Jump to content
Sign in to follow this  
skanderborg

Hlučná vodní pumpa

Recommended Posts

Zdravím pánové,

v poslední době po nastartování studeného motoru a ujetí cca 300 m slyším rozběh vodní pumpy (k normálnímu zvuku motoru se přidá další bzučivý zvuk jehož výška stoupá a klesá s otáčkami motoru). Při ohřívání motoru intenzita zvuku postupně slábne.

Dříve jsem to neregistroval. Je to běžný projev, nebo jde pumpa (popř. kladka - mezikolo) do háje? Má někdo zkušenost?

Peugeot 308, r.v. 2012, 1.6 VTi (motor EP6), 46 000 km.

Díky za odpovědi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

Já něco podobného zaregistroval u své staré 308. Dělalo to, když byla venku zima. Bohužel si nepamatuju, jestli to bylo slyšet u teplého nebo studeného motoru. Byl jsem s tím i v servise, slyšeli to taky, nicméně doporučili nic neřešit, dokud se to neprojeví víc, byl by to pokus-omyl. Pamatuju si, že to bylo slyšet na volnoběh a nijak extra se to nezhoršovalo. Auto jsem nakonec prodal v létě v době, kdy jsem na celou věc od zimy už úplně zapomněl:myslim Takže pointu pro tebe nemám...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak díky za reakci, u mě to dělá nejvíc při studeném motoru, ale na volnoběh je to sotva slyšet. Se stoupajícími otáčkami hlasitost roste a už při 3000 ot/min je to docela hlasité. Asi se zkusím domluvit s mechanikem, jestli by to neprojel, třeba to cvičeným uchem podle zvuku pozná. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sundej si řemen a s jednotlivými koly zatoč a zamel s nima, jestli tam nejsou vůle. Může to být jakékoliv ložisko na tomto pohonu a bude se projevovat tak, jak popisuješ. Vše je náháněno od motoru, proto ten projev se bude měnit podle otáček motoru. Nemusí to být pumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to dělá mechanismus té vratné kladky. Za studena rachotí (uvnitř auta bzukot podle otáček jak píšeš), po zahřátí jde slyšet minimálně. Několik desítek tisíc km už jsem s tím najel... 

Edited by Tom86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpovědi, s tím řemenem to zkusím. Jenom by mě zajímalo, jak přesně má zapínání vodní pumpy fungovat (je to dáno časem po nastartování studeného motoru, teplotou nebo obojím...). Prošel jsem si různá fóra, zlobí to kdekoho, ale přesnou funkci údajně neznají ani v autorizáku. Má to údajně snižovat emise těsně po startu studeného motoru, ale řekl bych, že je to jenom potenciální zdroj poruch. Kdyby někdo měl odkaz na podrobnější info o funkci této ekologické ptákoviny, rád bych se podíval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak příčina nalezena, řemen byl z vnitřní strany pěkně popraskaný a řemenice vodní pumpy měla prasklinky po celém obvodu. Po výměně řemenu a řemenice je klid, bzučení zmizelo. Třecí mezikolo vypadá, že už bude mít taky brzy dost jeho ložisko, zatím jsem to nechal být.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...