jízdy má auto tendenci při rychlejším rozjezdu cuknout, ale to i bez toho, aby to házelo chybovou hlášku. Jinak ale žádný další problém, po těch dvou minutách už to  nikdy necuklo. Já bych zkusil počkat jestli ta hláška do týdne nezmizí. Někdy se objeví třeba za pár dní znova, ale pak o ní třeba rok neuslyšíš 🙂  Aspoń já mám takovou zkušenost :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otázka je, kolik do toho chceš investovat. Spíš bych viděl problém v tom co všechno vyměnit, než ve značce. Klidně to může být FEBI nebo SWAG ale je na tobě, jestli necháš vyměnit jen řetěz, vodítka a napínák za nějaké 2000t., nebo raději vyměnit i ozubená kola, což je určitě lepší volba, za zhruba 8000t. Jsou sady kde je komplet všechno včetně nových šroubů, těsnění víka rozvodů, šroubů atd.  Jestli máš dobrého mechanika který bude akceptovat tvoje díly, tak se už domluvíš. Za mně vyměnit všechno, pokud s tím chceš ještě delší dobu jezdit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto je sada zhruba za ty dva, tři t. u té dražší jsou ještě ozubená kola vačkových hřídelů. Je potřeba to posoudit, jak moc je vytahaný rozvodový řetěz, podle toho se pak určuje, jestli stačí vyměnit jen díly co máš v té sadě na obrázku nebo i kola vaček. Nezapomeň taky na to uložení vačky, musí se to prohlédnout, problém může dělat únik oleje přes vybroušené drážky, není to moc práce a bez toho se může stát, že problém nezmizí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem loni v létě stejný problém,při té hlášce mi auto spadlo do nouzového režimu a musel jsem zastavit,byl jsem v servisu, prý to dělá EGR ventil, alespoň dle diagnostiky co mi říkal servisak,vyměnil jsem olej, filtry a bylo po problému,od té doby to zmizelo napořád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komplet, co je výše na obrázku by měl stačit vyměnit. Vanosy by měly být v pohodě při tomto nájezdu. Ještě není špatný vyměnit i řetízek k olejovýmu čerpadlu, ale to je spíš taková prevence a při ceně okolo 300Kč není důvod neměnit. Jediný, co chybí v sadě a většinou není v žádné- šrouby k dotažení Vanosů a kola na klice. K dostání v Peugeotu za zhruba 2x32Kč a 1x69Kč. Jde o šrouby, které se MUSÍ měnit s rozvody! Mimochodem, rozvody si sám doma nevyměníš a kde jakej servis to neudělá, protože nemá přípravky na zajištění vaček, klikovky a falešný napínak. Možná tě to překvapí, ale rozvody nemají žádné kolíky, mnohohran, pera atd. Správné nastavení rozovdů (aby se nepootočili) zde drží pouze prasáckým dotahovacím momentem-svěrem šrubů, žádné zajištění není. Kupodivu to funguje. A ještě gufero klikovky, který se mění preventivně nebo alespoň já to doporučuju.

Platí pro kód motoru 5FW:

šroub vanosy 2x PSA 080677

šroub klika 1x PSA 0516L8 (dnes už je v PSA náhrada, ale servis bude vědět, o co jde)

gufero klika 1x PSA 0514C8

řetízek olejového čerpadl 1x PSA 103317

sada rozvodů 1x 816J2S2  (viz foto)

s-l1600.jpg

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mělo by to mít ještě ocelové těsnící kruhy na vačkách, ale jestli to ještě není vydřený, tak by se daly vyměnit (ten pseudokarbon ptfe kruh stojí kolm 200Kč). A ještě bude záležet, jestli to v rámci nějaké svolávačky neměnili. To je jak z věštecké koule. Vanosům by nic být nemuselo, alespoň když mám srovnání s motorem s 250 tis. km a tam jsou v cajku...  Taky bude záležet, jestli to není stočenina a stočtyřicet je vypovídající. Opotřebení by mělo nastávat motohodinovým proběhem, léta by se na tom podepisovat asi nemusely. Kdo ví. Kdyby byly vydřený drážky v domkách/v hlavě od kroužků, tak tomu nepomůže už ani nový Vanosy, ani svěcená voda- asi už jen šikovnej pan strojař, kterej udělá vložky.

Chtěl jsem Vanosy rozdělat- pro kontrolu ploch uvnitř apod., ale výrobce tam dává jakési pseudohvězdy se zapuštěnou hlavou (klasická hvězda má snad 5 cípů, tad snad 6) a tak jsem jen zkontroloval vůli "západky" výchozího stavu Vanosu a montovalo se to zpět. Předtím ani potom nebyla žádná chyba spojená s časováním-Vanosem, takže nebyl důvod měnit funkční součást.

 

IMG_20190227_195059.jpg

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...