Jump to content
DefinitionHigh

Problém s chlazením / topením 206 1.4

Recommended Posts

Ahoj všem, auto se začalo velmi rychle po snad kilometru.. dvou.. přehřívat, teplota letěla nahoru cca do 110° a pak se zapla sahara. Objednal jsem nový termostat a vyměnil jej. Horká voda už se dostane přes termostat do chladiče ALE na přístrojovce teplota vyletí přes 110° až do červeného políčka, rozbliká se červený nápis STOP! Jenže sahara se ani nezapne a do kabiny nejde teplý vzduch, vůbec! Předtím to topilo. Pro úplnost informací, do vody se dostává olej (špatné těsnění pod hlavou). Poradí prosím někdo zkušení co s tím a jak to postupně projít a dát do kupy? Předem moc díky!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byla chladící soustava po výměně termostatu řádně odvzdušněna?

A proč jsi zadal záporné hodnocení?

Edited by Hafity

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si nejsem úplně jistý. Je možné že tyto problémy vznikly špatným odvzdušněním? Proto se tady ptám a proto jsem psal co se dělalo, abyste věděli souvislosti..  případně pokud to může způsobovat zavzdušnění, byl bys ochotný mi napsat jak správně odvzdušnit?

Hodnocení jsem odebral. Původně jsem ho dal proto, že řeší těsnění pod hlavou když se ptám na problém s topením. Těsnění pod hlavou jsem zmínil proto info, protože nevím jestli by to nemohlo mít souvislost. Nechci tady řešit těsnění pod hlavou, to si sám asi neudělám. Ale chci řešit aktuální problém netopení který vznikl po výměně termostatu. Tedy odpověď že mám začít  těsněním pod hlavou je pro mě irelevantní. nemyslím to ve zlém. Díky za pochopení.

Edited by brixtr
necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, co to je za blbost? takze nez me vezmou do servisu  na tesneni pod hlavou tak budu v tech mrazech jezdit s nefunkcnim topenim?.. Jinak diky za radu k otazce na problem ktery se v tomto tematu resi..

Edited by brixtr
necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těsnění pod hlavou se projevuje různě, například i tak, že vzduch tlakuje do vody a tak opakovaně zavzdušňuje okruh.

Tak odvzdušňuj, odvzdušňuj - když máš ty ironickou poznámku, tak já taky...

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 23. 1. 2019 at 11:56, DefinitionHigh napsal:

Ahoj všem, auto se začalo velmi rychle po snad kilometru.. dvou.. přehřívat, teplota letěla nahoru cca do 110° a pak se zapla sahara. Objednal jsem nový termostat a vyměnil jej. Horká voda už se dostane přes termostat do chladiče ALE na přístrojovce teplota vyletí přes 110° až do červeného políčka, rozbliká se červený nápis STOP! Jenže sahara se ani nezapne a do kabiny nejde teplý vzduch, vůbec! Předtím to topilo. Pro úplnost informací, do vody se dostává olej (špatné těsnění pod hlavou). Poradí prosím někdo zkušení co s tím a jak to postupně projít a dát do kupy? Předem moc díky!

Takto se nechová vadný termostat, ale těsnění pod hlavou. Jezdit s tím silně nedoporučuju, ať to neuvaříš a hlavně ať se hlava nezkroutí - nepoškodí, pak bude oprava drahá.

Vzhledem k tomu, že hned první odpověď ozzy56 byla správná, tak jsem nic nepsal.

Dojeď jen do servisu a nikam jinam.

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎23‎.‎1‎.‎2019 at 11:56, DefinitionHigh napsal:

Ahoj všem, auto se začalo velmi rychle po snad kilometru.. dvou.. přehřívat, teplota letěla nahoru cca do 110° a pak se zapla sahara.

Tady při té události to pořád ještě topilo a topit to přestalo až po výměně termostatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Občas zlobí i víčko nalévacího hrdla.... Asi bych postupoval tak, že bych si půjčil víčko z nějakého auta, kde to nezlobí (nemusí to být nutně 206) a řádně bych systém odvzdušnil.... Odvzdušnění je tu na stránkách bohatě popsáno.... Pokud by to nepomohlo, tak bych teprve řešil výměnu THV (včetně guferek ventilů)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok díky za tip. v rychlosti jsem na parkovišti mrknul k motoru a viděl jsem odvzdušňovák jen na hadici do kabiny a tam bubliny nešly, jen tekla voda. Obávám se jestli není problém v tom že se to po výměně termostatu "propláchlo" a ucpal se radiátor v kabině :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemudruj a konej :D  Další odvzdušňovák by měl být na tělese termostatu (jeden jediný imbus) a na chladiči nejspíš na straně před řidičem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pro info, a třeba i tip pro někoho do budoucna. Bylo potřeba proudem vody vyčistit výměník tepla v kabině. Potom jsem dolival vodu s otevřeným odvzdušňovákem na hadici u kabiny a na těle termostatu (cca 17 klíč) dokud netekla voda. Zavřel vše, včetně víčka expanzky, nastartoval, zahřál, doodvzdušníl opět těma dvěma odvzdušňovákama a bylo hotovo. Po pár jízdách ještě znovu zkontroluju hladinu (za studena).
Topení opět funguje a to i bez výměny těsnění pod hlavou!! Děkuji Hafity za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DefinitionHigh

když si někdo mění sám termostat, předpokládám, že o postupu opravy něco ví,  nebo něco nastudoval, nenapadlo mě, že jsi po opravě jen nalil vodu a neodvzdušnil systém,  příště dej co nejvíc informací o poruše

V 23. 1. 2019 at 15:58, DefinitionHigh napsal:

To si nejsem úplně jistý. Je možné že tyto problémy vznikly špatným odvzdušněním? Proto se tady ptám a proto jsem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzy56

Proč ta arogance? A jak víš že jsem si něco nenastudoval?

Za prvné jsem si to "nastudoval" a první tři postupy co jsem našel se shodovaly a neřešili odvzdušnění, a to z toho důvodu, že je termostat nahoře u chladiče, při výměně dojde tedy k zavzdušnění chladiče, který se ale sám odvzdušní hadičkou na vrchu chladiče která jde do expanzky. Při výměně termostatu vyteklo jen troška vody, nevypouštěl jsem všechnu vodu.

Za druhé to nebylo zavdušněním, ale ucpaným výměníkem tepla v kabině.

Edited by Péťa
Červenou prosím nech pro moderátory, dík

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎8‎.‎2‎.‎2019 at 13:43, DefinitionHigh napsal:

ale ucpaným výměníkem tepla v kabině

Mno, topení bývá samostatný okruh, takže by to tím (s pravděpodobností, hraničící s jistotou) být nemělo....

A ty máš systém, kde je expanzka samostatně a spojená s chladičem hadičkou menšího průměru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...