Přejít na obsah
pažout.307

1.6 vti 5FW Výpadky spalování na 3. válci

Recommended Posts

Dobrý den

Mám problém s mojí 308mou. Obvykle po jízdě ve vyšších otáčkách a následném zastavení, kdy motor přejde do volnoběhu, je téměř okamžitě znatelné kolísání a pocukávání, po cca 5 vteřinách antipolution fault a motor jede už jen na 3 válce (jednotka rozpozná výpadek a odstaví druhý vstřik). V závadách výpadky na 3. válci (p1339, je to divné, protože mi diagnostika výpadky počítá od setrváku, ale dobu vsřiku na jednotlivých vstřikovačích mám číslovanou od rozvodů, ovšem ověřeno, je to 2. válec od rozvodů..Je to TEXA :-) 

Všichni co si už teď myslíte, že máte jasno, tak nejásejte, protože teď přichází to hlavní:

Všechny možné i nemožné prohoditelné věci jako cívky, svíčky, vstřiky, dokonce i celý mechanizmus zdvihu ventilů vyměněny s ostatními válci a to BEZ ÚSPĚCHU! Závada stále na tom samém válci.

Mechanizmus jsem prohazoval proto, že pokud vyřadím řízení zdvihu odpojením čidla natočení té zdvihové "vačky", jede motor sice"hůř" (podle skutečných hodnot je evidentně vyřazeno i přestavování polohy vaček, tak co čekat) ale závada se neprojevuje a není možné ji vyvolat. Z toho usuzuji, že problém nastává, když se zdvih ventilů blíží někde k volnoběžným 0.45mm.

Takže teď co to může být. Pokud pominu jednotku, tak po vyloučení všeho zůstává nějaká "tvrdá" mechanická závada na válci 2. Vzhledem k tomu, že se to stává při takto nízkém zdvihu a auto i bude celkem papkat olej (při protůrování je vidět bílí kouř z výfuku) je možnost, že by byly vodítka sacích ventilů tak opotřebená, že by se ventil dostatečně neotevíral a v podstatě se tam jen příčil? Případně upálený bok pístu? (Viděl jsem to na THP, nepřímovstřik vti na to snad netrpí)

Nebo máte někdo podobnou zkušenost či tušení, po čem sáhnout?? Nerad bych si jen tak cvičně sundával hlavu.

Tlaky válců budu měřit zítra, a také odporově proměřím kabeláž od cívek a vstřiků do jednotky (piny na cívkách jsem kontroloval a "přihýbal", takže kontakt snad ne.)

A abych upřesnil situaci, auto jsem s touto závadou pro sebe místo 3O7ky vědomě koupil za "pár švestek", už jen z toho se dá usuzovat, že nic bězného to nebude, protože evidentně už bylo všechno rozebráno.

A na závěr bych chtěl poprosit, pokud si to přečte i někdo s přístupem do "nějaké historie" (Auto bylo pořízeno nové v Pardubicích, celou dobu jezdí po ČR) jestli tam není třeba záznam o výměně rozvodů po selhání, protože případně i lehounce ohnutý ventil by to mohl teoreticky způsobovat.

Peugeot 308, 1.6.vti, VF34C5FWC9S187164

Děkuji za přečtení této slohovky a případně i nějaké rady.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Možná nedovírající ventil vlivem zakarbonování, takže ti řeknou více tlaky. Otázka je, jak s tím zacházel poslední majitel. Jinak ještě zkusit jak to pálí osciloskopem, problém může být i v řídící jednotce motoru.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takže další díl.

Jako první jsem změřil tlaky, a můj oblíbený druhý válec je na tom dost dobře. Dělal jsem 2 měření, první série (1-4) studený motor po jízdě na klapku a druhá série (5-8) po krátkém startu po a pro oživení valvetroniku. Tak či tak není mezi válci propastný rozdíl.

2llbpxt.jpg

Pro jistotu jsem také zkouknul nastavení rozvodů. Už mají evidentně něco najeto, alespoň podle měření vysunutí napínáku (naměřil jsem 72mm, takže do maximálních 73,5mm moc nezbývá) Ač na foto vypadá mezera mezi přípravky propastně, na obvodu rozvodového kola to dělá 2,5mm. Viděl jsem jezdit i horší motory, kde už to nesedí o větší půlku zubu a motor stále frčí.

2j64dxf.jpg

Ještě ke karbonu zmíním, že alespoň dno hlavy vypadá, že údržba a správný olej byl motoru dopřáván, už podle toho, že tam neleží nános připečené kaše jako v jiných.(Z čehož samozřejmě nemůžu soudit jak vypadají dříky ventilů co se týče karbonu)

2e4ccvr.jpg

Dále dodám, že po proměření odporu kabeláže cívek jak do jednotky, tak mezi sebou je to bez odporu takže bez výsledku.

Ještě bych rád vyzkoušel nějakou jinou jednotku, a pokud to správně chápu, tak celý imobilizační systém je mimo ŘJ motoru a jde do ní pouze odezva jestli "může či nemůže nastartovat". Takže by snad neměl být problém ji prohodit z něčeho jiného.

Pak asi jako poslední připadá nějaké osciloskopování, třeba buzení primáru cívky (že by chyba koncáku v jednotce) případně kapacitním snímačem na sekundáru, ale upřímně, já z toho prd poznám :D a nějaká jiskra tam je i při vypsaném výpadku, jednotka odpojí pouze vstřik.

Příjemné čtení a kdyby něco, tak pište.

Díky

 

Upraveno uživatelem pažout.307

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak až zkusíš jinou ŘJ, napiš jak to dopadlo. Na mechanickou závadu to nevypadá, ale vzhledem k tomu, jak je ten motor háklivý na každou prkotinu, tak se to dá bez sundání hlavy s jistotou těžko říci. Ještě bych možná zkusil změřit postavení rozvodu sklonoměrem, jestli tam není odchylka větší než 1°. Jinak ten motor vypadá hodně dobře.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V 6. 8. 2018 at 21:34, pažout.307 napsal:

Takže další díl.

Jako první jsem změřil tlaky, a můj oblíbený druhý válec je na tom dost dobře. Dělal jsem 2 měření, první série (1-4) studený motor po jízdě na klapku a druhá série (5-8) po krátkém startu po a pro oživení valvetroniku. Tak či tak není mezi válci propastný rozdíl.

 

Pro jistotu jsem také zkouknul nastavení rozvodů. Už mají evidentně něco najeto, alespoň podle měření vysunutí napínáku (naměřil jsem 72mm, takže do maximálních 73,5mm moc nezbývá) Ač na foto vypadá mezera mezi přípravky propastně, na obvodu rozvodového kola to dělá 2,5mm. Viděl jsem jezdit i horší motory, kde už to nesedí o větší půlku zubu a motor stále frčí.

ještě ke karbonu zmíním, že alespoň dno hlavy vypadá, že údržba a správný olej byl motoru dopřáván, už podle toho, že tam neleží nános připečené kaše jako v jiných.(Z čehož samozřejmě nemůžu soudit jak vypadají dříky ventilů co se týče karbonu)

Dále dodám, že po proměření odporu kabeláže cívek jak do jednotky, tak mezi sebou je to bez odporu takže bez výsledku.

Ještě bych rád vyzkoušel nějakou jinou jednotku, a pokud to správně chápu, tak celý imobilizační systém je mimo ŘJ motoru a jde do ní pouze odezva jestli "může či nemůže nastartovat". Takže by snad neměl být problém ji prohodit z něčeho jiného.

Pak asi jako poslední připadá nějaké osciloskopování, třeba buzení primáru cívky (že by chyba koncáku v jednotce) případně kapacitním snímačem na sekundáru, ale upřímně, já z toho prd poznám :D a nějaká jiskra tam je i při vypsaném výpadku, jednotka odpojí pouze vstřik.

Příjemné čtení a kdyby něco, tak pište.

Díky

 

Zeptám se, dořešilo se to,nějak.Mám ůplně stejnou závadu na motoru po zahřatí motoru vypne 2 vstřik na druhém válci.Nevi si s tím ani autorizak,ani nezavislý opravce v Č.Těšinu u kterého to bylo 6 měsíců.Sundana hlava,vyměna 3 ventilu,zdvihatek a gufer na ventilech.Vyměna jedno injektoru na 2 válci,Vyměněný rozvody,odzkoušena ŘJ včetně přehraní posledního softwaru do ŘJ. Zkoušeli i jinou ŘJ z jiného auta.A vysledek nulový.Zaplatil jsem jen za N.D.+dph cca:25tis!Za praci nechtěl nic že nedokázal to auto opravit.A auto pořád nejede,jak ma.Když jsem stím jel naposledy ,tak vyhodilo chybové kody motoru P0302,a P0325,P1338.Vyměněny nové svíčky,několikrát prohozeny zapal.civky,atd.Teď je otázkou zda není závada přimo ve valcích,prasklý pistní kroužek,.....nebo neco podobného,tlaky taky měřený  .Nechce se mi věřit,že nikdo na nic nepřišel čim to muže být.Děkuji za postřehy.

Upraveno uživatelem brixtr
Odstraněné obrázky z citace

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,tak mě se poštěstilo najit přičinu chybového kodu P1338,v mém případu.Poradil mi kámoš že by se to mohlo tykat nasávaní falešného vzduchu do potrubí saní nabo výfuku,nějaké netěsností. Tak jsem začal pátrat u výfuku na svodech,po odšroubovaní vrchního plechu tepelného štítu katalyzátoru.Mi bylo vše jasné trhlina na svaru mezi trubkama.Když byl motor studenej tak to ještě jak tak jelo vyší spotřeba,cukani při přechodu otáček a vytočení motoru nad 4000tis.otaček zvuk jako WRC auto nizký výkon.Pokaždé po ustalení otáček na volnoběh, vždy auto spadlo do nouzového režimu.Válec č.2 vypnul vstřikovaní na válci.Diagnostika ukazovala anomalie na Lambdě č.2,nadbytek kyslíku.Buď lambda odešla,nefunguje spravně.Protože je cítit hodně za autem splodiny tak jak za starou Š120.Jako by  to auto nemělo katalyzátor,Pravděpodobně asi nefunguje,sitko v katu je z 50% zanesený bílým povlakem,zpoloviny ucpaný.Objednal jsem nový katalyzátor,Lambdu č.2 tak uvidim jestli bude změna.Až díly dorazí,a namomtuji tak zase napiši.                                                                                                                                                                               P308 1.6VTI/88kw

IMG_20181227_081448.jpg

IMG_20181227_081510.jpg

Upraveno uživatelem rex38f
Gramatická chyba

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Katalyzátor bych nekupoval. Je to zbytečné pokud není poškozený. Pokud je jeho průchodnost slabá z důvodu zanešení, tak namočit do čističe a vypláchnout. Pokud je poškozený, neboli propálený tak bych ho vyměnil, ale pozor na dodavatele. Je málo kvalitních. Jinak i tato závada může být příčinou vynechávání motoru. U těchto aut stačí malá anomálie  už nejede. Hrozné auta a hrozné motory. Pomsta pro lidi, co si chtěli koupit pěkné auto za  přijatelnou cenu.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zajtra idem do servisu preverit ci tam nie je niaka ta trhlina popripade ten katalyzator zaneseny.Co sa tyka vstreku,tak v mojom pripade bola robena jednoducha skuska a to tak,ze vymenili medzi sebou vstreky,ale teda stale to pisalo vypadok spalovania na 3.valci(prechodna zavada).Ale zvlastne je ze pri opatovnom nastartovani sice svieti kontrolka,ale auto ide znova na 4 valce...no a potom to zase za niaky cas spravi...popri tom sa samozrejme pustia vetraky,ktore do hladzuju po zastaveni este cca 5min...ale to je klasika vraj u peugeotov...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Asi budes tiez vo forme, ked nemas 10 kluc, odtocit kryt a popozerat trhliny. A kontrolka svieti, lebo sa prave vyskytla zavada a hlasi ti to, este par aj bezchybnych jazd. Ak ti svieti trvalo znamena, ze zavada sa vyskytuje sporadicky stale, aj ked este nevypne valec. Ani mesto nemas vypisane... Nieco v tom bude... To pol roka, chodis s huciacim ventilatorom? Kazdych 10km? Ved tak sa jazdit neda. To mas aj s lpg? Takto mi odisli postupne vsetky vstreky. O 20:00 si povedat, ze zajtra idem do servisu...to mas svoj servis? Pretoze aj kamarati maju svoj rozvrh. Ked to mne zacalo blbnut tak po case RJ bola tak zblbnuta, ze aj ked som vypol motor, uz viac nenaskocil spravne, ale hned s vypnutym valcom, pomohlo, len odpojit baterku a to sa stalo velakrat. A take casovanie ventilov je v poriadku? Ked mi zacal odchadzat motorcek, tiez to podobne blblo.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem vymontoval ten starý katalyzátor,a musím řict že i ta druhá strana katalýzátoru byla prasklá fučelo to jak dozadu tak i mezi trubkama.Tepelný štít za katem v jednom mistě uplně očernělý,prostě tam kde to foukalo. Zmršené svody z výroby to jsem ještě neviděl,.Navíc katalýzator už byl jednou svařovaný zezadu po obvodu ,svar asi 5cm.

Majo 999: jestli můžu poradit tak stačí odšroubovat vrchní plech tepelného štítu katalyzátoru.Určitě tam budou nějaké přiznaky,očernělé plechy,prasklé svody,praskliny na svarech atd.Zkusil bych auto zahřát na provozní teplotu motoru,vytočit otačky okolo 4 000tis.na chvili.Zkontrovat jestli nefouká někde,motor muže mít hrubý až řinčivý zvuk ve vysokých otáčkách.U mě to vždy spadlo do nouzáku z vyších otáček jakmile byl volnoběh.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Donrom,vidim ze si sa nezameral na merito veci,kamarat ma servis a dalej sa mi nechce pokracovat,bo rad by som keby niekto mi pomohol vyriesit moj problem a potom to sluzilo aj ostatnym,ktori tento problem budu mat...co sa tyka ventilatora,ten ide ked to zasvieti,ked sa nastartuje znova,prejde sa niekolko kilometrov a ide uz na 4valce,tak uz nedochladzuje...kontrolka svieti iba par jazd a potom zhasne...dnes uvidime co zistime,potom dam vediet...

 

Diky moc Rex,skusime to a dam urcite vediet...

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Trhlina tam je aj v mojom pripade,cize vyzera to na rovnaky problem...Je potrebne to zhodit a podla toho sa uvidi v akom je to celkovom stave a ci bude nutne to vymenit alebo bude stacit to zavarit.Potom sa ozvem a Rex,prosim daj vediet ci ti ta vymena pomohla,dik...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Majo999 určitě dám vědět jestli to pomohlo nebo ne.Jen jsem teď marod,tak se tomu nemužu věnovat jak bych chtěl.To je dobrá zpráva že jsi našel pravděpodobný ůnik zplodin,máš trhlinu taky na svodech nebo na katalyzátoru?Zkus to nechat zavařit pokud to půjde.I malá netěsnost na výfukovém potrubi dal od katalyzátoru může působit problemy,netěsnost na spoji trubek nebo narušený obal výfuku.Lambda č.2 slouží i jakesi teplotní čidlo pro spouštění ventilátoru na chladiči, je to jakasí ochrana katalyzátaru před jeho zničením vlivem nespravného davkovaní paliva nebo selhaní zapalování.Pokud se mýlím tak mě opravte.

 

Upraveno uživatelem rex38f
Doplnění textu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

My sme to pozerali iba zhora zatial a ta trhlina je presne v tom mieste ako si to odfotil ty,ibaze z druhej strany toho zvaru...o cca dva tyzdne to rozoberieme a pozreme to cele,ci tam niesu este niake trhliny alebo netesnosti...Fuci to este aj zrejme cez tesnenie,ktore je medzi motorom a zvodmi,bo je to tam ociernene...cize dame nove tesnenie a uvidime,ked sa to pretesni a zavari,ci by to mohlo pomoct...Ja uz dufam,ze to bude konecne ten problem,lebo uz je to naozaj frustrujuce...ano ten ventilator sa pusti,ale pocul som ze to pri akejkolvek poruche,kde sa rozsvieti kontrolka motora,ale neviem nooo...ale niaka ochrana to urcite je...ale mne to teda chybu katalyzatora nepise...iba cisto to neodpalenie 3.valca.Plus teda chyba axceleratora,ale to vyzera ze nema suvis,ten sme vymenili a robilo to stale...a teda inak pedal funguje normalne...

Upraveno uživatelem Majo999

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zial ma to suvis, ale pedal mas dobry. Ak ti este nevypisalo tlak vzduchu v sacom potrubi aj to bude.

A snad nechcete nejake upotene 3 valcove skodofky porovnavat s nasimi 308. Sak aj ten motorcek je jak detska hracka. Su tu nejake fotky tenkej trhlinky, ale fuka to cez to? Vobec to nie je ociernene? Teraz si to neviem vybavit, ale ide vobec ten zvod od valca c. 2? Som zvedavy ako to dopadne.

Upraveno uživatelem donrom

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×
×
  • Vytvořit...